Kontrola poziomu płynu spryskiwacze/ chłodnica
-
Witam , pragnę zaprezentować
mój najnowszy pomysł czyli układ do kontrolowania poziomu cieczy.
Układ pierwotnie działa
raczej z wodą ale myślę ze płyn w chłodnicy i spryskiwaczach ma podobne właściwości
przewodzące. Zamieszczam opis układu prosze o opiniePomysł fajny . Biorąc jednak pod uwagę kwestię kosztów i konieczność pewnego zaawansowania majsterkowicza oraz problem z elektrodami (vide dyskusja z Mariuzem) zastanawiam się, czy nie bezpieczniej byłoby wzorować się na bardzo prostym pomyśle Sharky'ego? Wypróbowany na płynie do spryskiwacza, w zbiorniczku z płynem chłodzącym też na pewno dałby radę: KLIK.
Jak sądzisz? -
problem z elektrodami (vide dyskusja z Mariuzem) zastanawiam się, czy nie bezpieczniej byłoby
wzorować się na bardzo prostym pomyśle Sharky'ego? Wypróbowany na płynie do spryskiwacza, w
zbiorniczku z płynem chłodzącym też na pewno dałby radę:
KLIK.
Jak sądzisz?Doskonale znam ten bajer nawet zaopatrzyłem sie w takie (korki) z uno jak dobrze pmiętam ale nie zabrałem sie za to. Cały czas myslałem nad czymś bardziej ćwanym. ale tez spotkałem sie na forum z zastosowaniem orginalnego wskaznika z jakiegoś markowego auta, tyle ze montujemy go na dole zbiorniczka.
-
Moim zdaniem lepszy był by układ np. z 4 elektrodami które miały by odpowiednie długości i w miarę upływania płynu wygaszała by się linijka świetlna np. z 4 diod, układ taki można wykonać na wzmacniaczach operacyjnych... tylko że nie wiem czy każdy był by w stanie wykonać takie urządzenie bo raczej nie każdy potrafi lutować, wytrawiać i ma do tego odpowiedni sprzęt... wiec jak będę miał trochę więcej czasu postaram się poszukać jakiegoś gotowego układu bo już gdzieś taki widziałem...
-
Moim zdaniem lepszy był by
układ np. z 4 elektrodami które miały by odpowiednie długości i w miarę upływania płynu
wygaszała by się linijka świetlna np. z 4 diod, układ taki można wykonać na wzmacniaczach
operacyjnych... tylko że nie wiem czy każdy był by w stanie wykonać takie urządzenie bo raczej
nie każdy potrafi lutować, wytrawiać i ma do tego odpowiedni sprzęt... wiec jak będę miał
trochę więcej czasu postaram się poszukać jakiegoś gotowego układu bo już gdzieś taki
widziałem...to ja sie dopinam do pomysłu, coś tam lutuje a i wytrawiarka sie znajdzie( kilka dni temu zrobiona)
-
Znalazłem to co chciałem lecz to jest z forum elektronicznego więc raczej by była tu reklama tamtego forum...
-
Znalazłem to co chciałem
lecz to jest z forum elektronicznego więc raczej by była tu reklama tamtego forum...to forum o nazwie elekt.....da.pl?? podaj namiary na gg czy maila
-
Doskonale znam ten bajer
nawet zaopatrzyłem sie w takie (korki) z uno jak dobrze pmiętam ale nie zabrałem sie za to.
Cały czas myslałem nad czymś bardziej ćwanym. ale tez spotkałem sie na forum z zastosowaniem
orginalnego wskaznika z jakiegoś markowego auta, tyle ze montujemy go na dole zbiorniczka.W tym wątku widać inną przeróbkę, która jest prosta do wykonania i sprawdza się wyśmienicie
-
Wetnę się : z tyłu zegarów
znajdziesz stabilizator (a nawet chyba dwa, nie pamiętam). Tam poszukaj tych 10V.Tylko w kwestii uzupełnienia:
Po środku zegarów to tranzystor, przez który zasilana jest lampka awaryjnych.
Rzeczony stabilizator jest na dole zegarów po prawej stronie. Zasila on wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego, prawa nóżka to 10V. -
Tylko w kwestii uzupełnienia:
Po środku zegarów to
tranzystor, przez który zasilana jest lampka awaryjnych.
Rzeczony stabilizator jest na
dole zegarów po prawej stronie. Zasila on wskaźniki poziomu paliwa i temperatury płynu
chłodzącego, prawa nóżka to 10V.moze podpowiesz gdzie znajdę to napięcie??
-
O tutaj.
Ale jeszcze sprawdź miernikiem na wszelki wypadek, czy mi się coś nie pomieszało -
O tutaj.
Ale jeszcze sprawdź
miernikiem na wszelki wypadek, czy mi się coś nie pomieszałoWielkie dzięki mam nadzieje ze jeszcze komuś przyda sie ta wskazówka.
-
widać inną przeróbkę, która jest prosta do wykonania i sprawdza się wyśmienicie
Witam posiadaczy tico !
Ponieważ jestem laikiem w tych sprawach mam pytanie. Jak i gdzie podłączyć te 2 kable wychądzące z czujnika ? Chciałbym uprościć sobie robotę montując np diode w widocznym miejscu,ktora bedzie mi sygnalizowala pusty zbiorniczek
-
Witam posiadaczy tico !
Witam także!
Ponieważ jestem laikiem w
tych sprawach mam pytanie. Jak i gdzie podłączyć te 2 kable wychądzące z czujnika ? Chciałbym
uprościć sobie robotę montując np diode w widocznym miejscu,ktora bedzie mi sygnalizowala
pusty zbiorniczekNajprościej i najbezpieczniej: "+" podłączasz od razu do diody, a teraz czujnik: do jednego kabelka daj "-" (weź go skądś blisko, z karoserii), a drugi kabelek podpinasz do drugiej nóżki diody.
Zasada działania: pływak w zbiorniczku opada wraz z poziomem płynu. W pewnym momencie opadnie do końca i zewrze styki czujnika. Na diodzie masz już "+" (podpięty na stałe), brakuje tylko "minusa" - zwarte styki czujnika (gdy będzie mało płynu) właśnie go dostarczą.
Dwie uwagi: dobrze zaizoluj przewody (szczególnie ten "plusowy", żeby zwarcia nie zrobić)! I druga - dioda świecąca jest odpowiednio spolaryzowana, tzn. do dłuższej nóżki podpinasz "+", a do krótszej (tam, gdzie obudowa diody jest lekko spiłowana na kołnierzu) dajesz "-". Jeśli podepniesz odwrotnie, po prostu nie będzie świecić. I pamiętaj - w sklepie od razu poproś o diodę 12V (bo są różne, przy innej trzeba wpinać jeszcze opornik).
Powodzenia i pochwal się - do czego montujesz czujnik? -
Witam także!
Powodzenia i pochwal się - do
czego montujesz czujnik?Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)Teraz już dokładnie wiem co i jak. Jednak pójdę troszkę na łatwiznę...Zakupiłem gotowy,uniwersalny wskaznik poziomu cieczy. Mam nadzieję,że nie będę miał kłopotu z instalacją Autko to suzuki swift
pozdrawiam serdecznie
-
Bardzo dziękuję za
wyczerpującą odpowiedź :)Teraz już dokładnie wiem co i jak. Jednak pójdę troszkę na
łatwiznę...Zakupiłem gotowy,uniwersalny wskaznik poziomu cieczy. Mam nadzieję,że nie będę miał
kłopotu z instalacją Autko to suzuki swift
pozdrawiam serdeczniea ze gdzie kolega kupił takie coś??
-
a ze gdzie kolega kupił takie
coś??Znalazłem w czeluściach allegro. Opis z aukcji :Do sprzedania mam "zabytkowy" czujnik poziomu cieczy. Uniwersalny, można go zamontować dosłownie wszędzie, w pojeździe z dowolną instalacją (6, 12, 24V, z minusem w karoserii bądź odwrotnie). Czujnik kupiony w świętej pamięci sieci sklepów "Micro" około 10 lat temu. Nowy, nie rozpakowany
Schamat podłączenia :