Czarny dym przy wysokich obrotach
-
A jak wyglądają świece?Są czarne bądź zaolejone?
Świeca prawdę Ci powie o silniku... -
Witam.Jak pisali przedmówcy sprawdż skład mieszanki ,a swoją drogą radziłbym ci pomiar ciśnienia sprężania na cylindrach.Mogły się zużyć pierścienie olejowe .Mają one bardzo cienkie ścianki w stosunku do pozostałych dwóch pierścieni.Moje tico ma przebieg 127 tys.kil.I bierze 0.7 L od wymiany do wymiany oleju.
-
dziś jeszcze nie zdążyłem obejrzeć świec ale dopisze że czasami występuje u mnie zjawisko samozapłonu, biorąc pod uwage sportowe ciągoty poprzedniego właściciela stawiam na bogatą mieszankę, jutro może się do tego zabiore
-
Na ciepłym silniku ?Przyczyną tej usterki mogą być żle dobrane świece lub nagar na tłokach i komorze spalania głowicy.Twój poprzednik musiał zdrowo dawać czadu by doprowadzić silnik do takiego stanu.
-
tak na ciepłym, wrzucam foto świec, jedna z nich była troszkę zaolejona
co do poprzedniego użytkownika niestety masz racje
-
I przerwa wg mnie jest za duża...
-
faktycznie jest zbyt duża, dziś świece wymieniłem więc na NGK, poprzedni właściciel myślę że celowo mógł taką przerwe ustawić w celu niby polepszenia osiągów, być może przestawiony jest także kąt wyprzedzenia zapłonu. Niepowiem tikacz w porównaniu z moim poprzednim jest jak rakieta ale wole przywrócić go do normalności. W przyszłym tygodniu jade ustawić mieszanke
-
tak na ciepłym, wrzucam foto świec, jedna z
nich była troszkę zaolejonaMiałeś trochę zbyt ubogą mieszankę.
Jedna świeca jest cała biała,a druga też troszkę bielawa.
Natomiast ta trzecia w miarę jest brunatna.
Prawidłowy skład mieszanki powinien dawać brązowy,brunatny kolor świec. -
hmm ale ten czarny dym z wydechu wskazuje na zbyt bogatą mieszankę(oby) zobaczymy co fachowiec powie
w rzeczywistości świece są ciut ciemniejsze, zdjęcia musiałem cykać z lampą błyskową
-
hmm ale ten czarny dym z wydechu wskazuje na
zbyt bogatą mieszankę(oby)Może też wskazywać na spalanie oleju.Jedna z tych świec była bardziej zaolejona od dwóch pozostałych.
zobaczymy co
fachowiec powieStawiam że po sprawdzeniu mieszanki na analizatorze wyjdzie =zbyt uboga.
Czekam na info po sprawdzeniu na analizatorze mieszanki. -
jest tylko jeden fachowiec w mojej okolicy który zna się na gaźnikach ale będzie dopiero w przyszłym tygodniu, troche lipa bo przegląd się zbliża
-
Warto sprawdzić ciśnienie sprężania
-
Ja osobiście spotkałem się z czarnym dymem wyłącznie przy dieslach. Nie do końca spalony olej napędowy daje czarną smugę. Czy nie do końca spalona benzyna też tak się zachowuje
Jeżeli chodzi o spalanie oleju (z jakichkolwiek przyczyn) to dym powinien mieć kolor niebieski. Kolor biały powinien świadczyć o walniętej głowicy i płynie chłodniczym w cylindrze.
Naprawdę ciekawy przypadek. Koniecznie napisz co było przyczyną. -
Ja osobiście spotkałem się z czarnym dymem
wyłącznie przy dieslach.jak ktoś za mną jedzie pewnie się zastanawia kto wsadził disla w tico xD jak w sobote będzie ładna pogoda to nakręce filma
-
Jeżeli chodzi o spalanie oleju (z jakichkolwiek
przyczyn) to dym powinien mieć kolor
niebieski.Niekoniecznie, chyba nie widziales naprawde zajechanego silnika... jak ostatnio szukalem auta dla siebie to ogladalem tylko hondy, jedna fakt normalnie jechala itd ale pierscienie pewnie juz tak zjechane miala ze jak sie na obrotach ja przeciagnelo to siwy (prawie czarny) dym gorzej niz za dieslem. Wlasciciela pytalem ile mu to oleju pali, a on do mnie "nieduzo.. jakies pol litra", sie go pytam na ile te pol litra, a on do mnie "no na 100"
-
Wlasciciela pytalem
ile mu to oleju pali, a on do mnie
"nieduzo.. jakies pol litra", sie go pytam
na ile te pol litra, a on do mnie "no na
100"miałem podobną historię wyszukując seata ibizę dla kumpla
-
To kolego nie co bawić w domysły .Skoro poprzedni właściel tak twierdzi to oglądanie swiec ci nic nie da.Zrób pomiar ciśnienia sprężania i będziesz wiedział wszystko.Dopuszczalna różnica między cylindrami wynosi !.5 atm.Takie szopki miałem z trzema poprzednio posiadanymi samochodami.Kończyło się to wymianą pierscieni.
-
No i dziś właśnie dokonałem własnoręcznie pomiaru ciśnienia sprężania, nie mając pojęcia o temacie zrobiłem to według książki.
A więc tak.. pomiar wykonałem na rozgrzanym silniku:
I cylinder 1,42 Mpa
II cylinder 1,42 Mpa
III cylinder 1,45 Mpadodam jeszcze że w książce Ossowskiego wartości graniczne to 1,2-1,3 Mpa
czekam na Wasze sugestie
-
nie czytalem wszystkich postow w tym temacie, sorki, ale jesli kopci na czarno w przegazówce i na dodatek mowisz (piszesz) ze smierdzi spalinami to regulacja gaznika i zaplonu powinna pomoc w tym temacie. czarne dymienie objawia sie zbyt bogata mieszanka i za pozny zaplon.
-
kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdziłem i jest ok, biorąc pod uwage wygląd świec można uznać że mieszanka zbyt uboga więc nadal nie znam przyczyny, końcówke tłumika(chromowaną) okopciło po przejechaniu 40km..
Jeśli nic tu nie wymyślimy to umówie się w tym tygodniu na regulacje mieszanki