Wymiana uszczelniaczy zaworow



  • Czy ktos to przerabial bez demontazu glowicy?

    Dzisiaj bylem u mechanika, ktory zalecil taka wymiane u mnie. Objawy zuzycia uszczelniaczy - dymienie na niebiesko po odpaleniu (wystepuje po odpaleniu po dluzszym postoju, prawie za kazdym razem). Niestety mechanik ten nie podejmie sie wymiany zaworow bez demontazu glowicy. Stwierdzil, ze od wymiany uszczelniaczy warto zaczac. Kompresja w cylindrach w normie, silnik pracuje normalnie (poki co). Nie chce sie pchac w niepotrzebne koszty bez potrzeby.

    Ponadto silnik mokry od oleju - swiezego - (uszczelka pokrywy zaworow juz chyba nie przepuszcza), wiec to co innego. Wypadalo by przy okazji stwierdzic, czy to wina uszczelniaczy zaworow, ze silnik cieknie

    Trzeciak zaleca uzycie przyrzadu specjalnego 09916-14510 i koncowki 09916-48210 w celu demontazu zaworow. W przypadku braku ww. przyrzadow, dopuszcza wymontowanie zaworow

    Cytat:

    za pomoca krotkiego odcinka rurki. Rurke przystwaia sie do miseczki sprezyny i uderza sie w nia mlotkiem. Spowoduje to scisniecie sprezyny i wypadniecie polstozkow zamka do wnetrza rurki.

    I teraz tak: czy zlecic to komus, kto sobie poradzi bez przyrzadow specjalnych, czy tez pakowac sie w demontaz glowicy, a co za tym idzie: wymiana pierscieni, planowanie glowicy, wymiana wszystkiego po kolei, co sie napatoczy?

    Pytam tych, ktorzy podobny temat juz przerabiali, bo szczerze mowiac nie chce mi sie wierzyc, ze nie da sie tego wykonac bez demontazu glowicy


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli się nie da bez zdejmowania głowicy to ja bym dał sobie spokój.Za dużo kaski by o kosztowało i już lepiej dolewać co jakiś czas olej.



  • Jeśli się nie da
    bez zdejmowania głowicy to ja bym dał sobie spokój.Za dużo kaski by o kosztowało i
    już lepiej dolewać co jakiś czas olej.

    Mi trzeba potwierdzenia, czy da sie to wykonac bez demontazu glowicy


  • Użytkownik archiwalny

    Z tego co ja słyszałem to w nie których autach da się to zrobić. Jeśli się nie mylę to w jakiś sposób podłącza się wąż z powietrzem i dzięki ciśnieniu z węża zawory nie będą nam wpadać do środka czy jakoś tak. Poza tym z tym planowaniem głowicy to ja już sam nie wiem. Jedni piszą, że należy inni że nie trzeba o ile nie posiada mocnych nie równości.



  • Mi trzeba
    potwierdzenia, czy da sie to wykonac bez demontazu glowicy

    Ja wymieniłem bez ściągania głowicy uszczelniacze w Fordzie Fiesta - benzynowy, 1,2 ccm.
    Nie używałem nawet przyrządów, bo takowych nie miałem. Sprężyny zaworowe ściskałem małą żabką hydrauliczną.
    Wymieniłem uszczelniacze bez problemu, aż się znajomy mechanik samochodowy dziwił, że wymieniłem bez przyrządu do ściskania sprężyn.
    Nie raz już mechanik mnie podziwiał, jak niektóre rzeczy prosto robię.
    Znajomy mechanik starej daty ma garaż obok mojego i nie raz wymieniamy doświadczenia.
    Tak więc my amatorzy wymieniamy nie raz doświadczenia z zawodowymi mechanikami i prawimy sobie nawzajem komplementy i fajno jest!
    W Tico jednak uszczelniaczy zaworowych nie wymieniałem.


  • Użytkownik archiwalny

    No ale co nie powpadały ci zawory?? Ja wymieniałem w kadecie to użyłem rurki o średnicy odpowiadającej kapelusza sprężyny i tą rurką wcisnąłem najmocniej jak się dało i te blokujące stożki puściły, ale głowice miałem na zewnątrz.



  • Jeśli się nie da
    bez zdejmowania głowicy to ja bym dał sobie spokój.Za dużo kaski by o kosztowało i
    już lepiej dolewać co jakiś czas olej.

    To też zależy ile się chce autem pojeździć. Czasem cena dolewek oleju bardzo szybko przekracza cenę remontu silnika.



  • To też zależy ile
    się chce autem pojeździć. Czasem cena dolewek oleju bardzo szybko przekracza cenę
    remontu silnika.

    No wlasnie ja chce pojezdzic, ile sie da Wiec chce ratowac, a nie jezdzic dymiacym trupem. Olej sie wymienia, a nie dolewa


  • Użytkownik archiwalny

    Widzę że jak na razie się nie znalazł nikt kto by doradził. Ty Miecho czego tak konkretnie się boisz przy ściąganiu głowicy? Planowania czy żeby może od razu wszystko porobić??

    No tu masz z forum Omegi jak to się robi, wydaje mi się , że w Tico można tak samo.

    da sie to zrobić bo ja tak robiłem,potrzeba tylko dobrej sprężarki i odpowiednia końcówkę z takim samym co świece .Robimy to tak zwalamy dekiel z głowicy kable itp. następnie ustawiamy na znaki tak jak do wymiany paska zwalamy walki wyciągamy to cale żelastwo co tam jest tylko z głowa żeby niepomieszac kolejność bo będzie lipa no i widzimy sprężynki zaworowe wkręcamy końcówkę na miejsce świecy no i pompujemy ok 5-6 atm tak zeby nam zawory nie wpadły hehe no i zwalamy sprężynkę wymieniamy uszczelniacze i składamy no i po robocie .koszta hmm jak sie ma dostęp do narzędzi i jakąś wiedzę to jedyne co to uszczelniacze no i ewentualnie uszczelka na pokrywe a i przy okazji można se pasek wymienić



  • Widzę że jak na
    razie się nie znalazł nikt kto by doradził. Ty Miecho czego tak konkretnie się boisz
    przy ściąganiu głowicy? Planowania czy żeby może od razu wszystko porobić??

    Po zdjeciu glowicy czeka mnie spory wydatek w zwiazku z wymiana wielu rzeczy, tylko ze wzgledu na demontaz samej glowicy. Poki nie musze tego robic, to nie chce pchac sie w dodatkowe koszty

    Mechanik doradzil kupno uzywanego silnika, bo remonty sie nie oplacaja - mowil zebym tak zrobil w przypadku jakbym zdecydowal sie na demontaz glowicy. Byc moze tak jest, ale kupic dobra uzywke, to tez ryzyko. Wole zrobic swoj i jezdzic poki sie da, uzywka to ostatecznosc.


  • Użytkownik archiwalny

    Tu masz następne z alfy romeo:

    Jest, tylko sprytny mechanik potrzebny, najlepiej z przystawka "do pompowania" cylindra. Robi się to w ten sposób że zdejmujesz wałki rozrządu, przez gniazdo świeci kompresorem pompujesz cylinder wtedy zdejmujesz zabezpieczenia trzonka zaworu, talerzyki, sprężynki zaworowe no i zmieniasz uszczelniacz. Ewentualnie można na partyzanta podpierać zawory tłokiem aby nie chowały się w komorę spalania ale nie polecam.

    Powiedz mi jakie dodatkowe koszta dochodzą po zdjęciu głowicy i dlaczego bo nie rozumiem,na pewno uszczelka,uszczelniacze zaworów, uszczelniacze wałka i być może planowanie? Co więcej??



  • Tu masz następne z
    alfy romeo:
    Jest,
    tylko sprytny mechanik potrzebny, najlepiej z przystawka "do pompowania" cylindra.
    Robi się to w ten sposób że zdejmujesz wałki rozrządu, przez gniazdo świeci
    kompresorem pompujesz cylinder wtedy zdejmujesz zabezpieczenia trzonka zaworu,
    talerzyki, sprężynki zaworowe no i zmieniasz uszczelniacz. Ewentualnie można na
    partyzanta podpierać zawory tłokiem aby nie chowały się w komorę spalania ale nie
    polecam.

    Moze sa sposoby bez zdejmowania glowicy, niedlugo pojade do innego mechaniora, ktory moze to zrobi. Moze temu, u ktorego bylem nie chce sie przy tico robic, bo niewiele zarobi

    Powiedz mi jakie
    dodatkowe koszta dochodzą po zdjęciu głowicy i dlaczego bo nie rozumiem,na pewno
    uszczelka,uszczelniacze zaworów, uszczelniacze wałka i być może planowanie? Co
    więcej??

    No wlasnie nie wiem na co sie przygotowac, bo silnik caly w oleju, ktory skads cieknie (spod uszczelki pokrywy zaworow juz chyba nie).

    To co wymieniles ile moze kosztowac? czesci + robocizna?



  • zrobić bo ja tak robiłem,potrzeba tylko dobrej sprężarki

    Nie trzeba sprężarki.
    W danym cylindrze ustawiamy tłok w górnym punkcie i zawór na pewno nie wpadnie do środka.



  • Nie trzeba
    sprężarki.
    W danym cylindrze
    ustawiamy tłok w górnym punkcie i zawór na pewno nie wpadnie do środka.

    Takiego speca potrzebuje wlasnie zeby to zrobil solidnie. Bo ja sie za to na pewno sam nie zabiore


  • Użytkownik archiwalny

    No wlasnie nie wiem
    na co sie przygotowac, bo silnik caly w oleju, ktory skads cieknie (spod uszczelki
    pokrywy zaworow juz chyba nie).

    Sprawdź czy czasem blok silnika nie pękł...
    Miałem kiedyś taki przypadek w maluchu...

    A najlepiej jakbyś sobie zrobił/zafundował mycie całego silnika. Wtedy zobaczysz gdzie jest świeży wyciek oleju.



  • Sprawdź czy czasem
    blok silnika nie pękł...
    Miałem kiedyś taki
    przypadek w maluchu...
    A najlepiej jakbyś
    sobie zrobił/fundnął mycie całego silnika. Wtedy zobaczysz gdzie jest świeży wyciek
    oleju.

    To zamierzam zrobic - po naprawie silnika Nie chce tego robic 2 razy

    Jakos mi nie po drodze teraz naprawy silnika, bo chce zalozyc gaz


  • Użytkownik archiwalny

    To zamierzam zrobic

    • po naprawie silnika Nie chce tego robic 2 razy

    No tak, przeca dymienie na niebiesko i wyciek oleju nie mają ze sobą związku.
    Sorry....

    Jakos mi nie po
    drodze teraz naprawy silnika, bo chce zalozyc gaz

    Gasss na końcu. Silnik najpierw musi być w pełni sprawny. (ale z pewnością o tym wiesz )



  • No tak, przeca
    dymienie na niebiesko i wyciek oleju nie mają ze sobą związku.
    Sorry....

    Sam nie czuje sie na silach w tym grzebac, niech ktos to zrobi porzadnie Chce ograniczyc koszty do tych koniecznych I nie chce pojechac do partacza lub zdziercy

    Gasss na końcu.
    Silnik najpierw musi być w pełni sprawny. (ale z pewnością o tym wiesz
    )

    No i wlasnie do tego daze



  • To zamierzam zrobic

    • po naprawie silnika Nie chce tego robic 2 razy

    Ja bym od tego zaczął - bo jeżeli ostatecznie miałoby się skończyć na nowym silniku to po co pchać kasę w remont tego.

    BTW - kapitalka silnika Matiza (po przebiegu dobrze ponad 300 kkm) kosztowała poniżej 1500 złotych - w tym oczywiście kompletny rozrząd, planowanie głowicy, nowe zawory wydechowe, panewki, pierścienie, komplet uszczelnień całego silnika, olej półsytentyczny i płyn chłodzący itp. itd. Praktycznie w tej cenie kupi się silnik - zagadkę i go zamontuje do samochodu. A tak - wiem, co mam Silnik po remoncie nie zużywa oleju między wymianami, nie kopci w żadnych warunkach i pięknie - równiutko, cichutko pracuje - no i auto jest wyraźnie mocniejsze

    Jakos mi nie po
    drodze teraz naprawy silnika, bo chce zalozyc gaz

    Ale do gazu musisz mieć silnik w bardzo dobrym stanie technicznym - zresztą każdy "gaziarz" rozmowę o montażu zacznie od pomiaru sprężania i ogólnych oględzin silnika.


  • Użytkownik archiwalny

    Ale do gazu musisz
    mieć silnik w bardzo dobrym stanie technicznym - zresztą każdy "gaziarz" rozmowę o
    montażu zacznie od pomiaru sprężania i ogólnych oględzin silnika.

    To ja chyba jestem wyjątkiem od reguły


Log in to reply