Luz na wycieraczkach.



  • Witam!

    Mam problem z moimi wycieraczkami. Mają już gdzieś luz i schodzą za nisko, na plastik, i obijają się o siebie gdy są już na dole. Jak się dostać do mechanizmu? Może wystarczy tam jakąś podkładkę podłożyć?

    Z góry dzięki i pozdrawiam!


  • Moderator

    Zdemontuj ramiona i zamontuj we właściwej pozycji mocno dokręcając nakrętki.
    Możesz przy okazji zrobić solidniejszy przegląd, nasmarowanie całego mechanizmu.

    1. Odpinasz kostkę z przewodami do silnicza.
    2. Odkręcasz silniczek i wyciągasz - ramię mechanizmu jest wciskane, wystarczy podważyć płaskim śrubokrętem.
    3. Odkręcasz ramiona.
    4. W miarę potrzeby w ten sam sposób jak ramię przy silniczku rozłączasz następne elementu i wszystko wyciągasz, czyścisz smarujesz smarem i zakładasz w ten sam sposób.

    Można się zdziwić jak szybkie są nasze wycieraczki po takim zabiegu jeśli od lat nie były ruszane



  • Wszystko ładnie rozebrałem, wyczyściłem, ale to nie tam był luz. Przy składaniu zobaczyłem (oczywiście nie mogłem zobaczyć przed rozbiórką wszystkiego ), że w miescu, w którym ramie się składa przy podnoszeniu do zmiany pióra, wycieraczka jest rozgięta i ma luz. To powodowało zderzanie się wycieraczek. Dogiąłem wszystko ładnie, dobiłem nita i wycieraczki nie schodzą już na podszybie (chyba, że na postoju, na mokrej szybie, przy maksymalnych obrotach, wtedy troszke nachodzi na podszybie, ale wycieraczki się nie zderzają). Jeszcze delikatnie dogiąłem ramię w dół i lepiej zbiera wodę.
    Wieczorem pochwale się, co zrobiłem, korzystając z tego, że miałem ściągnięte podszybie (będzie mały manual) .





  • Fajnie że się udało, ja kiedyś u siebie musiałem niestety wymienić ramię bo otwór przez który przechodzi nit z okrągłego zrobił się jajowaty. Efekt był podobne do twoich ale oprócz tego wycieraczka prawie nic nie zgarniała a szyby podczas pracy.



  • U mnie otwór też jest już trochę jajowaty, ale po dobiciu ładnie się trzyma i jeszcze zgarnia dobrze


Log in to reply