Punto / 200002 km / remont silnika się zbliża
-
Mają
Tylko ze remont
silnika się zbliża z naklejką na czole "natychmiast". Prawdopodobnie upgRemont przy 200kkm? To gdzie on jeździł? W rajdzie Paryż-Dakar?
-
Remont przy 200kkm?
To gdzie on jeździł? W rajdzie Paryż-Dakar?W Katowicach u handlowca
Handlowiec się nie przejmował w ogóle autkiem - brak płynów ustrojowych, a ja go nie oszczędzałem jakoś specjalnie jesli chodzi o styl jazdy
Generalki pewnie robić nie będę ale w tej chwili już prawie się nie da jeździć ze względu na "kaprysy" silnika i trzeba będzie zajrzeć...
-
W Katowicach u
handlowca
Handlowiec się nie
przejmował w ogóle autkiem - brak płynów ustrojowych, a ja go nie oszczędzałem jakoś
specjalnie jesli chodzi o styl jazdyEee, jak nie jeździł w rajdach to spoko. 500kkm powinien przelatać
Generalki pewnie
robić nie będę ale w tej chwili już prawie się nie da jeździć ze względu na
"kaprysy" silnika i trzeba będzie zajrzeć...Zmierz ciśnienie sprężania, jak będzie ok to wymień świece i kable. Fakt, zajrzeć trzeba. I zawsze powtarzam: jak niebieski dym nie wali za samochodem to z remontem mozna poczekać
-
Eee, jak nie
jeździł w rajdach to spoko. 500kkm powinien przelatać
Zmierz ciśnienie
sprężania, jak będzie ok to wymień świece i kable. Fakt, zajrzeć trzeba. I zawsze
powtarzam: jak niebieski dym nie wali za samochodem to z remontem mozna poczekaćWali odkąd go kupiłem
-
Wali odkąd go
kupiłemUuuuu! no to...
A ile chcą za kapitalkę? -
Uuuuu! no to...
A ile chcą za
kapitalkę?Nie mam pojęcia... Na razie zbieram ~120zł na wymianę uszczelki pod głowicą, a przy okazji się zobaczy czy coś jeszcze pilnego jest do robienia.
A może coś polecisz przy okazji? -
Nie mam pojęcia...
Na razie zbieram ~120zł na wymianę uszczelki pod głowicą, a przy okazji się zobaczy
czy coś jeszcze pilnego jest do robienia.
A może coś polecisz
przy okazji?Tak jak mówiłem. Przede wszystkim inspekcja ciśnienia sprężania. Najpierw na sucho później próba olejowa. Inspekcja "na sucho" da jakiś wynik. Po powtórzeniu z wlaniem setki oleju w cylinder, jeżeli ciśnienie się zwiększy, czyli wina leży po stronie "cylinder/tłok/pierścienie", jeżeli się nie zmieni, wina jest zaworów i ich uszczelnienia. A jak z ciśnieniem oleju? Na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku miga?
-
Tak jak mówiłem.
Przede wszystkim inspekcja ciśnienia sprężania. Najpierw na sucho później próba
olejowa. Inspekcja "na sucho" da jakiś wynik. Po powtórzeniu z wlaniem setki oleju w
cylinder, jeżeli ciśnienie się zwiększy, czyli wina leży po stronie
"cylinder/tłok/pierścienie", jeżeli się nie zmieni, wina jest zaworów i ich
uszczelnienia. A jak z ciśnieniem oleju? Na wolnych obrotach, przy rozgrzanym
silniku miga?nie miga.
Ale ani razu nie widziałem ani kontrolki oleju ani płynu chłodniczego. A już jeździł ze stanem oleju -
Czyli pewnie "remont" obejmie tylko głowicę i zawory
-
Czyli pewnie
"remont" obejmie tylko głowicę i zaworyDo regulacji zaworów zbieram się odkąd go kupiłem... Durne płytki
Uszczelka pod głowicę 22zł firmy Glaser albo 33zł firmy reinz
Do tego 80zł za planowanie i będzie gitara :))
W sumie jak zdejmę górę to będą uszczelniacze zaworowe na wierzchu Ze 20zł a będzie spokójŚruby głowicy mogę wkręcić te same czy lepiej nowe kupić?
-
Do regulacji
zaworów zbieram się odkąd go kupiłem... Durne płytki
w tym silniku nie ma hydraulicznych kasatorów
Uszczelka pod
głowicę 22zł firmy Glaser albo 33zł firmy reinz
Reinz, erling będzie dobrym wyborem
Do tego 80zł za
planowanie i będzie gitara :))
gdzie tyle biorą? -dobra cena
W sumie jak zdejmę
górę to będą uszczelniacze zaworowe na wierzchu Ze 20zł a będzie spokój
uszczelniacze i prowadnice, uszczelki kol ssącego i wydechowego
Śruby głowicy mogę
wkręcić te same czy lepiej nowe kupić?
sprawdź czy nie są plastyczne, jeśli są to obligatoryjnie nowe -
Do regulacji
zaworów zbieram się odkąd go kupiłem... Durne płytki
Uszczelka pod
głowicę 22zł firmy Glaser albo 33zł firmy reinz
Do tego 80zł za
planowanie i będzie gitara :))
W sumie jak zdejmę
górę to będą uszczelniacze zaworowe na wierzchu Ze 20zł a będzie spokój
Śruby głowicy mogę
wkręcić te same czy lepiej nowe kupić?Odpowiem całościowo. Po zdjęciu głowicy splanowac trzeba dla samego wyrównania. Przy okazji planowania w warsztacie (bo pewnie sam tego robił nie będziesz) zleć również szlif zaworów i gniazd zaworowych. Po tej czynności mechanik pewnie wymieni od razy uszczelniacze zaworowe. Możesz o tym przypomnieć przy zlecaniu usługi. Szpilki głowicy mogą zostać te same.
-
Odpowiem
całościowo. Po zdjęciu głowicy splanowac trzeba dla samego wyrównania. Przy okazji
planowania w warsztacie (bo pewnie sam tego robił nie będziesz) zleć również szlif
zaworów i gniazd zaworowych. Po tej czynności mechanik pewnie wymieni od razy
uszczelniacze zaworowe. Możesz o tym przypomnieć przy zlecaniu usługi. Szpilki
głowicy mogą zostać te same.Dzięki
Pewnie pod koniec stycznie poleci remont jak kaska na urodziny wpadnie -
[Gratulację, choć to nie jest jakiś wyczyn
Kolega z pracy ma Palio 2001r przebieg 254tyś jak na razie 4 razy wymieniany olej, 3 razy świece i 2 razy kable. Kopci Ci to wymień uszczelniacze na zaworach - mi w uno z 96r uszczelniacze poleciały już przy 150tysiach (auto wcześniej VAN w firmie).
Co do Punto. Zrób uszczelniacze, pomyśl o nowym klinie na wale (klin trzymające dolne kółko od rozrządu). Taki sam silnik jak masz Ty, to ja mam teraz w Grande Punto (4 lata i 158 tyś przebiegu). Generalnie jednostki nie do zajechania i przebieg 200kkm to dla nich ledwo dotarcie -
Kolega z pracy ma
Palio 2001r przebieg 254tyś jak na razie 4 razy wymieniany olej, 3 razy świece i 2
razy kable.To co on olej wymienia co 50 tysięcy km???
-
uszczelniacze, pomyśl o nowym klinie na wale (klin trzymające dolne kółko od
rozrządu). Taki sam silnik jak masz Ty, to ja mam teraz w Grande Punto (4 lata i 158Z tego co pamiętam Mariuz ma silnik 1.1 54KM, a w Grande były 1.2..., być może to podobne konstrukcje ale tego nie wiem...
-
Silnik 1,1 54KM był montowany a Secento, Pandzie, Punto I ale nie w Punto II. Tam były montowane silniki 1,2 8V, 1,2 16V oraz 1,4 choć ten ostatni to rarytas jest - najczęściej import.
-
Silnik 1,1 54KM był montowany a Secento, Pandzie, Punto I ale nie w
Punto II. Tam były montowane silniki 1,2 8V, 1,2 16V oraz 1,4 choć ten ostatni to
rarytas jest - najczęściej import.Być może, mi się zawsze wydawało, że 1.1 ale cóż każdy może się mylić
-
Być może, mi się
zawsze wydawało, że 1.1 ale cóż każdy może się mylićW pandzie mają rodzice 1.1
Ja mam 1.2 8v 60 kuców.
Na razie z remontu silnika zrobiło się samo podregulowanie lpg i pytanie "ile jeszcze odwlekę " -
W pandzie mają
rodzice 1.1
Ja mam 1.2 8v 60
kuców.
Na razie z remontu
silnika zrobiło się samo podregulowanie lpg i pytanie "ile jeszcze odwlekę
"Ja za jakiś czas będę musiał nieco oleju dolać... Mam nieszczelność przy łączeniu skrzyni biegów z silnikiem i może tam całość wycieka ale tragedii nie ma