Szarpanie przy ruszaniu
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 13:57 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
Witam Was.
Nie znalazłem podobnego tematu, albo nie umiem korzystac z nowej szukajki.
Ostatnio Tikacz mnie wnerwia strasznie i zapowiedziałem mu, że będzie prędzej czy później sprzedany. On się nafochał i zaczął mi szarpać podczas ruszania z 1 biegu i wolnej jazdy na 2 biegu. Objawy są i na LPG i na benzynce. Przy czym po przekroczeniu na 1 biegu prędkości 20 km/h nagle jest ok, podobnie na "2" do 40km/h. Samo szarpanie przypomina trochę objawy braku LPG ale jak pisałem jest to na obu paliwach. Każdego jest pod dostatkiem. Dodam, że dzieje się to na zimnym jak i na dobrze nagrzanym silniku czyli cały czas.Pomóżcie, bo ruszanie spod świateł to dramat -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 14:47 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:20
Pomóżcie, bo ruszanie spod świateł to dramat
Poczytaj wątek "Problem ze sprzęgłem" z 6.01 .
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 15:56 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
Tylko widzisz, zastanawiam się czy to sprzęgło. Bo problemy są tylko na 1 i 2 przy małej prędkości. Inne biegi wysprzęglane są dobrze zarówno przy redukcji jak i przy wejściu na wyższy bieg
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 16:08 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:20
Tylko widzisz, zastanawiam
się czy to sprzęgło. Bo problemy są tylko na 1 i 2 przy małej prędkości. Inne biegi
wysprzęglane są dobrze zarówno przy redukcji jak i przy wejściu na wyższy biegA próbowałeś ruszać z III biegu ? Ciekawe jakie są objawy.
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 16:25 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
spróbuje. Ale z "3" się ogólnie raczej ciężko rusza.
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 17:01 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:20
spróbuje. Ale z "3" się
ogólnie raczej ciężko rusza.Zgadza się ,ale to tylko chwilowa próba aby zobaczyć czy są jakieś objawy, takie jak opisywałeś
na I i II i czy nie ślizga się sprzęgło.Czy jesteś pewny że nie blokuje się linka sprzęgła ? -
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 17:55 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
pewnym sie nigdy nie jest. Ale podczas jazdy to raczej ciężko to ocenić. Stało się to nagle. Wczoraj było ok. sprzęgło chyba tak nagle nie siada tylko stopniowo, chyba że sie myle...
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 18:17 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:20
pewnym sie nigdy nie jest.
Ale podczas jazdy to raczej ciężko to ocenić. Stało się to nagle. Wczoraj było ok. sprzęgło
chyba tak nagle nie siada tylko stopniowo, chyba że sie myle...Różnie to bywa Np.sprężyna centralna docisku lub amortyzator w tarczy sprzęgłowej może pęknąć nagle. A linkę możesz szybko sprawdzić i mieć ją z głowy.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 18:28 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:20
pewnym sie nigdy nie jest.
Ale podczas jazdy to raczej ciężko to ocenić. Stało się to nagle. Wczoraj było ok. sprzęgło
chyba tak nagle nie siada tylko stopniowo, chyba że sie myle...Może warto sprawdzić poduszki silnika i skrzyni?
Bo takie objawy szarpania mogą na nie wskazywać.
Skoro to się pojawiło nagle to wątpię żeby to było sprzęgło choć do końca jego nie wykluczam. -
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 18:39 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
a jak ją moge sprawdzić?
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 18:52 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:20
a jak ją moge sprawdzić?
Odkręć tą nakrętkę (pod chłodnicą) i ruszając pedałem sprzęgła sprawdź czy linka porusza się lekko
i nie ma zacięć. -
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 19:08 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
w tych warunkach pogodowych to raczej nie wykonalne. A idąc do pracy w garniaku nie bede pod autkiem na mrozie leżał... Zwłaszcza, że nie do końca wiem o którą nakrętkę chodzi i z tego co piszesz potrzebowałbym drugiej osoby do pomocy.
Zobaczymy, może się uspokoi.
Dzięki za rade -
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 19:13 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:20
w tych warunkach pogodowych
to raczej nie wykonalne. A idąc do pracy w garniaku nie bede pod autkiem na mrozie leżał...
Zwłaszcza, że nie do końca wiem o którą nakrętkę chodzi i z tego co piszesz potrzebowałbym
drugiej osoby do pomocy.Lars zapewne miał na myśli nakrętkę na końcu linki (przy skrzyni), którą się reguluje sprzęgło
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 19:20 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
tak też sądziłem. Ale wiesz, cięzko na śniegu pod blokiem wczołgiwać się pod autko. Poza tym moim zdaniem to nie sprzęgło
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 19:23 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 20:20
tak też sądziłem. Ale wiesz,
cięzko na śniegu pod blokiem wczołgiwać się pod autko.Zdaję sobie sprawę
Skoro na obu paliwach się to dzieje czyli gaźnik, filtr paliwa i pompa paliwa odpadają
Coś w układzie zapłonowym nie teges
-
Zdaję sobie sprawę
Skoro na obu paliwach się to
dzieje czyli gaźnik, filtr paliwa i pompa paliwa odpadają
Coś w układzie zapłonowym nie
tegesEe! Na bank kończy się sprzęgło
-
Slowik8609 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 19:55 ostatnio edytowany przez Slowik8609 11 sie 2016, 20:20
ale sprzęgło tak z dnia na dzień się raczej nie kończy. A biegi i wysprzęglanie podczas jazdy są bezproblemowe
-
Jeszcze powiedz, jaki masz przebieg. Sprzęgło wytrzymuje ca 80-120kkm. Może wytrzymać więcej, cóż, nauka radziecka zna takie przypadki.
I jeszcze jedno, jak wysoko "bierze" Ci sprzęgło?
I jeszcze jedno, czy "samo" ruszenie szarpie (puszczasz sprzęgło i szarpie) czy ruszasz płynnie i dopiero szarpie (jakby paliwa nie dostawał)? -
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 6 sty 2010, 20:07 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:20
-
A nie mówiłem
11/44