Problem z hamulcami
-
Witam
Na kilka dni wjechałem do garażu tico, lecz potem nie mogłem wyjechać. Popsuła mi się linka od ręcznego a konkretnie tylko jedna w kole lewym, więc stoję w garażu na ręcznym i nie wiem co mam zrobić? Co się mogło stać? Pozdrawiam -
Popsuła to znaczy że co??? Jedno koło jest cały czas zablokowane? Może Ci linka strzeliła?
-
Na kilka dni wjechałeś ? Może się zapiekła ta linka kolego ? Spróbuj ją jakoś pociągnąć może puści. U mnie linki są już niezbyt dobre, ponieważ gdy auto postoi trochę dłużej na ręcznym hamulec się blokuje trochę i po chwili to zanika.
Pewnie już są zardzewiałe lub naderwane. Być może że u Ciebie jest to samo, lecz już w większym stopniu.
Mam pytanie.
Czy często używasz hamulec ręczny ? -
Witam
Na kilka dni
wjechałem do garażu tico, lecz potem nie mogłem wyjechać. Popsuła mi się linka od
ręcznego a konkretnie tylko jedna w kole lewym, więc stoję w garażu na ręcznym i nie
wiem co mam zrobić? Co się mogło stać? PozdrawiamProblem dość dobrze opisany, ujmij go też w tytule wątku
-
Tak koło jest zablokowane. Ale jak pociągnąć? Przy dźwigni hamulca ręcznego obie linki normalnie chodzą ale koło prawe dalej jest zablokowane? Często licząc to, że autko ma już trochę lat..
-
Normalnie tusz autem, po paru metrach linka musi puścić. A jak nie to ściągnij koło, postukaj młotkiem w bęben, musi pomóż
-
Jeździłem w przód i w tył po kilka metrów i nic. Jutro ściągnę koło i postukam w bęben jak piszesz i zobaczymy. Dzięki
-
Jeździłem w przód i
w tył po kilka metrów i nic. Jutro ściągnę koło i postukam w bęben jak piszesz i
zobaczymy. DziękiPonownie: wyedytuj i zmień tytuł wątku tak, żeby oddawał istotę problemu technicznego. To NIE JEST wątek powitalny.
-
Witam
Jesteś tyle już na forum,a jeszcze nie zdążyłeś się przywitać oficjalnie z użytkownikami Ticolotów w odpowiednim wątku?
Zapewne też się z nim nie zapoznałeś KLIK -
Dziś rozebrałem koła i mam wątpliwości czy to na pewno trzyma linka od ręcznego..moim zdaniem ręczny działa poprawnie..jedno koło jest całkiem zablokowane natomiast drugie tylko trochę..czy ktoś wie co się mogło stać? czy to problem z hamulcami? Pozdrawiam
-
Miałem ten sam problem szczęki kleiły mi się do bębna bo nie ścierały się równo(został taki pasek materiału na brzegach i to się klinowało bo jedna sprężyna nie dociskała też szczęki do tarczy kotwicznej.
-
Mocniej postukałem młotkiem i puściło aczkolwiek chodzi z oporami, więc szczęki hamulcowe są do wymiany?
-
Mocniej postukałem
młotkiem i puściło aczkolwiek chodzi z oporami, więc szczęki hamulcowe są do
wymiany?A ściągnąłeś chociaż bęben, żeby sprawdzić w jakim stanie są szczęki?
-
Ściągnij bęben i zobacz jak sprawa wygląda wewnątrz...
Wybacz, ale czarodziejami nie jesteśmy i nie wiemy co w Twoich bębnach siedziKoniecznie ściągnij bęben...
-
Nie jestem w stanie ściągnąć bębna bo trzyma się mocno i nie chce nic puścić..ale dzięki za informacje
-
Nie jestem w stanie
ściągnąć bębna bo trzyma się mocno i nie chce nic puścić..ale dzięki za informacjeMusi zejść, nie ma innej opcji...
Odkręć nakrętkę trzymającą bęben, załóż koło i małym młoteczkiem popukaj z każdej strony w koło, albo solidnie złapać rękoma za koło i ciągnąć.
-
Tak jak piszę Chris załóż koło po uprzednim odkręceniu nakrętki bębna i nie ma bata musi zejśc chocby nie wiem co. U mnie zeszło nawet na zaciągniętym ręcznym ( zapomniałem wyłączyc ) w efekcie czego wszystko się w środku rozleciało i musiałem od nowa montowac.
Byc może samoregulator się za bardzo w tym jednym kole rozkręcił i dlatego blokuje Ci się koło.
Podstawa to zdjąc bęben i obadac sytuację. Gdy już będziesz miał hamulce na wierzchu sprawdź stan cylinderków i w razie przecieku wymień. Warto też nasmarowac samoregulator i sprawdzic czy się lekko obraca. -
Moja metoda na "Ściągacz do bębnów" to odkręcasz śrubę mocującą bęben, podnosisz samochód i najlepiej jest walnąć w koło jakimś dużym kawałkiem drewna i obracasz co chwile pod spodem samochodu jeśli dysponujesz kanałem. Najlepiej jeżeli jest druga osoba to auto przytrzyma żeby nie spadło Troszkę Hardcorowe ale skuteczne w 100%
-
Jeśli okładziny hamulcowe wyżłobią wewnątrz bębna rowek to powstaje rant,który blokuje bęben i ciężko go ściągnąć.
Ja robię to tak,że po odkręceniu nakrętki bębna biorę tępy przecinak oraz dość ciężki młot i walę od wewnątrz po brzegach bębna.Musi zejść...
Mogło Ci zablokować koło,bo okładzina cierna była już tak zużyta,cienka ,że pewnie oderwała sie od metalowej szczęki i zaklinowała miedzy bębnem a szczękami.
Inna opcja to zapieczone tłoczki cylinderków- dość częsta awaria tylnych hamulców. -
Ja robię to tak,że
po odkręceniu nakrętki bębna biorę tępy przecinak oraz dość ciężki młot i walę od
wewnątrz po brzegach bębna.Musi zejść...Z tym waleniem trzeba byc ostroznym. Ja kiedys lekko mlotkiem walilem w rant (nie z gory, tylko tak, zeby wybic beben z piasty) i ranty bebna zaczly odpadac Od razu musialem jechac po nowe bebny. Pomijam to, ze te rozwalone mialy moze gora 2 lata (teraz wszystko w chinach robia).