Tico a brak tankowania LPG
-
Witam.Problem wystąpił przy próbie zatankowania gazu.Dystrybutor zaczął charczeć i zero tankowania .Prawdopodobnie padł wielozawór.Od tego czasu w centralce nie świeci dioda czerwona.Centralka to LOVATO z przełącznikiem na trzy pozycje +czerwony z prawej strony.Mam prośbę może mi ktość objaśni zasadę działania tej centralki.Zdjęcia mi menadżer plików jako za duże
-
Zamieszczam zdjęcia centralki i wielozaworu w załącznikach.Tego typu wielozawór był produkowany przed 200 rokiem.Nie wiem czy obecnie jest do kupienia.Od jakiegość czasu nie odbijał przy tankowaniu wcale.Obecnie oferowany jest TOMSETTO AHILLA AT 02. ostatnie ZDJĘCIE. Nie posiada on w zestawie czujnika rezerwy gazu.Można go dokupić osobno.Pytanie czy ten nowy jak go podepnę pod przewody od sensora starego będzie działał.
-
Witaj.
Obawiam się, że u nas może być trudno uzyskać odpowiedź - z dwóch powodów: 1. instalacje LPG nie psują się nam często, 2. jeśli już jest taka poważniejsza sprawa, jak np. wymiana wielozaworu, większość z nas odda auto gazownikowi do zrobienia, ponieważ nieświadome popełnienie błędu może być poważne w skutkach.
Dlatego proponuję, abyś zwrócił się do po pomoc do dobrego warsztatu; i tak musisz zapłacić za nowy wielozawór, a koszt samej wymiany nie powinien być duży. Do tego nie musisz się martwić o spasowanie elementów i będziesz miał gwarancję na montaż.
Jeśli chcesz się więcej dowiedzieć na te tematy, polecam to forum: http://lpg-forum.pl/ -
Wielozawór nowego typu będzie pasował, jednak trzeba będzie przerobić:
-instalacje elektryczną, bo zawór starego typu nie miał elektrozaworu, trzeba podciągnąć zasilanie elektrozaworu z przekaźnika
-może być konieczne skrócenie/wydłużenie nieznacznie węża zasilającego, bo w króciec zaworu wypada w trochę innym miejscu
-czujnik rezerwy można dokupić nowego typu i będzie on współpracował bez problemu ze starą centralką, lub można też dopasować stary- chociaż nie wiem czy za ~15zł opłaca się rzeźbićUszczelkę bomby, yy, tzn butli dajemy nową, podobnie sprawa ma się z tzw baryłkami na wężach
Reasumując, robota nie jest trudna, ale jak nigdy tego nie robiłeś, to jedź do gazownika, za stówkę przerobi.
-
Dzięki za odzew.Instalacja LPG byłą zakładana w 2001 roku.Więc chyba identycznego wielozaworu nie kupię z względu na wiek.Widoczny na ostatnim zdjęciu Tomatteso AT02 180/30 pasuje jak najbardziej.Jestem teraz na etapie wyjeżdżania gazu z zbiornika.Gazownik go zainstaluje przy pustym zbiorniku.Sam nic nie instaluje bo z gazem nie ma żartów.Padła mi ostatnio rezerwa gazu,więc zbiornik był pełen na full.
-
A spróbuj jeszcze zatankować na jednej lub dwóch innych stacjach. Ja tak miałem w innym samochodzie, instalacja jeszcze na gwarancji, rok nie minął... Wlewało się o wiele mniej gazu, niż powinno, a potem leciało bardzo powoli, prawie że w ogóle. Zadzwoniłem do gazownika, który stwierdził, że może to być związane z obniżeniem ciśnienia w dystrybutorach po tym, gdy wprowadzono samodzielne tankowanie przez klientów. Próbowałem tankować na innej stacji - to samo, zbiornik napełnił się do połowy. Na trzeciej - wszystko OK. Potem znów tankowałem na tej mojej pierwszej stacji, już nie było kłopotu.
Może to tylko sprawa ciśnienia, może coś z pływakiem jest nie tak (zawiesił się? ). W każdym razie ja nie wymieniałbym od razu wielozaworu, lecz próbowałbym tankowac na kilku innych stacjach.