Słabo odpala na ciepłym, gaśnie podczas jazdy


  • Użytkownik archiwalny

    Witam! Tico bez lpg, kiedyś podczas ustawiania składu mieszanki mechanik zmniejszył mi także wolne obroty. Było dobrze, ale ostatnio dzieją się dziwne rzeczy. Gdy jest zimny na ssaniu odpala ładnie, gdy się nagrzeje i zejdzie ze ssania ma bardzo niskie wolne obroty, nie gaśnie ale trochę telepie silnik i 'twardo' chodzi. Gdy odpalam ciepłego zaczyna się najpierw ostro telepać, z 10 sekund obroty ma może z 500 i nie reaguje na pedał gazu, po czym obroty zwiększają się do normalnych i można jechać. Wystarczy jednak że np. przy manewrowaniu na parkingu bez gazu wypuszczę za bardzo sprzęgło i odrobinę spadną obroty to potem musi się 10 sekund telepać żeby znów dało się jechać. Podobnie jest też gdy hamując silnikiem np. na trzecim biegu do 30km/h i potem wcisnę sprzęgło to prawie że chce zgasnąć, ale jeśli wcześniej nie hamuję silnikiem tak się nie dzieje. Czyżby zbyt nisko ustawione wolne obroty, a może pompa paliwa pada? Czy da się dostać do śruby regulującej wolne obroty (nie ssanie) bez wyjmowania gaźnika? Jeśli tak to jak, bo mi brakuje pomysłów.


  • Moderator

    Czyżby zbyt nisko ustawione wolne obroty,

    Możliwe.

    Czy da się dostać do śruby regulującej wolne obroty (nie ssanie) bez
    wyjmowania gaźnika? Jeśli tak to jak, bo mi brakuje pomysłów.

    Bez problemu, śruba jest z tyłu za gaźnikiem od strony belki pod szybą. Potrzebny jest bardzo krótki śrubokręt, ja specjalnie do regulacji wolnych obrotów kupiłem najkrótszy w sklepie i dodatkowo skróciłem rękojeść diaksem. Niektórzy używają samego bitu osadzonego w jakimś prowizorycznym uchwycie.


  • Użytkownik archiwalny

    Czy wolne obroty powinny być ustawione tak żeby dało się ruszyć bez gazu, ewentualnie żeby dało się auto utrzymać w miejscu pod niewielkie wzniesienie bez gazu samym półsprzęgłem? W felicii 1.3 to się udaje, ale w tico silnik od razu chce zgasnąć.



  • Czy wolne obroty powinny być ustawione tak żeby dało się ruszyć bez gazu, ewentualnie żeby dało się auto utrzymać w miejscu pod niewielkie wzniesienie bez gazu samym półsprzęgłem?

    Wolne obroty należy ustawić zgodnie z zaleceniami producenta, czyli obroty powinny wynosić 950-1050 obr/min.


  • Użytkownik archiwalny

    Wolne obroty ustawione, jest dużo lepiej. Natomiast problem jest z obrotami na ssaniu. Są bardzo wysokie i nie potrafię ich obniżyć. Kiedy wkręcam śrubkę obrotów na ssaniu (ta która wychodzi na górę gdy wciśnie się gaz w podłogę) ssanie zwiększa się, gdy wykręcam ją ssanie zmniejsza się, ale tylko do pewnego stopnia. Miałem kiedyś inne tico, gdzie mogłem sobie obroty na ssaniu sprowadzić nawet do poniżej 1500, w tym nie da rady obniżyć obrotów poniżej 2000, wykręcam dalej tą śrubkę i nic to już nie daje. Za to szybciej schodzi ze ssania po tej regulacji. Dziwne to.


Log in to reply