wentylator nagrzenicy kabina- jak wymienić?
-
Mam pytanie czy jak przesunę nagrzewnicę do środka kabiny o ok. 2 cm może się coś stać? . bo znowu podejmuje próbę wymontowania silnika dmuchawy
-
A przewody od nagrzewnicy zdemontowales? Ja bym to robil ostroznie, zeby nie polamac rurek od nagrzewnicy przy wyciaganiu.
-
nic nie zdejmowałem, bo chciałbym tylko troszkę ją od góry ocunąć
-
Dzisiaj nadszedł czas, wyciągłem deskę rozdzielczą i wyjołem silnik, okazało się że szczotki się wykończyły wymiana szczotek pomogła.
-
Jak możesz napisz co po kolei wykręcałeś żeby się dostać? Musiałeś spuścic płyn chłodniczy?
Bo mi nie raz dmuchawa zapiszczy jak bym kogoś zarzynał. I coś czuje ze też będę musiał ja w końcu zdemontować. -
Zacząłem od wyjęcia kierownicy i odkręceniu obudowy przełącznika zespolonego i wykręceniu śrub ją trzymających, potem wyciągłem licznik, wyjąłem radio podpinałem linki idące z panelu dmuchawy, podpinałem kostki ( regulacja świateł, światło przeciwmgielne, wycieraczki i ogrzewania tylnej szyby). wyciągłem linkę z przedniej klapy, a potem odkręciłem deskę rozdzielczą ( 3 śruby u góry obok szyby przedniej, 2 po bokach, 2 w schowku i jedna na dole pod popielniczką,po wyjęciu deski wziąłem się za dmuchawę. Najpierw odkręciłem górne śrubki nagrzewnicy potem silnika i potem wystarczy wyjąć silnik i wymienić w nim szczotki.
-
coś czuję że też się tym zajmę przed sylwestrem, albo w niedługim czasie... Pomocna będzie informacja twojego sposobu wymontowania...
-
Zacząłem od wyjęcia
kierownicy i odkręceniu obudowy przełącznika zespolonego i wykręceniu śrub ją trzymających,-----ciach-----
Szkoda, że nie zrobiłeś jakiegoś manualu z fotkami ale dobry i taki opis
-
Wiem przypomniało mi się o zdjęciach jak już zamontowałem deskę, ale oferuję swoją pomoc moje gg 4201290 , jakieś pytania pisać do mnie:)
-
Udało mi się wyciągnąć wczoraj ten silnik dmuchawy, ale tyle z tym roboty, że szok. Moje parę wskazówek to:
1. Starać się odkręcić kosz od silnika jest przykręcony nakrętką o lewym gwincie, jeśli się uda odkręcić kosz (a ciężko go odkręcić) to silnik sam już wychodzi nie trzeba nawet deski odkręcać uwaga żeby nie połamać nic w koszu.
2. Ja bym proponował zamiast demontować całej deski rozdzielczej sprawdzić czy się nie da odkręcić tej blachy na której są zamontowane pedały sprzęgła i hamulca. To miło by było jakby to ktoś spróbował, bo ja jednak tego nie robiłem, a to mogło by być duże ułatwienie.Ja jednak deskę rozdzielczą odkręciłem ale nie udało mi się jej ściągnąć jednak odkręciłem nagrzewnicę odciągnąłem ją na parę centymetrów cudem obróciłem silnik koszem do siebie odkręciłem kosz a następnie wyciągnąłem silnik. Na to trzeba mieć naprawdę wiele czasu.
Ale nie wiem czy nie będę jej jeszcze raz musiał wyciągać. Bo ja musiałem w silniczku podłożyć podkładki ponieważ szczotki nie dochodziły do komutatora i teraz w efekcie dmuchawa dobrze działa jednak pracuje głośno coś w stylu "chrząszcza"(cyka), miał ktoś podobnie czy to się dotrze jeszcze czy jeszcze raz będę musiał ją wyciągać?