Przydatne filmy instruktażowe



  • Wertując trochę strony internetowe natknąłem się na ciekawe filmy instruktażowe przydatne przy naprawie zarówno elementów plastikowych, jak i stalowych w samochodzie.
    Jest to przedstawione w sposób naprawdę przystępny, co sprawia, że wszystkich zachęcam do zapoznania się z tymi filmami

    Filmy instruktażowe


  • Użytkownik archiwalny

    Bardzo fajny pomysł. Kiedyś znalazłem instruktaż jak wymienić klocki hamulcowe. Szkoda, że nie zapisałem linka mógłbym teraz wkleić


  • Użytkownik archiwalny

    Jak dla mnie powiało grozą...

    Czy ja dobrze widziałem w "Naprawa elementu stalowego"?

    1. szpachla uniwersalna na gołą blachę, bez podkładu rekatywnego?
    2. podkład pod bazę na gołą blachę (tam gdzie nie bylo szpachli bądź ją zeszlifowano)
    3. baza w spray'u bez chemoutwardzalnego klaru?

    i jeszcze rodzynek, że tylko markowy papier...


  • Użytkownik archiwalny

    To była chyba typowa reklama.



    1. szpachla uniwersalna na gołą blachę, bez podkładu rekatywnego?

    Teoretycznie przy korozji powierzchniowej powstałej na skutek uszkodzenia powłoki lakierniczej, to teoretycznie wystarczy daną powierzchnię dobrze oczyścić, odtłuścić itp. i położyć szpachlę, która odetnie dopływ powietrza, czyli nie będzie już jej nawrotów.
    W przypadku korozji rozległej i wynikającej ze słabszej jakości blachy (bez uszkodzeń mechanicznych, jak to najczęściej jest w Tico), to warto na całą powierzchnię zastosować podkład reaktywny w celu powstrzymania dalszej korozji i na to dopiero szpachlę.

    podkład pod bazę na gołą blachę (tam gdzie nie bylo szpachli bądź ją zeszlifowano)

    Być może farba podkładowa ma właściwości antykorozyjne
    Sam używam farbę podkładową antykorozyjną firmy Bizon.

    1. baza w spray'u bez chemoutwardzalnego klaru?

    Z tego co pamiętam, to baza jest nanoszona na podkład, a dopiero na to klar. Na zakończenie od razu stosowany jest blender (jeżeli zachodzi taka potrzeba).

    i jeszcze rodzynek, że tylko markowy papier...

    Tu trochę przesadzili, choć moim zdaniem warto stosować zalecane płyny itp.
    Sam niedawno się przekonałem, że zwykły denaturat rozpuszczał mi farbę bazową, a klar nie chciał się trzymać powierzchni potraktowanej wcześniej benzyną ekstrakcyjną itp.



  • To była chyba typowa reklama.

    Bo to jest reklama prezentująca wykorzystanie produktów określonej firmy.

    Dla jasności, ja nic z tego nie mam, ani nie jestem związany z tą firmą, tylko przeglądając strony internetowe natknąłem się na te filmiki i uznałem, że warte są przekazania innym, aby mieć świadomość, jak takie naprawy wyglądają i z czym trzeba się liczyć planując naprawy lakiernicze w swoich autach.


  • Użytkownik archiwalny

    W przypadku Tico, raczej bez reaktywnego podkładu pod szpachlę się nie obejdzie.
    Grunt wygląda, że mają tylko jeden typ (niereaktywny).
    Bazę w spray'u niestety można zdrapać nawet paznokciem, czy też zetrzeć rozpuszczalnikiem nitro.
    Tikacza musimy zabezpieczać lepiej - wiem, bedę to przerabiać niedługo ponownie.


  • Użytkownik archiwalny

    Mnie zabiło czyszczenie rdzy używając papieru ściernego i to w dodatku ręcznie. A co do bazy to przecież można sobie poprosić aby firma która miesza lakiery zrobiła nam spray.


Log in to reply