wentylator nagrzenicy kabina- jak wymienić?
-
Z tego co pamiętam to nie ma problemu z wymianą szczotek w wentylatorze nagrzewnicy, oczywiście po wymontowaniu wentylatora.
-
zauważyłem że u mnie w wentylatorze jak się porusza kablem to zaskoczy ale tylko na chwile bo jak wjadę w dziurę to się wyłącza czy to jest objaw że szczotki do wymiany czy gdzieś jest przetarty kabel, w tamtą zimę działo walnięcie w wentylator tej zimy już nie
-
zauważyłem że u mnie w
wentylatorze jak się porusza kablem to zaskoczy ale tylko na chwile bo jak wjadę w dziurę to
się wyłącza czy to jest objaw że szczotki do wymiany czy gdzieś jest przetarty kabel, w tamtą
zimę działo walnięcie w wentylator tej zimy już nieNa to pytanie nikt Ci nie odpowie, dopóki sam nie wyciągniesz tego silnika i nie zajrzysz do środka. Niestety, stawiałbym na te szczotki (ludzie piszą, że mają z tym problem), raczej mała szansa na przerwę w zasilaniu.
-
To jeszcze takie pytanko: Jakie te szczotki powinienem kupić? Czy to mają być zwykłe kupione np. w sklepie elektronicznym? Czy może jako część specjalnie do wentylatora nagrzewnicy w Daewoo Tico? Czy może dorobić itp... Przepraszam jeśli głupie pytania zadaję.
-
To jeszcze takie pytanko:
Jakie te szczotki powinienem kupić? Czy to mają być zwykłe kupione np. w sklepie
elektronicznym? Czy może jako część specjalnie do wentylatora nagrzewnicy w Daewoo Tico? Czy
może dorobić itp... Przepraszam jeśli głupie pytania zadaję.Imo najlepszym rozwiązaniem jest wymontowanie ich i z nimi iść do sklepu, żeby dobrać nowe. Kształtów i rozmiarów szczotek jest od groma. Dochodzi także kwestia twardości - zbyt miękkie szybko się znowu zużyją a zbyt twarde mogą uszkodzić komutator
-
" wluka85 " . Jak wyjąłeś wentylator?
-
Jeszcze nie wyjąłem na razie zbieram informacje. Dlatego pytałem czy da się rozebrać go bo żebym na darmo go nie wyjmował. Kolejna sprawa to jakbyście napisali że się go nie da rozebrać to bym kiedyś musiał kupić nowy i dopiero zmieniać bo na darmo nie chcę tyle roboty w to wkładać. Na razie sobie jakoś radzę jak się zatnie. A jeśli już zdecyduję się na wyjęcie go to pewnie jak każdy deskę rozdzielczą odkręcę i go jakoś wykręcę raczej bez wyjmowania nagrzewnicy.
-
Mam pytanie czy jak przesunę nagrzewnicę do środka kabiny o ok. 2 cm może się coś stać? . bo znowu podejmuje próbę wymontowania silnika dmuchawy
-
A przewody od nagrzewnicy zdemontowales? Ja bym to robil ostroznie, zeby nie polamac rurek od nagrzewnicy przy wyciaganiu.
-
nic nie zdejmowałem, bo chciałbym tylko troszkę ją od góry ocunąć
-
Dzisiaj nadszedł czas, wyciągłem deskę rozdzielczą i wyjołem silnik, okazało się że szczotki się wykończyły wymiana szczotek pomogła.
-
Jak możesz napisz co po kolei wykręcałeś żeby się dostać? Musiałeś spuścic płyn chłodniczy?
Bo mi nie raz dmuchawa zapiszczy jak bym kogoś zarzynał. I coś czuje ze też będę musiał ja w końcu zdemontować. -
Zacząłem od wyjęcia kierownicy i odkręceniu obudowy przełącznika zespolonego i wykręceniu śrub ją trzymających, potem wyciągłem licznik, wyjąłem radio podpinałem linki idące z panelu dmuchawy, podpinałem kostki ( regulacja świateł, światło przeciwmgielne, wycieraczki i ogrzewania tylnej szyby). wyciągłem linkę z przedniej klapy, a potem odkręciłem deskę rozdzielczą ( 3 śruby u góry obok szyby przedniej, 2 po bokach, 2 w schowku i jedna na dole pod popielniczką,po wyjęciu deski wziąłem się za dmuchawę. Najpierw odkręciłem górne śrubki nagrzewnicy potem silnika i potem wystarczy wyjąć silnik i wymienić w nim szczotki.
-
coś czuję że też się tym zajmę przed sylwestrem, albo w niedługim czasie... Pomocna będzie informacja twojego sposobu wymontowania...
-
Zacząłem od wyjęcia
kierownicy i odkręceniu obudowy przełącznika zespolonego i wykręceniu śrub ją trzymających,-----ciach-----
Szkoda, że nie zrobiłeś jakiegoś manualu z fotkami ale dobry i taki opis
-
Wiem przypomniało mi się o zdjęciach jak już zamontowałem deskę, ale oferuję swoją pomoc moje gg 4201290 , jakieś pytania pisać do mnie:)
-
Udało mi się wyciągnąć wczoraj ten silnik dmuchawy, ale tyle z tym roboty, że szok. Moje parę wskazówek to:
1. Starać się odkręcić kosz od silnika jest przykręcony nakrętką o lewym gwincie, jeśli się uda odkręcić kosz (a ciężko go odkręcić) to silnik sam już wychodzi nie trzeba nawet deski odkręcać uwaga żeby nie połamać nic w koszu.
2. Ja bym proponował zamiast demontować całej deski rozdzielczej sprawdzić czy się nie da odkręcić tej blachy na której są zamontowane pedały sprzęgła i hamulca. To miło by było jakby to ktoś spróbował, bo ja jednak tego nie robiłem, a to mogło by być duże ułatwienie.Ja jednak deskę rozdzielczą odkręciłem ale nie udało mi się jej ściągnąć jednak odkręciłem nagrzewnicę odciągnąłem ją na parę centymetrów cudem obróciłem silnik koszem do siebie odkręciłem kosz a następnie wyciągnąłem silnik. Na to trzeba mieć naprawdę wiele czasu.
Ale nie wiem czy nie będę jej jeszcze raz musiał wyciągać. Bo ja musiałem w silniczku podłożyć podkładki ponieważ szczotki nie dochodziły do komutatora i teraz w efekcie dmuchawa dobrze działa jednak pracuje głośno coś w stylu "chrząszcza"(cyka), miał ktoś podobnie czy to się dotrze jeszcze czy jeszcze raz będę musiał ją wyciągać?