Naprawa zawieszenia tylnego - pytania
-
Przymierzam sie do remontu zawieszenia tylnego :szalone: Zakupilem juz wahacze, ale w Lublinie jest ogromny problem z dostepnoscia srub do nich W zadnym ze sklepow z czesciami do daewoo (i nie tylko), w wielu metalowych nie moglem dostac srub. Jutro wybieram sie do najwiekszej w miescie hurtowni metalowej. Udalo mi sie tylko kupic 3 szt srub - w sklepie daewoo (wiecej nie mieli i wg sprzedawcy raczej miec juz nie beda), brakuje mi reszty. Dlugosc tych, ktore kupilem wynosi 100mm (dlugosc calej sruby z lbem), gwint 1,5. Ponoc sa to oryginalne fabryczne do wahaczy tico. W moim tico mam jeszcze fabryczne wahacze, bedzie to pierwsza wymiana i smiem stwierdzic, ze srub z takim lbem nie ma u mnie.
Zalaczam informacje nt. wymaganych dlugosci srub oraz zdjecie kupionych przeze mnie na zalaczonym zdjeciu.
Drugi problem to wymiary srub dolnego mocowania amortyzatora - zna ktos dokladne ich parametry? Trzeba odkrecic amortyzatory, zeby moc zamontowac wahacz, a sruby bede musial ciac.
Ogolnie rzecz biorac - zamierzam ciac wszystkie sruby, bo penetracja plynem hamulcowym i innymi specyfikami raczej nie pomoze. Trwa ona juz drugi dzien i dzisiaj prawie ukrecilem jedna ze srub podczas odkrecania.
Postaram sie sporzadzic manual wymiany tych wahaczy
-
szkoda że nie napisałeś tego poostu wcześnie bo dziś odwiedziłem 3 motoryzacyjne w moim mieście w poszukiwaniu śrób mocujących wachacz i mogłem o nie zapytać nie łatwo znaleść czasem takie rzeczy
-
Tak jakos wyszlo. Do ostatniej chwili myslalem, ze uda mi sie je kupic i nie bedzie sprawy.
-
Witam.Ostatnio wymieniałem tylne amortyzatory i też musiałem ciąć i wymieniać śruby.Dolne w wachaczu mają długość 70mm i gwit 12x 1.25.W mechanice samochodowej nie stosuje się gwintu o skoku x 1.5.Możesz zastosować śruby o tej samej twardości np.od Poloneza.Co do górnych to ci nie mogę nic powiedzieć bo udało mi się je odkręcić.Do okręcania użyłem klucza 17 oczkowy o przspawanym dłuższym ramieniu,
-
Co do śrub w wahaczu to można kupić zwykłe utwardzane w pierwszym lepszym sklepie żelaznym, oczywiście dzięki temu sporo taniej wyszło. Sam tak zrobiłem i tylko są troszke dłuższe, ale to w niczym nie przeszkadza.Odkręcić starych się nie da bo nie chcą wyjść z tulei. Trzeba ciąć szlifierką. Cienka tarcza i pare minut roboty.
-
Dzieki za podpowiedzi. Co do srub - nawet na paragonie nakretki do nich widnieja jako M12x1,5, sprzedawcy w roznych sklepach ogladajac te sruby tez twierdzili, ze jest to gwint 1,5.