Podłączenie uniwersalnych przełączników elektrycznych szyb.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mam problem jak podłączyć 3 przełączniki od el szyb, 2 po stronie kierowcy i jeden po stronie pasażera, do tej pory miałem tylko 2 po stronie kierowcy i było ok jedynie pasażer nie miał przycisku, problem się zaczął gdy podłączyłem mu przycisk, przy załączeniu stacyjki zaczęły mi się palić kable po stronie kierowcy przy przełącznikach
    Pomóżcie bo już tego nie ogarniam, miałem robić z diodami prostowniczymi ale wiem, że można to inaczej zrobić, pytanie jak?

    Połączyłem to wg własnoręcznie zrobionego schematu:



  • Bo te przełączniki instaluje się inaczej trochę.
    Z tego co pamiętam, to w Trzeciaku był oryginalny schemat.
    Chodzi o to, że teraz jak wciśniesz któryś guzik, to zwierasz zasilanie do masy.


  • Użytkownik archiwalny

    Mam jeszcze jeden schemat i ten działa, ale na przełącznikach oryginalnych, a ja mam trochę inne i nie wiem za co są odpowiedzialne kable: szaro-czarny i szaro-biały, chyba ze przełączniki wszystkie są takie same

    Mam połączyć z przełączików prawej szyby masę do przełącznika prawej szyby po lewej stronie do pinów od silniczka? bo tak to rozumiem...



  • Przepraszam za jakość, nie mam weny do malowania...
    Numerując styki od lewej w spoczynku zwarte są 1-2 oraz 4-5. jeżeli wciśniesz przycisk, to zwiera się zamiast 1-3 zamiast 1-2 albo 3-5 zamiast 4-5. Teraz w spoczynku jest wszędzie masa, po wciśnięciu u kierowcy zamiast masy pojawi się w drzwiach pasażera w odpowiednim miejscu zasilanie i szyba pojedzie. Jeżeli w tym samym momencie pasażer wciśnie przycisk w tę samą stronę, to po prostu weźmie zasilanie z innego miejsca, ale to nic nie zmieni. Jeżeli wciśnie w drugą stronę, to silnik po prostu zatrzyma się.

    I koniecznie dołóż odpowiedni bezpiecznik (10-15A).

    Spróbuj o tak:


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki , sprawdzę to jak tylko znajdę trochę wolnego czasu...


  • Użytkownik archiwalny

    Podłączyłem wg powyższego schematu i wszystko gra
    Tylko zastanawia mnie dlaczego gdy zasuwam szybę pasażera przyciskiem po stronie kierowcy to idzie ona trochę wolniej niż przyciskiem po stronie pasażera?


  • Użytkownik archiwalny

    Tylko zastanawia
    mnie dlaczego gdy zasuwam szybę pasażera przyciskiem po stronie kierowcy to idzie
    ona trochę wolniej niż przyciskiem po stronie pasażera?

    Czy jak jeszcze miałeś korbki, to też ciężej się zamykała?



  • Podłączyłem wg
    powyższego schematu i wszystko gra
    Tylko zastanawia
    mnie dlaczego gdy zasuwam szybę pasażera przyciskiem po stronie kierowcy to idzie
    ona trochę wolniej niż przyciskiem po stronie pasażera?
    Być może zbyt cienkie przewody dałeś i część napięcie się odkłada na przewodach, a możliwe też, że przełączniki jakąś tam część napięcia zabierają.


  • Użytkownik archiwalny

    Czy jak jeszcze miałeś korbki, to też ciężej się zamykała?

    Prowadnice nasmarowałem, chodzi o to, że jednym przełącznikiem idzie szybko a drugim wolniej

    Być może zbyt
    cienkie przewody dałeś i część napięcie się odkłada na przewodach, a możliwe też, że
    przełączniki jakąś tam część napięcia zabierają.

    Przewody dość grube są, przełączniki są dodatkowo podświetlane więc może dlatego


  • Użytkownik archiwalny

    Prowadnice
    nasmarowałem, chodzi o to, że jednym przełącznikiem idzie szybko a drugim wolniej

    W takim razie jedyne co mi na myśl przychodzi to straty napięcia z powodu dłuższych przewodów idących od strony kierowcy.


  • Użytkownik archiwalny

    W takim razie
    jedyne co mi na myśl przychodzi to straty napięcia z powodu dłuższych przewodów
    idących od strony kierowcy.

    Hmmm do zasilania przycisku pasażera użyłem starego kabla, takiego jakby brudnego do którego cyna nie chciała się przylepiać może w tym sęk? Jest to pojedynczy kabel idący od przycisku pasażera (ten po jego stronie) do plusa ale po jego odłączeniu nie działa tylko przycisk pasażera, przycisk kierowcy od pasażera działa i tak samo wolno, ja to już nie wiem...



  • Namalować Ci schemat z przekaźnikami? Wtedy główny prąd by nie płynął przez przełączniki i byłoby ok.
    Po nieprawidłowym połączeniu mogłeś przysmażyć przycisk i dlatego gorzej płynie prąd.

    A co do lutowania: zawsze topnik, np. topnik w płynie RF800.

    Jak są stare,ściemniałe przewody, to moczenie w kwasie pomaga Do utlenionej miedzi nie przylutujesz.


  • Użytkownik archiwalny

    Namalować Ci
    schemat z przekaźnikami? Wtedy główny prąd by nie płynął przez przełączniki i byłoby
    ok.

    Jeśli byś mógł go narysować to bym prosił



  • Do linii przerywanej nic się nie zmienia, cewki przekaźników zamiast silniczka podłączasz. Podałem numerki dla przekaźnika samochodowego od razu.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki Jak będzie mi się nudziło to pomyślę nad tym, puki co chcę się nacieszyć tym co mam, bo męczyłem się dość długo z tym, i nie mam siły znowu tego rozbierać



  • Dzięki
    Jak będzie mi się nudziło to pomyślę nad tym, puki co chcę się nacieszyć tym co mam,
    bo męczyłem się dość długo z tym, i nie mam siły znowu tego rozbierać

    Rozumiem

    Pamiętaj: Grube przewody do silnika


  • Użytkownik archiwalny

    Jest kolejny problem

    Wczoraj, a właściwie dziś w nocy przy próbie ruszenia spod stacji, po załączeniu stacyjki zaczął się jarać przewód + idący do szybek , siwy dym spod kierownicy, ogumienie kabla zaczęło się topić, wcześniej było wszystko ok przez parę dni, a tu ni z gruchy ni z pietruchy takie coś...
    W dodatku nie miałem założonego bezpiecznika, bo jak to robiłem to wszystkie mi się skończyły, gdyby był może by do tego nie doszło

    Wie ktos może dlaczego tak się stało? Przewód był z jakiegoś kabla na 230V, wątpię żeby to była jego wina



  • Wie ktos może
    dlaczego tak się stało? Przewód był z jakiegoś kabla na 230V, wątpię żeby to była
    jego wina

    Może w którymś miejscu był przełamany/uszkodzony pod izolacją i nie wytrzymał obciążenia


  • Użytkownik archiwalny

    Wie ktos może
    dlaczego tak się stało? Przewód był z jakiegoś kabla na 230V, wątpię żeby to była
    jego wina

    Sprawdź go dokładnie na całej jego długości.
    Może gdzieś się zwarł z masą...


  • Użytkownik archiwalny

    przed chwilą zobaczyłem, że się odlutował, a raczej odczepił od miejsca połączenia ze stacyją, tam był stary lut który się nie stopił tylko przykleił do nowego i odpadło, czyli że mogło się przytknąć do masy i tak się stało tak? Bo juz sie wystraszyłem jak to się zaczęło palić


Log in to reply