Przegrzewa się. POMOCY !
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 12:39 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Może wskaźnik temp. zaczął źle pokazywać i to może być wina;/ tylko jak to sprawdzić?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 13:22 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Ponad rok temu
wymieniałem też pasek rozrządu i nie potrzebna była regulacja zapłonu tylko przy
tamtej wymianie nie miałem jeszcze gazu a teraz mam;/ , przy obecnej wymianie paska
również wymieniałem pompę cieczy chłodzącej.To ustaw kąt wyprzedzenia zapłonu tak jak dla LPG.A co do pompy to często ta stara jest lepsza od nowych.Chyba że ta wymieniona już ciekła.Zwróć uwagę że ja piszę o sprawdzeniu a nie o regulacji.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 13:32 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 20:42
Sam się dziwię, że ludzie wymieniają ta oryginalną pompę na jakiś badziew koreański o myślą że lepsza będzie nowa Jak widzę cały zestaw rozrządu kosztuje coś ok 100zl na allegro. A sama pompa oryginalna to koszt ponad 60 więc cena = jakość.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 13:33 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Może wskaźnik temp.
zaczął źle pokazywać i to może być wina;/ tylko jak to sprawdzić?Zmasuj przy włączonym zapłonie przewód zdjęty z czujnika, albo załóż go na drugi czujnik.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 13:36 ostatnio edytowany przez przedborzak 11 sie 2016, 20:42
Żaden wskaźnik tylko problem z zapowietrzonym układem i tyle.Wiatrak się włącza więc czujnik działa i termiczny włącznik też.Przy jakim przebiegu i dlaczego wymieniałeś tą pompę wodną.U mnie już 150tys ma przejechane i nadal działa.Tak samo z termostatem wymieniłem na jakiś badziew JC i po miesiącu musiałem kupować verneta 88C bo tamten nie domykał się.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 13:45 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Sam się dziwię, że
ludzie wymieniają ta oryginalną pompę na jakiś badziew koreański o myślą że lepsza
będzie nowa Jak widzę cały zestaw rozrządu kosztuje coś ok 100zl na allegro. A
sama pompa oryginalna to koszt ponad 60 więc cena = jakość.Masz rację.Teraz tych producentów części narobiło się od groma. Jednak o jakości jakoś zapominają. Teraz tylko kasa się liczy
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 14:00 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Właśnie wracam z prac nad autem. wyciągnąłem termostat i auto pracuje bez termostatu ale nadal to samo. odkręciłem korek z chłodnicy i tak auto pracowało z 25 minut i po tym czasie na pewno musiał się odpowietrzyć
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 17:38 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Właśnie wracam z
prac nad autem. wyciągnąłem termostat i auto pracuje bez termostatu ale nadal to
samo. odkręciłem korek z chłodnicy i tak auto pracowało z 25 minut i po tym czasie
na pewno musiał się odpowietrzyćCzy chłodnica się nagrzewa(czy jest krążenie płynu w układzie chłodzenia ?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 17 lip 2010, 19:03 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
raczej jest krążenie bo chłodnica jest gorąca tak samo jak dolny i górny wąż
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 lip 2010, 10:46 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Czy są jeszcze jakieś inne sposoby odpowietrzania układu chłodzenia?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 lip 2010, 16:33 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Czy są jeszcze
jakieś inne sposoby odpowietrzania układu chłodzenia?Może coś się stało z uszczelką pod główicę ??
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 lip 2010, 16:47 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Nie zauważylem niepokojących objawów ze strony uszczelki tzn. nie kopci mi ani nie mam oleju w plynie chłodniczym i odwrotnie . Może powodem jest czujnik wskaźnika temp. tylko nie umiem tego czujnika zlokalizować ani też w jaki sposób go sprawdzić czy działa prawidłowo .
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 lip 2010, 19:45 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Czy są jeszcze
jakieś inne sposoby odpowietrzania układu chłodzenia?Mnie nic mądrego nie przychodzi do głowy za wyjątkiem uszczelki pod głowicą
-
Użytkownik archiwalnynapisał 18 lip 2010, 21:19 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Nie zauważylem
niepokojących objawów ze strony uszczelki tzn. nie kopci mi ani nie mam oleju w
plynie chłodniczym i odwrotnie . Może powodem jest czujnik wskaźnika temp. tylko
nie umiem tego czujnika zlokalizować ani też w jaki sposób go sprawdzić czy działa
prawidłowo .Są dwa czujniki tmperatury płynu chłodzącego. Oba znajdują się w kolektorze ssącym.
Jak włożysz rękę pod zawór EGR i przesuniesz ją w kierunku gaźnika , to na pewno trafisz na te czujniki. Na jeden z nich powinna być nasunięta końcówka przewodu, biegnąca do wskaźnika.Oba czujniki są jednakowe.Aby sprawdzić wskażnik wystarczy włączyć zapłon,zdjąć ten przewód i zetknąć go z "masą". Jeżeli wskaźnik jest dobry to powinien wychylić się w prawo . -
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lip 2010, 12:19 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Nie umiem znaleźć tego czujnika wskaźnika temp. Właśnie wróciłem od mechanika po rozmowie z nim stwierdził że jak woda się nie będzie gotować to wszystko ok ale jak zacznie się gotować to już jest problem.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lip 2010, 15:34 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:42
Nie umiem znaleźć
tego czujnika wskaźnika temp. Właśnie wróciłem od mechanika po rozmowie z nim
stwierdził że jak woda się nie będzie gotować to wszystko ok ale jak zacznie się
gotować to już jest problem.To co to za mechanik ?? Na miejscu nie potrafi usunąć usterki a na odległość będzie łatwiej ??
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lip 2010, 16:55 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
to w dobrym miejscu szukałem . A czy wsaźnik temp. jest podpięty tylko pod jeden z tych czujników czy pod dwa ?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lip 2010, 17:05 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:42
to w dobrym miejscu
szukałem . A czy wsaźnik temp. jest podpięty tylko pod jeden z tych czujników czy
pod dwa ?Pod jeden
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lip 2010, 17:27 ostatnio edytowany przez rafalchorzow 11 sie 2016, 20:42
Według prostego rozumowania to na co potrzebny jest ten drugi czujnik jeśli wskaźnik jest podpięty pod jeden czujnik
-
Użytkownik archiwalnynapisał 19 lip 2010, 17:45 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:42
Według prostego
rozumowania to na co potrzebny jest ten drugi czujnik jeśli wskaźnik jest podpięty
pod jeden czujnikDo klimy chyba jak dobrze kojarzę