Stacyjka a rozrusznik
-
Najlepszym wyjściem jest demontaż rozrusznika i jego przegląd.
Znajomy opowiadał jak to pojechał na demontaż rozrusznika w Tico do mechanika
Mechanik po wszystkim powiedział...Cytat:
Nigdy więcej
-
Mechanik po
wszystkim powiedział...Cytat:
Nigdy więcej
Najgorzej umiejscowiona rzecz w Tico....
A ja się zastanawiam nad jednym: Jak to możliwe, że przy przebiegu lekko ponad 100kkm rozrusznik domagał by się interwencji
U mnie przy przebiegu ok. 230kkm nie potrzebował regeneracji (szczotki, etc.), na forum też jest mało wątków na ten temat
EDYTA:
Ja bym na początek sprawdził stacyjkę.
Zakupiłbym na szrocie albo na Allegro (ceny od 30zł + wysyłka), a tym samym miałbym pewność, że na darmo nie bawiłbym się z rozrusznikiem, gdzie jego demontaż to na prawdę sporo pracy...
Ewentualnie - jeśli masz dojście do szrotu - to dogadałbym się z nim, że jakby stacyjka okazała się sprawna to byłaby możliwość jej zwrotu (już tak kiedyś robiłem).Po prostu ciężko mi uwierzyć, że winnym jest rozrusznik...
-
Przeglądałem Allegro oferują stacyjki z kluczykiem jak kolega pisze.A drzwi trzeba otwierać kluczem z starej stacyjki.Nowe z zamkami chodzą po około 95zł.Co do rozrusznika wole to zrobić sam niż słuchać biadolenia mechanika.
-
Objawy wskazuja albo na zuzyty akumulator albo na uszkodzenie rozrusznika
Alarm załącza się ponieważ cały prąd idzie na rozrusznik
centralka odczytuje to jak demontaż akumulatoraDla pewności użyj innego akumulatora 100% naładowany nie znaczy 100% sprawny
Jeśli problem będzie powtarzał się na pożyczonym aku oznacza to awarie rozrusznika
Nie polecam własnoręcznego wyjmowania rozrusznika nie z tico
-
Zdemotuje też rozrusznik i posprawdzam jego stan.
Aby sprawdzić rozrusznik bez tak uciążliwego demontażu można go podłączyć "na krótko"
przewodami do styków elektromagnesu, omijając wiązkę przewodów, biegnących od kostki stacyjki.Samej stacyjki(tej metalowej części) nie ma sensu demontować, gdyż nie ma ona nic wspólnego z załączaniem rozrusznika(najlepiej oddzielić kostkę od stacyjki).Aby oddzielić kostkę od stacyjki , należy odkręcić widoczną między przewodami śrubkę. -
Co do alarmu możesz mieć rację bo gdy wstawiam zpowrotem akumultor to odzywa się alarm i trzeba mieć pilota pod ręką by go wyłączyć.Co pożyczenia akumulatora to nie taka prosta sprawa ,bo nikt w pobliżu nie posiada tico.Jeden problem wynika przy tej usterce ,mianowicie włącza się alarm a potem gasną kontrolki.Lars dzięki za fotkę i informację .Jutro sprawdzę tę kostkę.
-
Co pożyczenia akumulatora to nie taka prosta sprawa
,bo nikt w pobliżu nie posiada tico.Heniu, nie musi być od tico. Pożycz jakikolwiek inny, byle sprawny i niezbyt wielki rozmiarami. Wypnij swój akumulator, postaw na jego miejscu ten inny i poproś kogoś o mocne przytrzymanie klem przy słupkach akumulatora (bo nie będą pasowały, w większości akumulatorów słupki mają większą średnicę niż nasze klemy i nie da się ich założyć). A Ty sprawdzaj wtedy.
-
Kiedyś napisałem swój temat w którym umieściłem manuala do wymiany rozrusznika.
Jóź ich z 5 wymieniłem i chętnie odpowiem na każde pytanie.Jak coś to polecam się na wymianę:) -
Jak coś to polecam się na wymianę:)
Nie dziękuje
Mój rozrusznik ma się dobrze pomimo prawie 190kkm -
AKUMULATOR max 50mAh,z tego co piszesz podpowiedział bym ci:
Dlaczego kontrolki gasną->rozrusznik na swoim wieńcu intensywnie się zawiesza,daje pozycję zwarciową i kontrolki gasną:)
Do kolegi wyżej rozrusznik od nowości do wymontowania w celu nasmarowania ułożyskowania to max 60tys.km.
Z doświadczenia bez wymiany nie przejechałem więcej niż 60tys.km.A zajechałem 2 sztuki już mam trzecią.
Najgorsze dla rozrusznika w naszych autach jest zima,mróz potrafi go tak ścisnąć że już po jednym odpaleniu gdy jest od zimna ściśnięty potrafi się uszkodzić i zawieszać.A tak na marginesie to sprawdził bym czy czasem katalizator mi rury nie zatyka i rozrusznik staje dęba
-
p.s.Slavo88 jak przeczytam temat to nie patrze na kim kliknę odpowiedz,odnoszę się do całego tematu,zauważ że nie cytuje Cie:)
pozdro -
p.s.Slavo88 jak
przeczytam temat to nie patrze na kim kliknę odpowiedz,odnoszę się do całego
tematu,zauważ że nie cytuje Cie:)
pozdroWiem
Śmieje się tylko... -
AKUMULATOR max
50mAh,z tego co piszesz podpowiedział bym ci:
Dlaczego kontrolki
gasną-Do kolegi wyżej rozrusznik od nowości do wymontowania w celu nasmarowania
ułożyskowania to max 60tys.km.Trzeciak podaje chyba co 40 000, ale ze ciezko sie dobrac do rozrusznika, to i malo kto zaglada
Z doświadczenia bez
wymiany nie przejechałem więcej niż 60tys.km.A zajechałem 2 sztuki już mam trzecią.To chyba jezdzisz na rozruszniku Rzadko sie zdarza awaria rozrusznika w tico - na szczescie
Najgorsze dla
rozrusznika w naszych autach jest zima,mróz potrafi go tak ścisnąć że już po jednym
odpaleniu gdy jest od zimna ściśnięty potrafi się uszkodzić i zawieszać.
A tak na marginesie
to sprawdził bym czy czasem katalizator mi rury nie zatyka i rozrusznik staje dębaMasz racje, zima rozruszniki nie maja lekko I to nie tylko w tico. Dobrze, ze tu tylko 3 garnki trzeba rozruszac
-
Oparłem się na standardzie rozrusznika jako element wyciągnięty z książki do mechaniki i budowy...wraz z jego uśrednionym licznikiem życia,większość to to samo tylko mocowaniem się różnią.
Ale pocieszyć się mogę tym żę Padają standardowo niezależnie od marki auta osobowego .Wynik w km tak naprawdę nie jest prawidłową skalą tylko mniej więcej pokazuje ci długość eksploatacji w czasie, bo nie sadze aby ktoś notował i uśredniał żywot licznika używając ilości uruchomień silnika.;]
BO jeden robi 10km i gasi a inny robi 200 i gasi:) -
Do kolegi wyżej rozrusznik od nowości do wymontowania w celu nasmarowania
ułożyskowania to max 60tys.km.
Z doświadczenia bez
wymiany nie przejechałem więcej niż 60tys.km.A zajechałem 2 sztuki już mam trzecią.u mnie wytrzymal 120 tys czeste odpalania , tico ma dobry rozrusznik
-
u mnie wytrzymal
120 tys czeste odpalania , tico ma dobry rozrusznikU mnie wytrzymał prawie 230kkm, 60x dziennie odpalany....
-
Co do tematu to :1:kostka jest sprawna napięcie dochodzi do automatu rozrusznika.2:Na pożyczonym akumulatorze rozrusznik działa.3:doładowałem mój akumulator .Po naładowaniu w tracie pomiaru cel areometrem dwie cele są niedoładowane i elektrolit ma ciemne zabarwienie.Jedno wyjście jakie widzę to kupno nowego akumulatora.Ten ma 4 lata.A gdy nadejdzie zima wolę o tym nie myśleć.Dzięki za pomoc .
-
Nowe z zamkami chodzą po około 95zł.
Ja to robiłem tak, że kupiłem sam bębenek,wyjąłem bębenek ze starej stacyjki i dopasowałem zapadki nowego bębenka do starego kluczyka.
W ten sposób wszystko zostawało po staremu.Tak można postąpić z każdym bębenkiem.
Tylko to nie ma nic wspólnego z częścią elektryczną stacyjki(kostką). -
Co do tematu to
:1:kostka jest sprawna napięcie dochodzi do automatu rozrusznika.2:Na pożyczonym
akumulatorze rozrusznik działa.3:doładowałem mój akumulator .Po naładowaniu w tracie
pomiaru cel areometrem dwie cele są niedoładowane i elektrolit ma ciemne
zabarwienie.Jedno wyjście jakie widzę to kupno nowego akumulatora.Ten ma 4 lata.A
gdy nadejdzie zima wolę o tym nie myśleć.Dzięki za pomoc .Też sądzę, że to wina akumulatora
Miałem taki przypadek, że akumulator mimo pokazywania prawidłowego napięcia to za chusteczkę nie chciał go oddać na rozrusznik
Był ostatnią rzeczą, którą podejrzewałem... (wcześniej zdążyłem wymienić stacyjkę, sprawdzić główny bezpiecznik przy akumulatorze) -
że kupiłem sam bębenek,wyjąłem bębenek ze starej stacyjki i dopasowałem zapadki
nowego bębenka do starego kluczyka.Kiedyś kolega mnie poprosił o coś podobnego,abym dopasował jego kluczyk od drzwi przednich do escorta, do innego zamka przyniesionego ze szrotu.
Noc mi zleciała jadąc zapadki rożnymi pilniczkami.......dopasowałem.......nigdy więcej....