Kilka pytań, kilka problemów - szybka pomoc dla nowicjusza
-
Witam!
jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość
wczoraj zakupiłem Tico 1994 r. z przeznaczeniem dla mojej dziewczyny
moje pytania/problemy to:
1. podczas hamowania zaczyna drżeć przód co czuć lekko na kierownicy i słychać równomierne stuki/bicie na kołach - tarcze? klocki? przeguby? wahacze?
2. słaby ręczny - podejrzewam, że regulacja lub wymiana szczęk i bębnów
3. przejechałem jakieś 20 km tym ustrojstwem, a wskazówka temp. była tylko w 1/4 wychylona, ale ogrzewanie grzało mocno - tak ma być? czy to termostat lub czujnik?
4. jaki olej zalać i ile do silnika? a nie wiem co jest obecnie
5. jak łapię za lewarek zmiany biegów i zaczynam wrzucać bieg, wtedy pojawia się drżenie, w dodatku biegi cieżko wchodzą - poduchy pod skrzynią lub silnikiem?
6. kalkson nie działa - tu nie mam pomysłów ;/
planuję wymienić oleje, filtry, płyn chłodniczy, termostat, hamulce, rozrząd, kopułkę z palcem i kablami, świece i nie wiem czy wahacze, przeguby i łożyska
tak żeby mogła sobie śmigać bez strachu, że coś się zepsujesilnik i pompa paliwa suche
co jeszcze sprawdzić? na co zwrócić uwagę?jakieś rady przy w/w pracach?
przepraszam, że tak wszystko w jednym temacie,
ale muszę szybko doprowadzić to auto do ładu i składu,
bo wyjeżdżam niedługo na 3 miesiące, a dziewczyna musi czymś jeździćpozdrawiam i oczekuję naprawdę na konkrety i to w dość szybkim czasie, bo nie mam kiedy szukać po forach itd.
i tak już trochę poczytałem
-
1. podczas hamowania zaczyna
drżeć przód co czuć lekko na kierownicy i słychać równomierne stuki/bicie na kołach - tarcze?
klocki? przeguby? wahacze?
2. słaby ręczny -
podejrzewam, że regulacja lub wymiana szczęk i bębnów
3. przejechałem jakieś 20 km
tym ustrojstwem, a wskazówka temp. była tylko w 1/4 wychylona, ale ogrzewanie grzało mocno -
tak ma być? czy to termostat lub czujnik?
4. jaki olej zalać i ile do
silnika? a nie wiem co jest obecnie
5. jak łapię za lewarek
zmiany biegów i zaczynam wrzucać bieg, wtedy pojawia się drżenie, w dodatku biegi cieżko
wchodzą - poduchy pod skrzynią lub silnikiem?
6. kalkson nie działa - tu
nie mam pomysłów ;/wszystko jest w tym linku
http://www.toya.net.pl/~qqraczy/lekcja2.swfa poza tym:
ad1 objawy wskazują na zwichrowane tarcze ale w praniu może okazać się że pozostałe elementy też będą do wymianyad2 tak jak podejrzewasz
ad3 myślę że jak na obecne temperatury wszystko jest u Ciebie w normie
ad4 jak nie wiesz jaki olej to zalej mineralny ok 2,7litra
ad6 Sprawdź bezpiecznik i połączenia elektryczne, szczególnie to przy syrenie, jeśli masz voltomierz sprawdź czy po wciśnięciu klaksony pojawia się napięcie(może też brakować masy)Możesz np sprawdzić ładowanie i akumulator, wachacze sprawdzisz na kanale, przeguby będzie słychać na zakrętach.
Najważniejsze.. podaj rocznik i przebieg autka
-
Jedno sprostowanie - na pewno nie lej oleju mineralnego!! Taki stosuje się do zużytych silników, najlepiej półsyntetyk. Ale tu dużo też zależy od przebiegu i trochę mniej od rocznika.
Poza tym wszystko co pisałeś - to w zasadzie w większości Tico tak jest. U mnie też jest bicie podczas hamowania, wszystko już wymienione oprócz tarcz - więc wniosek że pewnie tarcze.
Temp. taka ma być, klakson - to tak jak kolega wyżej doradzał.
Powodzenia.
-
Mi też przy hamowaniu z dużych prędkościach drży kierownica. A koła wyważone, tarcze proste, przeguby eleganckie. Z tego co czytałem na innych forach to bywa spory z tym problem. Ludzie wymieniają wszystko (opony, tarcze, drążki kierownicze, wyważają po 5 razy itd) i nie przynosi to często efektów
-
Mi też przy hamowaniu z
dużych prędkościach drży kierownica. A koła wyważone, tarcze proste, przeguby eleganckie. Z
tego co czytałem na innych forach to bywa spory z tym problem. Ludzie wymieniają wszystko
(opony, tarcze, drążki kierownicze, wyważają po 5 razy itd) i nie przynosi to często efektówW moim tico sam wymieniłem, drążki, końcówki drążków, tarcze oraz klocki + wahacze. Opony wyważane co roku... Szybko pozbyłem się "bicia" i drżenia kierownicy... Pytanie w jakim stanie są opony u osób uskarżających się na w/w przypadlość, jeśli mają powyżej 6 lat i są ciągłym użyciu - wymiana
-
no to jaki olej radzicie zalać do silnika i jaki do skrzyni?
tzn. jakie właściwości i jakiej firmy?
Tico z 94 r. i ma 146 000 km
-
no to jaki olej radzicie
zalać do silnika i jaki do skrzyni?
tzn. jakie właściwości i
jakiej firmy?
Tico z 94 r. i ma 146 000 kmTo zależy co było lane do tej pory :
- jak syntetyk to syntetyk lub przejść na pół
- jak pół to pół
- a jak już był zalewany mineralnym to przy tym pozostać
W skrzyni od ponad roku mam Mobil ATF 220 bodajże i sobie chwalę Biegi ładnie lekko wchodzą - nawet przy -20 nie było problemów
-
a najgorsze, że nie wiem co teraz jest, bo wcześniejszy właściciel miał go tylko 2 miesiące i też nie wiedział co za olej jest zalany w silniku
-
a najgorsze, że nie wiem co
teraz jest, bo wcześniejszy właściciel miał go tylko 2 miesiące i też nie wiedział co za olej
jest zalany w silnikuPrzy takim przebiegu nie sądzę, żeby ktoś go zalewał mineralnym - ale któż to wie
Imo może być syntetyk lub pół - ja bym go zalał pół dla świętego spokoju No chyba, że ktoś ma inne zdanie -
Wlewaj spokojnie jakiś dobry półsyntetyk. Ja jeżdże na GM 10w40 za ok 60zł za 5l i go polecam niedrogi a dobry. Do skrzyni zaś polecam Elfa półsyntetyka był w 0,5l bańkach skrzynia działa dobrze nawet na dużych mrozach.
-
Wlewaj spokojnie jakiś dobry
półsyntetyk. Ja jeżdże na GM 10w40 za ok 60zł za 5l i go polecam niedrogi a dobry. Do skrzyni
zaś polecam Elfa półsyntetyka był w 0,5l bańkach skrzynia działa dobrze nawet na dużych
mrozach.A ja bym tego Elfa nie polecał, czytałem nieraz archiwum na temat olei do skrzyni i nie był zalecany półsyntetyk, sam też takowego Elfa zalałem wcześniej gdyż sprzedawca mi go polecał (dedykowany do matiza) odczucia z korzystania tego oleju były negatywne gdyż biegi nieco gorzej wchodziły.
Widać skrzynia skrzyni nie równaDziwne jest to ze względu na to że sprzedawca polecał mi ten olej sugerując się katalogiem gdzie matiz był wymieniony a tikacz już nie a skrzynie chyba conajmniej podobne
-
Witam . A ja mam takie pytanie - czy mozna wymienic sama uszczelkie pod glowica bez planowania itd. poniewaz ostatnio na korku wlewu oleju pojawila sie taka kremowa zawiesina , slyszalem ze To prawdopodobnie plyn chlodniczy przedostaje sie do oleju .
Wiec podsumowujac mozna wymienic sama uszczelkie pod glowica ????????? -
1. Jeśli jeździsz na krótkich odcinkach, to ta "kremowa zawiesina" ma prawo bytu...
2. Nie zapomniałeś o czymś???
-
No mozna powiedziec ze na codzien malo przejezdzam . Jednak staram sie dbac o czasowe wymiany plynow eksplatacyjnych i nie tylko .
ps. Wiec To nie wina uszczelki pod glowica ???
Sa jakies sposoby zdiagnozowania (bez rozkrecania) czy czas wymienic uszczelkie pod glowica ??? -
Na początek miło byłoby się przywitać z userami i przedstawieniu się w specjalnym wątku dla Nowych
Podwieszony jest na górze kącikaNo mozna powiedziec ze na
codzien malo przejezdzam . Jednak staram sie dbac o czasowe wymiany plynow eksplatacyjnych i
nie tylko .Jeśli robisz krótkie odcinki po parę kilometrów to ta emulsja będzie pod korkiem cały czas.Wystarczy co jakiś czas śmignąć Ticiem z co najmniej 20 czy 30 km i to zniknie.
ps. Wiec To nie wina
uszczelki pod glowica ???Wątpie aby to była wina uszczelki.
Sa jakies sposoby
zdiagnozowania (bez rozkrecania) czy czas wymienic uszczelkie pod glowica ???Ubywa Ci płynu chłodniczego?
Są "oka" oleju w płynie chłodniczym? -
No mozna powiedziec ze na
codzien malo przejezdzam . Jednak staram sie dbac o czasowe wymiany plynow eksplatacyjnych i
nie tylko .Ot i cały widz - gdy pokonujesz krótkie odcinki to silnik nie zdąży się rozgrzać i robi się masełko
ps. Wiec To nie wina
uszczelki pod glowica ???Nie
Sa jakies sposoby
zdiagnozowania (bez rozkrecania) czy czas wymienic uszczelkie pod glowica ???Jak ci nic nie cieknie z tych okolic i nie masz oleju w płynie chłodniczym to daj spokój z wymienianiem
-
Jak ci nic nie cieknie z tych
okolic i nie masz oleju w płynie chłodniczym to daj spokój z wymienianiemNo i jeśli sprężanie w porządku
-
Podłącze się do tematu.
Przy pełnym skręcie kierownicy coś mi stuka w przodzie autka. Jest to bardzo regularny stuk i tylko przy pełnym skręcie. Co to może być? -
przegub do wymiany
-
przegub do wymiany
właśnie tak myślałem. dzięki