[moje auto] Suzuki Swift GTi mk2 1990r dedykowany by MKV
-
ale to robiliscie
na drodze z ecumajstra czy na hamowni?
bo jesli strojenie
bylo na drodze to o :dupe: rozbic te pomiary mocyNa drodze ale tu nie chodziło o to ile jest koni czy niutków tylko o to jak kręcenie kółkami wpływa na przebieg mocy i momentu obrotowego.
Na wczoraj na 17 miałem zamówioną hamownie obciążeniową http://ecu-performance.com.pl/ ale 2 godziny wcześniej dostałem informację, że coś im padło i nie da rady wczoraj a że miałem ekipę i sprzęt to pojechaliśmy testować ustawienia na trasie ekspresowej (jest fajny odcinek okł 3km do testowania przyśpieszenia a potem jest się gdzie zatrzymać na modyfikacje)Skończy sie oczywiście na hamowni obciążeniowej jak tylko silnik poskładam do kupy i hamownia będzie sprawna
Tym razem chyba zaczniemy od kółka dolotowego na -2 a potem na -4 bo było na -3 i wyglądało to obiecująco zanim silnik zaczął puszczać zasłonę dymną
-
Używacie przynajmniej knocksensora?
-
Używacie przynajmniej knocksensora?
Niestety nie posiadamy
-
To się zaopatrzcie, pożyczcie czy cokolwiek, bo z tłokojadami nie ma żartów.... i będziesz ten silnik jeszcze 5 razy remontował.
-
Kojarzy ktoś czy
firma Reinz robi dobre uszczelki pod głowicę? Mam jakąś chyba Takomę czy Ajusę z
zestawu którego użyłem przy remoncie silnika ale to raczej taka średnia półka. KP
nie mogę teraz znaleźć.
Reinz 61-52560-00
to jest chyba dokładnie do GTi chociaż i inne wersje silnikowe są wymienione więc
sam nie wiem - GTi ma chyba inną uszczelkę niż zwykły 1.3ostatnio potraktowałeś moje posty jako napad na Ciebie ale powiem w skrócie jeszcze raz nie ufaj mechaniką bo po pierwsze to tylko ludzie a po drugie to ich praca - a w pracy jak to w pracy raz się chce a raz troche mniej. od krecenia kółkami raczej uszczelki nie dmuchnie szybciej przypali zawór chociaż bardzo prawdopodobne że przegrzałeś silnik - teraz to mało ważne. A jeżeli chodzi o uszczelki to reintz to jedna z lepszych firm wiec smiało możesz stosować a jak wolisz KP to kup Dokuji w srodku jest wlasnie KP.
Inna sprawa to sprawdz głowice zanim ją splanujesz bo w tym tempie nie bedzie za chwile z czego planować. a zakladając nową dokręć ja na nominał i dociągnij jeszcze 2 razy po 45 stopni... Kumpel miał kiedyś problem z uszczelkami w Lagunie i tak właśnie zrobił -
A jeżeli chodzi o uszczelki to reintz to jedna z
lepszych firm wiec smiało możesz stosować a jak wolisz KP to kup Dokuji w srodku
jest wlasnie KP.Reinz na mnie juz czeka do odbioru
Inna sprawa to
sprawdz głowice zanim ją splanujesz bo w tym tempie nie bedzie za chwile z czego
planować. a zakladając nową dokręć ja na nominał i dociągnij jeszcze 2 razy po 45
stopni... Kumpel miał kiedyś problem z uszczelkami w Lagunie i tak właśnie zrobiłJest z czego planować bo nie szaleję z tym i za moich czasów w sumie została splanowana o 0.65mm więc jeszcze dość sporo powinno być zapasu
Z tym dodatkowym dokręceniem to bezpieczne? (tak, wiem, że głowica jest "niższa" teraz. -
To się zaopatrzcie,
pożyczcie czy cokolwiek, bo z tłokojadami nie ma żartów.... i będziesz ten silnik
jeszcze 5 razy remontował.A gdzie można w naszych silnikach takowy zamontować na czas strojenia? Coś kojarzę, że jest jakieś nagwintowane miejsce które można wykorzystać ?
-
bezpiecznie bedzie wrócić do 101 koni. szpilka może nie wytrzymać ogolnie dobrze je obejrzyj czy nie sa poprzeciągane itp.
-
bezpiecznie bedzie
wrócić do 101 koni. szpilka może nie wytrzymać ogolnie dobrze je obejrzyj czy nie sa
poprzeciągane itp.Szpilki chyba zawsze można wymienić? Kiedys był chyba komplet za 100zł do kupienia ?
-
pewnie tylko czasem potrafi tak pęknąć ze ciężko ją wykręcić, więc dokręcaj z wyczuciem jak zaczyna "iść miękko" to odrazu ją wykręcaj oczywiście jak sie uda.
-
montuj ITB, to bedzie "real power"
-
montuj ITB, to bedzie "real power"
Taaa... i palenie gumy na każdych światłach, zeby ruszyć z miejsca....
A właśnie - nie wiem dlaczego zapłon był mocno cofnięty - chyba pozostałość po założeniu wałków przed strojeniem bo na początku potwornie się zalewał - to mogło znacznie podnieść temperaturę ?
-
To ruszaj z dwójki
-
A właśnie - nie
wiem dlaczego zapłon był mocno cofnięty - chyba pozostałość po założeniu wałków
przed strojeniem bo na początku potwornie się zalewał - to mogło znacznie podnieść
temperaturę ?jak krecisz walkiem ssacym , to przestawia sie zaplon.
powinienes toretycznie kopulke krecic w te sama strone -
jak krecisz walkiem
ssacym , to przestawia sie zaplon.
powinienes
toretycznie kopulke krecic w te sama stroneZapłon można też modyfikować w Ecumasterze z tego co wiem.
-
Zapłon można też
modyfikować w Ecumasterze z tego co wiem.ale tylko opozniac
-
Zapłon można też
modyfikować w Ecumasterze z tego co wiem.Musiałbyś maksymalnie przyspieszyć na kopółce i potem opóźniać na mapie zapłonu w Ecumasterze. Ale to bym zostawił na koniec i albo komuś doświadczonemu albo z knocksensorem bo inaczej możesz mieć stukowe.
-
Musiałbyś
maksymalnie przyspieszyć na kopółce i potem opóźniać na mapie zapłonu w Ecumasterze.
Ale to bym zostawił na koniec i albo komuś doświadczonemu albo z knocksensorem bo
inaczej możesz mieć stukowe.A czy jest jakaś możliwość zamontowania knock sensora na czas strojenia ?
-
czujnik stukowy mozesz zamontowac, tylko musisz miec cos co bedzie analizowac sygnal z niego. pogooglujesz to sobie cos znajdziesz, ale tanie nie bedzie.
"druciarsko" ale skutecznie to uzywasz do tego celu stetoskopu lekarskiego, albo jakiejs elektronicznej wersji wzmacniacza dla gluchoniemych - wtedy mirkofon na silniku umieszczasz i poprzez wzmacniacz sluchasz w sluchawkach. (tez to wygooglujesz)
ale dopoki jakis grubszych zabaw z zaplonem robic nie bedziesz to raczej te ustrojstwa potrzebne nie beda. tylko to krecenie walkiem ssacym zaplon zmienia i wartoby robic korekte na ustawienie fabryczne, chociaz ja o tym ie wiedzialem i dlugo jezdzilem bez tej korekty i tez nic sie nie dzialo
-
Głowica odebrana, sprawdzona na szczelność i zabielona o 0,05mm
Teraz czekam na nowe śruby głowicy bo tamte już kilka montaży/demontaży przeżyły.
Na pewno śruby to M10x1.5 a całkowita ich długość z główka to 106mm - bez podobno 96mm - klucz ampul.
Bartek kiedyś pisał, że pasują śruby z Nissana Sunny 1.7d - nie wiem jak bo one mają gwint M11x1.5 a nie M10x1.5...
Z drugiej strony pasują podobno śruby z silnika BMW M50 czyli z silnika 2.5 z modelu bodajże E36 (pierwsza połowa lat 90' tych chyba) - jutro je zobaczę i porównam z oryginałem ale chyba będą pasować - jedyna różnica to to, że są na klucz torx a nie na ampul. W katalogu Reinz jednak mają wpisaną długość 96mm ale mam nadzieję, że to długość bez główki - jutro sie okaże bo to może byc przydatne info na przyszłość