Dziwny klekot silnika.
-
No to siemka.
Sprawa się wyjaśniła, w zasadzie mam filmik ale jakoś nie mogę tego zgrać z karty na kompa, jakiś tam problem ale jak się uporam to wstawię.
Luz który jest wyczuwalny i słyszalny pochodzi z dolnego koła zębatego, jest on na tym klinie i wpuście, po prostu jakbym ściągnął pasek to bez problemu dwoma placami ściągam owe koło.
Zastanawia mnie tylko czy to wyrobiło się wcześniej bo jak już pisałem klekocik słyszalny był dużo wcześniej, czy może luz ten powstał przy tym chorym odkręcaniu śruby koła pasowego.
Wszystko wyjdzie po wymianie tego koła. Jest jeszcze pisk ale skąd on jest tego dowiem się jutro.A mam jeszcze pytanko. W którym miejscu zablokować wał korbowy???
-
Zastanawia mnie
tylko czy to wyrobiło się wcześniej bo jak już pisałem klekocik słyszalny był dużo
wcześniej, czy może luz ten powstał przy tym chorym odkręcaniu śruby koła pasowego.Prawdopodobnie był wcześniej,a Ty go poprawiłeś
Wszystko wyjdzie po
wymianie tego koła. Jest jeszcze pisk ale skąd on jest tego dowiem się jutro.
A mam jeszcze
pytanko. W którym miejscu zablokować wał korbowy???Na łączeniu skrzyni z silnikiem jest takie "oczko" gdzie można wsadzić płaski śrubokręt i zablokować wał.
-
a te oczko jest pewnie czymś zakryte, możesz pokazać lub wytłumaczyć w którym to miejscu?
-
Mam tylko takie nieostre zdjęcie...widać tam ten otwór,a obok sanki silnika.
Oczko nie jest niczym zakryte...taka "dziura" w skrzyni -
To jest od spodu??
-
To jest od spodu??
Dokładnie
-
No oki czas zakupić część i tu mam pytanko bo jest aukcja:
http://allegro.pl/kolo-rozrzadu-male-tico-matiz-nowe-lodz-nowe-org-i2880955991.html
Pytanie: Czy w matizie i tico są faktycznie te same koła???
A może ktoś ma na sprzedaż???
-
Dobra poradziłem sobie bez waszej odpowiedzi. Koło zębate mam i klin zakupiony w sklepie technicznym, i tak jest to klin taki półokrągły i tu mam pytanko bo może ktoś kiedyś to demontował i montował. Pytanko brzmi, czy klin powinien ciasno siedzieć w rowka koła zębatego czy może koło zębate przy mocowaniu na wał powinno wchodzić już ciasno?
Pytam bo kupiłem klin który jest owszem spasowany z rowkiem koła zębatego biorąc pod uwagę szerokość ale jednak ciasno nie wchodzi. Rozmiar rowka to 5mm i klina również 5mm. -
Dobra poradziłem
sobie bez waszej odpowiedzi. Koło zębate mam i klin zakupiony w sklepie technicznym,
i tak jest to klin taki półokrągły i tu mam pytanko bo może ktoś kiedyś to
demontował i montował. Pytanko brzmi, czy klin powinien ciasno siedzieć w rowka koła
zębatego czy może koło zębate przy mocowaniu na wał powinno wchodzić już ciasno?
Pytam bo kupiłem
klin który jest owszem spasowany z rowkiem koła zębatego biorąc pod uwagę szerokość
ale jednak ciasno nie wchodzi. Rozmiar rowka to 5mm i klina również 5mm.Dobrze, że sobie poradziłeś, może się komuś przydadzą twoje doświadczenia w tej materii
Klin, z tego co pamiętam, nie wchodzi ciasno, jest tak jakby luźny (jakby był pokryty olejem), jednak nie jest to luz rzędu nawet 1mm, z oczywistych względów.
-
Dokładnie klin ma wchodzić swobodnie, ale bez większego luzu.
-
Czyli jest ok, klin jest spasowany luzu niema, nic będziemy jutro to składać, jeszcze mam problem z kołem pasowym bo też tam troszkę się wyrżnęło, nie wiem będę próbował napawać i coś wyrzeźbić.
-
Siemka.
No to pojawił się problem. Koło zębate jest, klin dokupiłem i jest ale koło zębate wchodzi z luzem, w zasadzie to nie wiem jak powinno wchodzić ale ja myślę że z oporem. Czy ktoś coś może wie??? -
Najważniejsze aby koło zębate podczas pracy nie przeskoczyło,ściska wszystko śruba koła pasowego.
Zawsze możesz skręcić bez obudowy:) co by mieć pewność,a jakbyś chciał odpalić to pewno w garażu jesteś,ale bez tej rurki od kolektora wydechowego idzie ogłuchnąć .
Bedze dobrze... -
No tez tak myślałem o tym kole pasowym że ono dociska ale jutro podjadę do sklepu sprawdzić czy dostanę większy klin to może go troszkę zjadę i się spasuje.