[moje auto] Dżizasowe biało-żółte GTi
-
ja kupowałem ta tańsze coś koło 60zł za całe 12 sztuk tylko trzeba je sobie dociąć na wymiar. U mnie trzymają po 18bar na ciepłym tak że możesz dmuchać
-
Hmm 12 sztuk mówisz... W M50/M52 jest 14, kupiłem te do bloku żeliwnego bo mają taką samą długość jak śruby od swifta a jak się okazało te drugie były 1.5cm dłuższe a jakoś nie widzi mi się ciąć takich śrub jednak Rozumiem że podkładki trzeba dać? Wtedy śruba będzie o 1mm krótsza...
tak to wygląda
Kupiłem też już olej znowu Valvoline VR1 Racing 5w50 (rozważałem też Motula 8100 x-clean, ale valvo jendak tańsze), może znowu panewka się na nim nie obróci, chociaż Mjecio w n-tym silniku z opla zalał go tym samym tylko 10w60 i zaraz za bramą się obróciła, przypadek
A do niego taki oto filtr
Rozmiarowo jest dość niewielki, zamiennik Filtrona czy Boscha jest większy, ale np Knecht jest jeszcze mniejszy, aczkolwiek wolałbym HP-1002, który jest większy i jeszcze bardziej pasuje do GTi (magia katalogów... i który btw jest też do silvii czy skyline'a ), ale trudno z jego dostępnością, ogólnie z tego co widzę to co filtr to inne wymiary zewnętrzne więc różnicy to chyba nie robi zwłaszcza, że te maleństwa nadają się do silników 2.4l (jakie ma wymiary OEM filtr do swifta :>).
Inna sprawa to czy ktoś z was kupując filtr zwracał uwagę na ciśnienia otwarcia zaworów przelewowych i czy w ogóle wiadomo jakie producent zaleca do g13b, z tego co wyczytałem to np filtr Boscha ma ciśnienie otwarcia tegoż zaworu ma przy 1 barze, K&N przy 0.8 itp itd, natomiast różnica w K&N hp-1002 a 1003 jest ciśnienie zamknięcia 1 -> 1.2.
W sumie nawet nie zdawałem sobie sprawy że byle filtr za 14zł ma takie bajery, zawory, lasery, szampan itp
Jak coś złego kupiłem to mnie skarćcie bo tylko tydzień na zwrot jest
-
Rozmiarowo jest
dość niewielki, zamiennik Filtrona czy Boscha jest większy, ale np Knecht jest
jeszcze mniejszy, aczkolwiek wolałbym HP-1002, który jest większy i jeszcze bardziej
pasuje do GTi (magia katalogów... i który btw jest też do silvii czy skyline'a
), ale trudno z jego dostępnością, ogólnie z tego co widzę to co filtr to inne
wymiary zewnętrzne więc różnicy to chyba nie robi zwłaszcza, że te maleństwa nadają
się do silników 2.4l (jakie ma wymiary OEM filtr do swifta :
Inna sprawa to czy
ktoś z was kupując filtr zwracał uwagę na ciśnienia otwarcia zaworów przelewowych i
czy w ogóle wiadomo jakie producent zaleca do g13b, z tego co wyczytałem to np filtr
Boscha ma ciśnienie otwarcia tegoż zaworu ma przy 1 barze, K&N przy 0.8 itp itd,
natomiast różnica w K&N hp-1002 a 1003 jest ciśnienie zamknięcia 1 -
W sumie nawet nie
zdawałem sobie sprawy że byle filtr za 14zł ma takie bajery, zawory, lasery, szampan
itp
Jak coś złego
kupiłem to mnie skarćcie bo tylko tydzień na zwrot jestTeż ostatnio zorientowałem się, że jest kilka rozmiarów filtrów.
Przez trzy pierwsze wymiany oleju miałem "małe" (był jakiś Filtron i 2x chyba coś ze słowem Japan w nazwie). Obecnie mam FIAAM'a, który jest "duży", a ostatnio kupiłem dwa Bosch'e też "duże", bo facet w sklepie powiedział, że to te są prawidłowymi zamiennikami. -
K&N za 14 zł?
Gdzie takie dają? Też chcę
Ja zakładałem już filtrona tego większego i mniejszego, jakieś Japan cośtam też już ze 2 razy były, teraz jeżdżę na jakimś dużym Boschu od Fiata Tempry
Porównywałem ciśnienie zaworu w tym filtrze i wyszło, że może być do Swifta. A sam filtr znalazłem w jakimś starym Uniaczu na złomowisku i jakoś się do łapki przykleił
-
K&N 40zł
Koło 14zł to taki Filtron np a każdy filtr ma te zawory dlatego mnie to zaskoczyło
Ale co ciśnienie porównywałeś z ciśnieniem z jakiegoś zamiennika do swifta?
Przejrzałem serwisówkę, ale nic konkretnego na temat filtra w niej nie ma, w instrukcji obsługi powinno być ale nie mam
Do mk5 już zalecają chyba te mniejsze filtry, a przecież silniki te same co w starszych więc nie wiem po co taka zmiana...
-
Ile nm znosi jakieś dobre sprzęgło do swifta typu Aisin czy Exedy, ze 200nm czy trochę mniej?
-
u mnie jeździ od 40tyś km i upalam je jak się da . ze 3 razy nie skleiło mi na dwójce a tak dostaje baty aż miło. Wsadzone było po 7tyś km wyjete z rajdówki więc wytrzymuje dużo , kosztuje tyle co valeo wiec ja bym brał .
-
Oj to że są dobre to ja wiem sam mam Exedy po 40k i minimalnym stopniu zużycia pytam się bo jak już będę miał te ok 225nm przy turbo to jak wzmocnie docisk o te 30% i organiczne okładziny to jaki mi zapas zostanie. Gdzieś coś kiedyś mi się obiło ze właśnie koło 200nm znosi seria więc chciałem się upewnić, a może to już było stage 1
W sumie i tak nie mam wyboru, komfort użytkowania najważniejszy więc spieki i inne cuda odpadają.
-
To 200 to raczej okupione bedzie lekkimi uslizgami - moze tego nie poczujesz, ale jakbys na nie zagladnal to zobaczysz ze sa slady przypalania i na dluzsza mete szybko sie zuzyje. Jezeli tylko docisk wzmocnisz to powinno byc ok na Twoje potrzeby.
Jak bedziesz wzmacnial w warszawie tam gdzie wszyscy, to sprawdz potem sobie czy to co dostales to w ogole jest okragle - sprzegla potrafia robic chamsko jajowate i tylko dlatego ze nikt nie patrzy co wklada do auta to sobie ich chwala... -
Jak bedziesz
wzmacnial w warszawie tam gdzie wszyscy, to sprawdz potem sobie czy to co dostales
to w ogole jest okragle - sprzegla potrafia robic chamsko jajowate i tylko dlatego
ze nikt nie patrzy co wklada do auta to sobie ich chwala...No tak właśnie tam gdzie wszyscy chociaż dopiero dzisiaj się dowiedziałem, że to jest w warszawie
To po odbiór wezmę Mjecia ze sobą, się dokładnie przyjżymy
-
Z dociskami nie jest tak zle, ale jakbys czasem mial tarcze dostac to sprawdzaj czy okragla, czy otwor w srodku oraz czy okladziny rowno przylegaja. Widzialem juz takie tarcze, co z zadnej strony nie byly symetryczne, osiowe, rowne itp
-
No organiczne okładziny też bym zrobił od razu więc zastosuję się do tego co mówisz
Dzisiaj rano pod moją nieobecność przyszła paczka prosto z Seattle
Wszystko powoli zbliża się do końca
-
Pompka olejowa?
-
Powiedz, ile szła? Jak już Tobie mówiłem, mi paczka z Australii tydzień szła.
-
10 dni w sumie czyli zgodnie z tym co podane na ebayu było bo tam przewidywano od 6 do 14 sierpnia
-
Tak się zastanawiam... Wał korbowy z kołem zamachowym był już wyważany, teraz trzeba będzie wyważyć koło zamachowe do wzmocnionego sprzęgła... Skoro tak to już bym te koło zamachowe odelżył przy okazji(ile je tam można z 0.5kg czy więcej?).
Trzeba będzie potem wyważać wszystko jeszcze raz?
Tak jak czytam na necie to mówią żeby wyważać wał z kołem zamachowym, dociskiem i kołem pasowym? Fabrycznie wszystko jest wyważane oddzielnie, swoją drogą koło pasowe może być podwójne bądź pojedyncze i nie robi to żadnej różnicy. Inną sprawą jest to że są tłoki które różnią się masą od seryjnych więc jak to jest?
-
Tloki dwa ida w gore, dwa w dol - sie rownowaza niezaleznie od masy (w uproszczeniu).
Zasadniczo zawsze lepiej wywazac osobno a pozniej w komplecie chcac miec jak najlepsza dokladnosc. Oczywiscie nie jest wiele gorzej jezeli dobrze jest wywazone osobno - silnik swifta ma wszystkie elementy wywazone na zero osobno, ale bywaja takie, ktore sa rozwazone osobno i obowiazkowo sie je w komplecie wywaza. -
Tak jak czytam na necie to mówią żeby wyważać wał z kołem zamachowym, dociskiem i kołem pasowym?
No i to jest chyba najlepsza metoda - ja własnie tak wszystko razem miałem wyważane.
-
Ma ktoś na zbyciu jakiś stary docisk tylko nitowany taki?
-
Pany ma ktoś śrubę centralną mocującą kółko rozrządu (szerokie) do wału korbowego, nigdzie nie mogę znaleźć drugiej a ta co mam ma już łeb zjechany