Punto / 200002 km / remont silnika się zbliża



  • ...ale nie miał okazji, to punciakowi wybiło na cyferblacie 200002km



  • ...ale nie miał
    okazji, to punciakowi wybiło na cyferblacie 200002km

    To Punciaki mają takie "długie" liczniki?
    Zdrowie 200002km



  • To Punciaki mają
    takie "długie" liczniki?
    Zdrowie 200002km

    Mają
    Tylko ze remont silnika się zbliża z naklejką na czole "natychmiast". Prawdopodobnie upg



  • Mają
    Tylko ze remont
    silnika się zbliża z naklejką na czole "natychmiast". Prawdopodobnie upg

    Remont przy 200kkm? To gdzie on jeździł? W rajdzie Paryż-Dakar?



  • Remont przy 200kkm?
    To gdzie on jeździł? W rajdzie Paryż-Dakar?

    W Katowicach u handlowca

    Handlowiec się nie przejmował w ogóle autkiem - brak płynów ustrojowych, a ja go nie oszczędzałem jakoś specjalnie jesli chodzi o styl jazdy

    Generalki pewnie robić nie będę ale w tej chwili już prawie się nie da jeździć ze względu na "kaprysy" silnika i trzeba będzie zajrzeć...



  • W Katowicach u
    handlowca
    Handlowiec się nie
    przejmował w ogóle autkiem - brak płynów ustrojowych, a ja go nie oszczędzałem jakoś
    specjalnie jesli chodzi o styl jazdy

    Eee, jak nie jeździł w rajdach to spoko. 500kkm powinien przelatać

    Generalki pewnie
    robić nie będę ale w tej chwili już prawie się nie da jeździć ze względu na
    "kaprysy" silnika i trzeba będzie zajrzeć...

    Zmierz ciśnienie sprężania, jak będzie ok to wymień świece i kable. Fakt, zajrzeć trzeba. I zawsze powtarzam: jak niebieski dym nie wali za samochodem to z remontem mozna poczekać



  • Eee, jak nie
    jeździł w rajdach to spoko. 500kkm powinien przelatać
    Zmierz ciśnienie
    sprężania, jak będzie ok to wymień świece i kable. Fakt, zajrzeć trzeba. I zawsze
    powtarzam: jak niebieski dym nie wali za samochodem to z remontem mozna poczekać

    Wali odkąd go kupiłem



  • Wali odkąd go
    kupiłem

    Uuuuu! no to...
    A ile chcą za kapitalkę?



  • Uuuuu! no to...

    A ile chcą za
    kapitalkę?

    Nie mam pojęcia... Na razie zbieram ~120zł na wymianę uszczelki pod głowicą, a przy okazji się zobaczy czy coś jeszcze pilnego jest do robienia.
    A może coś polecisz przy okazji?



  • Nie mam pojęcia...
    Na razie zbieram ~120zł na wymianę uszczelki pod głowicą, a przy okazji się zobaczy
    czy coś jeszcze pilnego jest do robienia.
    A może coś polecisz
    przy okazji?

    Tak jak mówiłem. Przede wszystkim inspekcja ciśnienia sprężania. Najpierw na sucho później próba olejowa. Inspekcja "na sucho" da jakiś wynik. Po powtórzeniu z wlaniem setki oleju w cylinder, jeżeli ciśnienie się zwiększy, czyli wina leży po stronie "cylinder/tłok/pierścienie", jeżeli się nie zmieni, wina jest zaworów i ich uszczelnienia. A jak z ciśnieniem oleju? Na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku miga?



  • Tak jak mówiłem.
    Przede wszystkim inspekcja ciśnienia sprężania. Najpierw na sucho później próba
    olejowa. Inspekcja "na sucho" da jakiś wynik. Po powtórzeniu z wlaniem setki oleju w
    cylinder, jeżeli ciśnienie się zwiększy, czyli wina leży po stronie
    "cylinder/tłok/pierścienie", jeżeli się nie zmieni, wina jest zaworów i ich
    uszczelnienia. A jak z ciśnieniem oleju? Na wolnych obrotach, przy rozgrzanym
    silniku miga?

    nie miga.
    Ale ani razu nie widziałem ani kontrolki oleju ani płynu chłodniczego. A już jeździł ze stanem oleju



  • Czyli pewnie "remont" obejmie tylko głowicę i zawory



  • Czyli pewnie
    "remont" obejmie tylko głowicę i zawory

    Do regulacji zaworów zbieram się odkąd go kupiłem... Durne płytki

    Uszczelka pod głowicę 22zł firmy Glaser albo 33zł firmy reinz
    Do tego 80zł za planowanie i będzie gitara :))
    W sumie jak zdejmę górę to będą uszczelniacze zaworowe na wierzchu Ze 20zł a będzie spokój

    Śruby głowicy mogę wkręcić te same czy lepiej nowe kupić?


  • Użytkownik archiwalny

    Do regulacji
    zaworów zbieram się odkąd go kupiłem... Durne płytki
    w tym silniku nie ma hydraulicznych kasatorów
    Uszczelka pod
    głowicę 22zł firmy Glaser albo 33zł firmy reinz
    Reinz, erling będzie dobrym wyborem
    Do tego 80zł za
    planowanie i będzie gitara :))
    gdzie tyle biorą? -dobra cena
    W sumie jak zdejmę
    górę to będą uszczelniacze zaworowe na wierzchu Ze 20zł a będzie spokój
    uszczelniacze i prowadnice, uszczelki kol ssącego i wydechowego
    Śruby głowicy mogę
    wkręcić te same czy lepiej nowe kupić?
    sprawdź czy nie są plastyczne, jeśli są to obligatoryjnie nowe



  • Do regulacji
    zaworów zbieram się odkąd go kupiłem... Durne płytki
    Uszczelka pod
    głowicę 22zł firmy Glaser albo 33zł firmy reinz
    Do tego 80zł za
    planowanie i będzie gitara :))
    W sumie jak zdejmę
    górę to będą uszczelniacze zaworowe na wierzchu Ze 20zł a będzie spokój
    Śruby głowicy mogę
    wkręcić te same czy lepiej nowe kupić?

    Odpowiem całościowo. Po zdjęciu głowicy splanowac trzeba dla samego wyrównania. Przy okazji planowania w warsztacie (bo pewnie sam tego robił nie będziesz) zleć również szlif zaworów i gniazd zaworowych. Po tej czynności mechanik pewnie wymieni od razy uszczelniacze zaworowe. Możesz o tym przypomnieć przy zlecaniu usługi. Szpilki głowicy mogą zostać te same.



  • Odpowiem
    całościowo. Po zdjęciu głowicy splanowac trzeba dla samego wyrównania. Przy okazji
    planowania w warsztacie (bo pewnie sam tego robił nie będziesz) zleć również szlif
    zaworów i gniazd zaworowych. Po tej czynności mechanik pewnie wymieni od razy
    uszczelniacze zaworowe. Możesz o tym przypomnieć przy zlecaniu usługi. Szpilki
    głowicy mogą zostać te same.

    Dzięki
    Pewnie pod koniec stycznie poleci remont jak kaska na urodziny wpadnie


  • Użytkownik archiwalny

    [Gratulację, choć to nie jest jakiś wyczyn
    Kolega z pracy ma Palio 2001r przebieg 254tyś jak na razie 4 razy wymieniany olej, 3 razy świece i 2 razy kable. Kopci Ci to wymień uszczelniacze na zaworach - mi w uno z 96r uszczelniacze poleciały już przy 150tysiach (auto wcześniej VAN w firmie).
    Co do Punto. Zrób uszczelniacze, pomyśl o nowym klinie na wale (klin trzymające dolne kółko od rozrządu). Taki sam silnik jak masz Ty, to ja mam teraz w Grande Punto (4 lata i 158 tyś przebiegu). Generalnie jednostki nie do zajechania i przebieg 200kkm to dla nich ledwo dotarcie



  • Kolega z pracy ma
    Palio 2001r przebieg 254tyś jak na razie 4 razy wymieniany olej, 3 razy świece i 2
    razy kable.

    To co on olej wymienia co 50 tysięcy km???



  • uszczelniacze, pomyśl o nowym klinie na wale (klin trzymające dolne kółko od
    rozrządu). Taki sam silnik jak masz Ty, to ja mam teraz w Grande Punto (4 lata i 158

    Z tego co pamiętam Mariuz ma silnik 1.1 54KM, a w Grande były 1.2..., być może to podobne konstrukcje ale tego nie wiem...


  • Użytkownik archiwalny

    Silnik 1,1 54KM był montowany a Secento, Pandzie, Punto I ale nie w Punto II. Tam były montowane silniki 1,2 8V, 1,2 16V oraz 1,4 choć ten ostatni to rarytas jest - najczęściej import.


Log in to reply