tico klima
-
Zdjęcie osuszacza z okablowaniem.
Gumowy przewód wychodzący ze sprężarki i wchodzący w grodź silnika do parownika nad nogami pasażera.
Parownik w obudowie wraz z okablowaniem i skrzynką sterowników z czujnikiem temperatury, znajdująca sie nad nogami pasażera.
Włącznik klimatyzacji na panelu sterowania nawiewem.
Łączenie przewodu idącego od sprężarki do parownika przez zaślepkę w grodzi silnika.
Sprężarka klimatyzacji przykręcona do wspornika i z dwoma przewodami gumowymi, wychodzącymi lewy w kierunku parownika, prawy w kierunku skraplacza (chłodnicy klimatyzacji)
Koło pasowe idące na dwa paski, lewy na alternator, prawy na sprężarkę.
Przewód gumowy łączący sprężarkę klimatyzacji ze skraplaczem (chłodnica klimatyzacji) przypiętym przed chłodnicą wody (rzut z prawego tyłu komory silnika)
Odsłonięte przewody idące od sterownika klimatyzacji i wpięte kostką we włącznik klimatyzacji w panelu nawiewu.
Dolne mocowanie parownika nad nogami pasażera wraz z gumowym wężykiem do odprowadzania na zewnątrz nadmiaru wody, ze skrzynki parownika. -
Bliskie zdjęcie (rzut z góry) sprężarki klimatyzacji z przewodami do skraplacza i parownika.
Prawy górny róg chłodnicy klimatyzacji wraz z mocowaniem.
Jeszcze raz osuszacz z widocznym okablowaniem, idącym prawym górnym bokiem, skręcające w lewo i wpięte w białą kostkę znajdującą sie pod cewką zapłonową (następne zdjęcie)
Biała kostka przy cewce zapłonowej, w którą wpięte jest okablowanie idące od osuszacza.
Chłodnica klimatyzacji widziana z góry.
Przykład przewodów aluminiowych idących od osuszacza w dół pod akumulatorem i gaźnikiem w kierunku parownika, przez grodź silnika (tak samo jak gruby gumowy przewód od sprężarki)
Kolejny przykład przewodów aluminiowych idących dołem pod akumulatorem i gaźnikiem, od osuszacza do parownika. -
Chylę czoła. Kawał dobrej roboty!
Od siebie dodam dla ewentualnych przyszłych naśladowców że jak już kiedyś pisałem mam papierowy katalog części Tico i chętnie pomogę w razie potrzeby - na stronie wolffa z katalogiem niestety paru obrazków brak, w tym tego z klimatyzatorem.
-
Kawał dobrej roboty Kiedyś mam nadzieję zobaczyć na żywo
-
Przepraszam za późną odpowiedź na Twoje pytanie. Wszystkie części klimy z opisem umieściłem. Złożenie zajęło mi w sumie jakieś 20 godz.,ale nie jestem mechanikiem, pracowałem spokojnie i dokładnie. Łatwo przekręcić gwinty na przewodach z aluminium, cieżko jest wpasować parownik, trzeba odciągać część deski. Części w sumie oceniam na 1200zł. Elektryka jest na zdjeciach, trzeba dotrzeć do schematów i dorobić. Za założenie do matiza chcą 1000zł, tico pewnie bedzie to samo, ale zepniesz sam bez problemu.Pozdro.
-
Przepraszam za
późną odpowiedź na Twoje pytanie. Wszystkie części klimy z opisem umieściłem.
Złożenie zajęło mi w sumie jakieś 20 godz.,ale nie jestem mechanikiem, pracowałem
spokojnie i dokładnie. Łatwo przekręcić gwinty na przewodach z aluminium, cieżko
jest wpasować parownik, trzeba odciągać część deski. Części w sumie oceniam na
1200zł. Elektryka jest na zdjeciach, trzeba dotrzeć do schematów i dorobić. Za
założenie do matiza chcą 1000zł, tico pewnie bedzie to samo, ale zepniesz sam bez
problemu.Pozdro.Ja bym sam bez problemu zamontował (no, może z czyjąś pomocą albo dobrą dokumentacją ) Bardziej martwi mnie dostępność kompletu części, szczególnie przewodów elektrycznych (żeby nie trzeba było dorabiać).
-
witam. kupiłem wczoraj tico z klimą. klima nie działa. samochód reaguje po naciśnięciu przycisku A/C podnosząc obroty silnika. mój wniosek że elektryka działa bo auto reaguje po przyciśnięciu przycisku. co dalej z klimą nie wiem. mam nadzieję że da się to naprawić ale coraz bardziej obawiam się o części i umiejętności serwisów z klimą. tico którego kupiłem jest zaniedbany jak nie wiem. wymieniam w nim przeguby filtry oleje i sprawdzę hamulce. ogólnie dużo pracy. no i elektryczne szyby czasami działają trzeba to zmienić. poprzedni właściciel nasmarował prowadnice smarem napiszę w temacie później co z moją klimą. jeśli koszty będą za duże sprzedam auto. mam nadzieję że wezmę za niego z 25oo zł. auto jest z instalacją gazową tylko ta klima ehhh
-
witam. kupiłem
wczoraj tico z klimą. klima nie działa. samochód reaguje po naciśnięciu przycisku
A/C podnosząc obroty silnika. mój wniosek że elektryka działa bo auto reaguje po
przyciśnięciu przycisku. co dalej z klimą nie wiem. mam nadzieję że da się to
naprawić ale coraz bardziej obawiam się o części i umiejętności serwisów z klimą.Części są. Podejrzewam nieszczelność i pusta instalację. Przy nabijaniu pamiętaj, że ta instalacja jest na inny czynnik niż najczęściej stosowany obecnie - tam jest R12.
tico którego kupiłem jest zaniedbany jak nie wiem.
Typowe. Ludzie nie dbają o samochód jak zamierzają go sprzedać.
wymieniam w nim przeguby filtry
oleje i sprawdzę hamulce. ogólnie dużo pracy. no i elektryczne szyby czasami
działają trzeba to zmienić. poprzedni właściciel nasmarował prowadnice smaremJakim smarem? Do prowadnic elektrycznych (i zwykłych) szyb tylko spray silikonowy.
napiszę w temacie później co z moją klimą. jeśli koszty będą za duże sprzedam auto.
mam nadzieję że wezmę za niego z 25oo zł. auto jest z instalacją gazową tylko ta
klima ehhhMyślę że klima jest do zrobienia. Sprawdź na stronie wolffa w katalogu części (link w linkowni) co potrzebujesz (razem z obrazkami i numerami katalogowymi). Jeśli będziesz potrzebował rozpiskę części klimatyzatora (tej strony brak w katalogu internetowym) daj znać.
-
Witam. Jak mogę coś radz
-
Witam. Jak mogę coś radzić to pisz. Pozdro.