Tico po wymianie rozrządu


  • Moderator

    jak to u mnie zwykle bywa..
    poprzednio o mało nie spadł mi pasek jak wymieniałem rozrząd,
    tym razem wszystko wydaje się być ok ale jednak..

    po wymianie spadły mi obroty - najbardziej odczuwalne na LPG więc podkręciłem.
    Dziś musiałem trochę pokręcić żeby odpalić więc doszedłem do wniosku, że pasek może minimalnie o 1 ząbek założyłem inaczej niż było to dotąd..

    objawy ustały po ponownej regulacji zapłonu(stare nastwy się rozjechały), ustawiłem ponownie na 10 stopni.. obroty ok, ciągnie nawet lepiej jak przedtem..
    więc czy mam w ogóle czy zawracać sobie głowę?



  • U mnie w samochodach w których wymieniałem pasek rozrządu silnik chodził jakby lepiej.
    Żwawiej wchodził na obroty po wymianie paska.
    Myślę, że wiąże się to z lepszym (właściwym) naprężeniem paska. Pasek powinien się przekrzywić (obrócić) w najdłuższym miejscu tylko o 90 stopni, jeśli go złapiemy kciukiem i palcem wskazującym.
    Jak Twój silnik chodzi jakby fajniej po wymianie, to jest OK!


  • Moderator

    no poprzedni miał prawie 100k.. więc jeśli coś w tym jest, to owszem różnicę da się odczuć


Log in to reply