Rozwiązanie głosnej pracy silnika po założeniu lpg


  • Użytkownik archiwalny

    Witam .
    Po temacie nie bardzo wiadomo o co chodzi to już wyjaśniam. Przy instalacji lpg należy zdemontować puszkę z tym przełączeniem lato, zima a na komorze od filtra powietrza zostawia się tylko te gumowe kolanko. Po demontażu tego wszystkiego, przy pracy silnika pojawia się taki basowy dźwięk co mnie denerwuje. Czy u Was jest podobnie? Pytam zagazowanych??
    Czy poradziliście sobie jakoś z tym?


  • Użytkownik archiwalny

    A nie poluzowała Ci się taka mała czarna puszeczka przy filtrze powietrza.?



  • Czy poradziliście
    sobie jakoś z tym?

    Mam podobny problem. Niestety nie poradziłem sobie z tym. To jeszcze można znieść. Gorzej z jazdą na benzynie. Gaz w podłogę i auto się dusi Wszystko przez zwężenie - mixer.

    Do tego tico teraz mi się dość wolno nagrzewa, termostat mam na 88 stopni, z rok-dwa temu wymieniany. Puszka zimowa się przydawała.


  • Użytkownik archiwalny

    Wszystko zależy od montażu, u mnie gazownik puszkę lato zima zostawił ustawił na lato i powiedział żeby na zimę nie zmieniać. Na gazie przejechałem blisko 80 tyś i jak na razie z gazem nie miałem żadnych problemów. Spalanie w porządku, odpala na gazie bez problemów nawet w zimie. Co do tych niepokojących dźwięków, u siebie nic takiego nie słyszałem. Może tak jak kolega wcześniej napisał wyskoczyła ta czarna puszka i stąd ten dziwny dźwięk.


  • Użytkownik archiwalny

    Hej nowak a jaki masz mikser?? Miecho powiem szczerze że jak na razie nic nie mogę powiedzieć bo jeżdżę tylko na benzynie. Podejrzewam u Ciebie zastany nagar i ogólnie brudny gaźnik. Dobrym sposobem na to jest wyczyszczenie gaźnika po zamontowaniu instalki a to dlatego że więcej syfu jest z paliwa jak z gazu. Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Co do pierwszej wypowiedzi, to puszka jest na miejscu a dźwięk jest idealny jakby ściągnąć ta puszkę Dźwięk jest dlatego idealny gdyż komora od filtra jest połączona z ta puszką. Chodzi jednak o to aby się pozbyć tego tuningowego dźwięku bo mi to nie jest potrzebne.


  • Użytkownik archiwalny

    Hej nowak a jaki
    masz mikser??

    Chodzi Ci o producenta? czy rozmiar?.



  • Hej nowak a jaki
    masz mikser?? Miecho powiem szczerze że jak na razie nic nie mogę powiedzieć bo
    jeżdżę tylko na benzynie. Podejrzewam u Ciebie zastany nagar i ogólnie brudny
    gaźnik. Dobrym sposobem na to jest wyczyszczenie gaźnika po zamontowaniu instalki a
    to dlatego że więcej syfu jest z paliwa jak z gazu. Tak mi się przynajmniej wydaje.

    Nie ma takiej opcji Przestał jechać na benzynie od czasu montażu LPG.

    Co do pierwszej
    wypowiedzi, to puszka jest na miejscu a dźwięk jest idealny jakby ściągnąć ta puszkę
    Dźwięk jest dlatego idealny gdyż komora od filtra jest połączona z ta puszką. Chodzi
    jednak o to aby się pozbyć tego tuningowego dźwięku bo mi to nie jest potrzebne.

    Niestety po demontażu puszki powietrza zima/lato silnik może pracować głośniej.



  • Wszystko zależy od
    montażu, u mnie gazownik puszkę lato zima zostawił ustawił na lato i powiedział żeby
    na zimę nie zmieniać. Na gazie przejechałem blisko 80 tyś i jak na razie z gazem nie
    miałem żadnych problemów. Spalanie w porządku, odpala na gazie bez problemów nawet w
    zimie. Co do tych niepokojących dźwięków, u siebie nic takiego nie słyszałem. Może
    tak jak kolega wcześniej napisał wyskoczyła ta czarna puszka i stąd ten dziwny
    dźwięk.

    Możesz zapodać fotkę, jak to wygląda? Gazownik coś przerabiał czy po prostu zostawił puszkę tak jak była fabrycznie? Jak pracuje zasilanie LPG z tą puszką? próbowałeś przełączać na zimę i jeździć na gazie? Mam możliwość powrotu do puszki zima/lato. Nie pamiętam tylko, czy się zmieści obok parownika.


  • Użytkownik archiwalny

    Możesz zapodać
    fotkę, jak to wygląda? Gazownik coś przerabiał czy po prostu zostawił puszkę tak jak
    była fabrycznie? Jak pracuje zasilanie LPG z tą puszką? próbowałeś przełączać na
    zimę i jeździć na gazie? Mam możliwość powrotu do puszki zima/lato. Nie pamiętam
    tylko, czy się zmieści obok parownika.

    Spoko jutro zrobię fotkę to wstawię. Instalacje zakładałem w Lublinie w 2008 roku w zakładzie "Zavoli". Puszka nie była ruszana, a parownik zmieścił się koło puchy. Co do przełączania to nigdy nie próbowałem przełączać w ziemie na ustawienie "winter", pewnie dlatego, że zawsze chodził bez zarzutu. Przez te cztery lata użytkowania wymieniłem membrany bo padły po 40 tyś, a tak to naprawdę jestem zadowolony. Pali od strzała mimo że świece mają już 35 tyś, muszę je właśnie wymienić. Spalanie ostatnio na trasie do lublina prędkość 100- 110 spalanie mi wyszło 6,3 l, w mieście warszawa 7,5- 8,5.Co do jazdy na benzynie to jest trochę bardziej mułowaty, ale tragedii nie ma.



  • Spoko jutro zrobię
    fotkę to wstawię. Instalacje zakładałem w Lublinie w 2008 roku w zakładzie "Zavoli".
    Puszka nie była ruszana, a parownik zmieścił się koło puchy. Co do przełączania to
    nigdy nie próbowałem przełączać w ziemie na ustawienie "winter", pewnie dlatego, że
    zawsze chodził bez zarzutu. Przez te cztery lata użytkowania wymieniłem membrany bo
    padły po 40 tyś, a tak to naprawdę jestem zadowolony. Pali od strzała mimo że świece
    mają już 35 tyś, muszę je właśnie wymienić. Spalanie ostatnio na trasie do lublina
    prędkość 100- 110 spalanie mi wyszło 6,3 l, w mieście warszawa 7,5- 8,5.Co do jazdy
    na benzynie to jest trochę bardziej mułowaty, ale tragedii nie ma.

    Właśnie wróciłem z garażu. Zamontowałem puszkę i ustawiłem na zimę. Jutro rano test szybkości nagrzewania się silnika.


  • Użytkownik archiwalny

    Pamiętaj, że jak założysz puszkę i ustawisz nawiew zimowy - musisz wtedy przeregulować instalkę - bo zacznie Ci palić 9 - 10l /100km.
    Niestety każde przestawienie sposobu łapania powietrza (ograniczenie, zmiana ciepłoty) skutkuje koniecznością nowych ustawień.

    Piszę z doświadczenia :-).

    A co do głośności - ja u siebie nie zauważyłem jakoś nadmiernego hałasowania. Troszkę owszem wzrosło, ale na tyle mało że nie przeszkadza to niczemu.



  • Pamiętaj, że jak
    założysz puszkę i ustawisz nawiew zimowy - musisz wtedy przeregulować instalkę - bo
    zacznie Ci palić 9 - 10l /100km.
    Niestety każde
    przestawienie sposobu łapania powietrza (ograniczenie, zmiana ciepłoty) skutkuje
    koniecznością nowych ustawień.
    Piszę z
    doświadczenia :-).

    Ograniczenie powietrza może skutkować zwiększonym spalaniem. Ciepłota też?

    A co do głośności -
    ja u siebie nie zauważyłem jakoś nadmiernego hałasowania. Troszkę owszem wzrosło,
    ale na tyle mało że nie przeszkadza to niczemu.

    Mi też raczej nie przeszkadza, przyzwyczaiłem się


  • Użytkownik archiwalny

    Pamiętam, że w poprzednim Tico też miałem tą puszkę z przełącznikiem, ale po przełączeniu na zima był jakby słabszy i się dusił..


  • Użytkownik archiwalny

    Silnik po montażu LPG prawie zawsze nagrzewa się nieco wolniej, bo ma dodatkowy odbiornik ciepła w układzie- reduktor.



  • Pamiętam, że w
    poprzednim Tico też miałem tą puszkę z przełącznikiem, ale po przełączeniu na zima
    był jakby słabszy i się dusił..

    Mój się nie dusi, ale jest jakby słabszy. Jak się już rozgrzeje, to chodzi trochę nierówno.


  • Użytkownik archiwalny

    A Panowie czy można zrobić takie coś:

    Włożyć kawałek gąbki jakiejś cienkiej żeby to stłumić. Mnie osobiście to denerwuje



  • A Panowie czy można
    zrobić takie coś:
    Włożyć kawałek
    gąbki jakiejś cienkiej żeby to stłumić. Mnie osobiście to denerwuje

    A gdzie chcesz ją włożyć? Moim zdaniem to nic nie da. Ja chyba wywalę tą puszkę i jutro zajrzę do termostatu, bo mam podejrzenia, że się nie domyka


  • Użytkownik archiwalny

    Dźwięk ten wydobywa się obecnie z wlotu komory filtra powietrza i w to miejsce myślę aby coś włożyć takiego coby tylko przytłumiło ale całkiem nie zatkało. Jak zatykamreką to jest dużo ciszej więc może by to przytłumić.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli chodzi Ci o wlot powietrza do filtra, to wkładając tam gąbkę zmniejszysz dopływ powietrza..


  • Użytkownik archiwalny

    Ograniczenie
    powietrza może skutkować zwiększonym spalaniem. Ciepłota też?

    No oczywiście jeśli masz ustawione na puszcze "zima". Wtedy bierze ciepłe powietrza z kolektora. Na ciepłym jest inna wartość skupienia powietrza, itp i stąd inna mieszanka dochodzi do silnika i dlatego może być słabszy oraz więcej palić. Jeśli jest ustawiony na lato - jedyne co się zmieni to ilość dostarczanego powietrza (ciutek ogranicza).
    To wszystko ma miejsce jeśli nie przereguluje się instalki po zmianach .


Log in to reply