a deskę rozdzielczą wyjmujemy po to, aby...


  • Admin

    ... coś ciekawego zrobić.
    Pytanie - co takiego, Larsie?


  • Użytkownik archiwalny

    ... coś ciekawego
    zrobić.
    Pytanie - co
    takiego, Larsie? ;

    Cześć!

    Generalnie miałem w planie uporządkowanie całej instalacji elektrycznej znajdującej się pod deską rozdzielczą i sprawdzenie(właściwe zamocowanie) punktów masowych znajdujących się(a niewidocznych)pod deską.
    Skłoniły mnie do tego przerwy w pracy wskazań zegara.Na początku ułożyłem przewody w odpowiednie wiązki elektryczne,które pospinałem i ułożyłem pod deską.Szczególnie dotyczyło to dodatkowo zamontowanych :zamka centralnego,alarmu,instalacji świateł dziennych i św.krótkich,obrotomierza oraz SB-radio, bo trochę się nazbierało tych dodatkowych przewodów.
    Dodatkowo zainstalowałem w liczniku dodatkowe,podświetlane kontrolki led:kontrolka włączonych świateł dziennych, świateł krótkich,rezerwy paliwa (Pb),kontrolka migająca temperatury płynu chłodzącego(czyli przekroczenia max.temp.silnika).
    Mam jeszcze zamiar przełożenie do licznika kontrolki załączonego alarmu.Wszystko zostało odpowiednio pogrupowane w wiązki tematyczne i odpowiednio zamocowane do nadwozia lub deski rozdzielczej.
    Oczywiście zegar teraz działa no i ja jestem też spokojniejszy o instalację elektryczną !
    Czyli do nastepnej awarii,bo właśnie w środę zakończyłem prace montażowe . Jeszcze tylko zostało sprawdzenie działania radia i SB-radio.

    Pozdrawiam.

    Ps.Chyba będę musiał wymienić lewy przegub



  • Czyli jednak nie chodziło o tę osłonkę chłodnicy...


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli jednak nie
    chodziło o tę osłonkę chłodnicy...

    Witaj !

    Ja też nie zapomniałem o tej żaluzji chłodnicy, ale jeszcze nie sfinalizowałem tego projektu
    Jednak przy okazji roboty z elektryką myślenie na ten temat się odświerzyło i wreszcie roboty w tym temacie ruszą(ale jeszcze nie wiem kiedy)

    Przesyłam pozdrowienia !


  • Admin

    Generalnie miałem w
    planie uporządkowanie całej instalacji elektrycznej znajdującej się pod deską
    rozdzielczą i sprawdzenie(właściwe zamocowanie) punktów masowych znajdujących się(a
    niewidocznych)pod deską.

    Aha.
    Pamiętam, że wspominałeś kiedyś o uporządkowaniu elektryki (tej "obcej") pod deską, no i pamiętałem, że coś już działałeś w tym temacie. Okazuje się, że jednak poprawiałeś.
    A miałem nadzieję, że już coś nowego wymyśliłeś...

    Oczywiście porządek z kablami jest sprawą bardzo ważną.


  • Admin

    Czyli jednak nie
    chodziło o tę osłonkę chłodnicy...

    Lato jest, teraz lepiej myśleć o odsłanianiu chłodnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    Lato jest, teraz
    lepiej myśleć o odsłanianiu chłodnicy.

    Zawsze można latem bez zderzaka jeździć.

    Taki mały OT.


  • Admin

    Zawsze można latem
    bez zderzaka jeździć.
    Taki mały OT.

    Ja zdejmuję na lato małą przesłonę znajdującą się za prawą częścią atrapy (coby więcej powietrza wpadało bezpośrednio na silnik).
    W zeszłym roku też zdjąłem i zapomniałem na zimę przykręcić (dwa wkręty). A w zimie myślałem, że termostat się kończy, bo wolniej się motor nagrzewał i szybciej stygł . Brak osłonki zauważyłem w marcu.


  • Użytkownik archiwalny

    A w zimie myślałem, że
    termostat się kończy, bo wolniej się motor nagrzewał i szybciej stygł

    Zwłaszcza przy autach z gaźnikiem, gdzie obroty na ssaniu są duże (spalanie) i silnik wyje...


  • Użytkownik archiwalny

    Lato jest, teraz
    lepiej myśleć o odsłanianiu chłodnicy.

    Właśnie w tym celu zamontowałem kontrolkę temperatury silnika.
    Ja mam aktualnie termostat 82* i nie mam potrzeby odkręcania tej przesłony plastikowej, gdyż wszystko działa prawidłowo.Jednak na wszelki wypadek mam już w zapasie 88*(Vernet) na zimę, no i myślę że do tego czasu uda mi się zakończyć sprawę żaluzji chłodnicy
    Wtedy by było podwójne zabezpieczenie przed srogą zimą !Już za trzy miesiące może być chłodno.



  • Właśniw w tym celu
    zamontowałem kontrolkę temperatury silnika.
    Ja mam aktualnie
    termostat 82* i nie mam potrzeby odkręcania tej przesłony plastikowej, gdyż wszystko
    działa prawidłowo.Jednak na wszelki wypadek mam już w zapasie 88* na zimę, no i
    myślę że do tego czasu uda mi się zakończyć sprawę żaluzji chłodnicy
    Wtedy by było
    podwójne zabezpieczenie przed srogą zimą !Już za trzy miesiące może być chłodno.

    Lars, czy pochwalisz się efektami prac na forum? Taka modyfikacja jest bardzo ciekawa


  • Admin

    Lars, czy
    pochwalisz się efektami prac na forum? Taka modyfikacja jest bardzo ciekawa

    Ja zaś poprosiłbym Larsa o opis na stronie klubowej.


  • Użytkownik archiwalny

    Lars, czy
    pochwalisz się efektami prac na forum? Taka modyfikacja jest bardzo ciekawa

    Jak na razie to nie ma się czym chwalić !Jak coś ciekawego się urodzi , to napiszę.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja zaś poprosiłbym
    Larsa o opis na stronie klubowej.

    Sądzę że jestem najmniej kompetentny aby zabierać głos w sprawach elektrycznych. Chętnie natomiast odpowiem ewentualnie zainteresowanym na pytania dotyczące wcześniej wykonanych i opisanych prac przy instalcji elektrycznej.Jednak znasz moje stanowisko w sprawie elektryki i wiesz, że żadnych rewelacji po mnie w tym temacie nie można się spodziewać


  • Admin

    Sądzę że jestem
    najmniej kompetentny aby zabierać głos w sprawach elektrycznych. Chętnie natomiast
    odpowiem ewentualnie zainteresowanym na pytania dotyczące wcześniej wykonanych i
    opisanych prac przy instalcji elektrycznej.Jednak znasz moje stanowisko w sprawie
    elektryki i wiesz, że żadnych rewelacji po mnie w tym temacie nie można się
    spodziewać

    Jasna sprawa. Miałem na myśli (Miechomiecho pewnie też) kwestię tej żaluzji, a ona pod prądem przecież nie będzie.


  • Użytkownik archiwalny

    Jasna sprawa.
    Miałem na myśli (Miechomiecho pewnie też) kwestię tej żaluzji, a ona pod prądem
    przecież nie będzie.

    Jasna sprawa ! Teraz wszystko zależy czy zamiana termostatu 82* na Verneta 88*
    wystarczy ,aby uzyskać w zimie wystarczające ciepełko.Do uruchomienia żaluzji potrzebuję zmodyfikować wałek zwijający żaluzję(uzyskanie większej przestrzeni dla zwijającego się wałka i nawiniętej na niego żaluzji, bo trochę się teraz blokuje).


  • Użytkownik archiwalny

    Przepraszam jeśli mogę się wtrącić.
    Co daje zamontowanie termostatu 88*?? Co to jest 88*?? Czy to jest 88 stopni celsjusza?
    Czy tu chodzi że w zimie termostat się otworzy jak będzie temp. silnika 88 stopni?



  • Przepraszam jeśli
    mogę się wtrącić.
    Co daje
    zamontowanie termostatu 88*?? Co to jest 88*?? Czy to jest 88 stopni celsjusza?
    Czy tu chodzi że w
    zimie termostat się otworzy jak będzie temp. silnika 88 stopni?

    Dokładnie tak. A co daje? Silnik się szybciej nagrzewa, co w zimie jest dość ważne


  • Użytkownik archiwalny

    Oki Miecho dzięki.


  • Użytkownik archiwalny

    Dokładnie tak. A co
    daje? Silnik się szybciej nagrzewa, co w zimie jest dość ważne

    Moim zdaniem wymiana termostatu z 82* na 88* nie przyspiesza nagrzewania się silnika a jedynie pozwala na nagrzanie płynu chłodzącego do wyższej temperatury, co automatycznie podwyższa temperaturę dopływającego z zewnątrz(przez nagrzewnicę)powietrza zewnętrznego,czego tak szukamy w okresie zimowym.Jeszcze jedną zaletą założenia termostatu 88* jest rozpoczęcie procesu schładzania płynu w chwili otworzenia się termostatu przy temperaturze 88*, co w wypadku termostatu 82* następuje znacznie szybciej, powodując jednocześnie obniżenie temperatury w kabinie, co nie jest zjawiskiem pożądanym w zimie.


Log in to reply