Tico gaśnie gdy jest wilgotno oraz strzela z tłulmika
-
Witam!
Zauważyłem, że gdy na dworze jest wilgotno, to moje Tico kilka razy gaśnie w trasie. Muszę wtedy uruchamiać silnik ponownie co pewien czas i dopiero gdy przejadę jakiś konkretny odcinek i silnik się rozgrzeje to jest ok. Ostatnio po przejechaniu 1 kilometra zgasnął i w ogóle nie chciał odpalić, a przy 5-ej próbie zapalenia strzelał z tłumika. Potem, po kilkunastu próbach uruchomienia silnika już w ogóle nie odpalił, akumulator jakby zdechł.
P.S. Wokół świeć i kopułki widzę ślady oleju - ale tak już mam od 2 lat, a oleju mi nie ubywa.
Co robić?
-
Z dużym prawdopodobieństwem przewody WN są do wymiany lub/i do wysuszenia jest wnętrze kopułki.
-
Dziękuję za odpowiedź,
jakiej marki przewody WN i kopułkę polecacie?
-
Dziękuję za
odpowiedź,
jakiej marki
przewody WN i kopułkę polecacie?O przewodach było już sporo informacji na forum. Z dobrych to pewnie NGK,Bosch. Choć ja mam jakieś koreańskie i nie narzekam puki co. Sprawdź w jakim stanie są kable. Jak wyglądają styki, czy są przebicia po otwarciu maski, można jeszcze je pomierzyć miernikiem. Jeśli są dobre to nie ma co zmieniać.
Jeśli zaś o kopułkę chodzi to chyba są z jednej firmy czyli koreańskie. Ja kopułkę i palec kupowałem u użytkownika jadarsj na alledrogo, zrobiłem ponad 25tyś i jest
-
jakiej marki przewody WN i kopułkę polecacie?
Na początku zrób test, tzn. w kompletnych ciemnościach podnieś maskę silnika i zobacz, czy nie ma przeskoków iskier między przewodami, a metalowymi przedmiotami. Możesz dodatkowo wziąć spryskiwacz np. taki jak do mycia szyb i rozpylaj na pracującym silniku w okolicach przewodów WN. Jeżeli silnik będzie pracował poprawnie oraz nie będzie przeskoku iskier to przewody są OK.
Warto też zobaczyć wnętrze "fajek" nachodzących na świece zapłonowe. Jeżeli są okopcone lub upalone to kwalifikują się do wymiany.
Co do samych przewodów WN to wiele o tym już było na forum - poszukaj w archiwum.Co do kopułki to na początek trzeba ją odkręcić (2 śrubki), zdemontować, a następnie dokładnie oczyścić z nalotów i dobrze osuszyć. Podobnie podstawa kopułki przy silniku oraz palec rozdzielacza warto dokładnie oczyścić i osuszyć - to powinno pomóc.
Jeżeli mimo to kopułka będzie szwankowała dopiero warto ją wymienić. -
pryskałem w nocy i nie było widać iskier.
-
To teraz pozostaje zdemontowanie i ocena stanu kopułki.
-
Też tak miałem i czasami problem wraca. Najpierw sprawdź to co koledzy napisali oraz warto jeszcze sprawdzić czy palec nie pordzewiał od wilgoci. Jakbyś kupował nowy palec rodzielacza to zwróć uwagę jaki masz model są dwa rodzaje. U mnie po ściągnięciu kopułki widać ślady po wilgoci. Według mnie najważniejsze jest uszczelnienie kopułki przy zakładaniu. W związku z tym, że ciężko dostać odpowiednią uszczelkę smaruje kopułkę silikonem wysokotemperaturowym i zakręcam ją. Mniej więcej po roku problem wraca i znowu muszę wszystko rozkręcać, suszyć i skręcać z nową warstwą silikonu.
-
Iskry są, okazało się że coś z gaźnikiem, chyba za bardzo skręcony.
Muszę zaholować moje Tico do mechanika innym autkiem.
Jaką linkę holowniczą polecacie i w jaki sposób najlepiej ją podpiąć? -
Jaką linkę holowniczą polecacie
Mocną.
i w jaki sposób najlepiej ją podpiąć?
Jak najbardziej pewny, do przeznaczonych do tym celu uszu.
Proszę nie kontynuować, skoro nowy temat powstał tu: KLIK.