problem z tico u niedoswiadczonego..


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. 2dni temu kupilem tiktaka.. postawilem za blokiem i szczesliwy poszedlem go opic;) nastepnego dnia rankiem padal desz. wsiadlem zaczalem krecic. odpalal i po sekundzie gasł. zaczalem krecic wciskajac delikatnie pedal gazu. pracowal, burczal a z tlumika szedl bialy jak snieg dym;| po czym znowu gasł;] sprawdzilem stan oleju byl na min.. co mam zrobic zebym mogl dojechac do garazu jakies 500m? prosze o pomoc doswiadczonych kolegow i dzieki wielkie z gory


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. 2dni temu
    kupilem tiktaka.. postawilem za blokiem i szczesliwy poszedlem go opic;) nastepnego
    dnia rankiem padal desz. wsiadlem zaczalem krecic. odpalal i po sekundzie gasł.
    zaczalem krecic wciskajac delikatnie pedal gazu. pracowal, burczal a z tlumika szedl
    bialy jak snieg dym;| po czym znowu gasł;] sprawdzilem stan oleju byl na min.. co
    mam zrobic zebym mogl dojechac do garazu jakies 500m? prosze o pomoc doswiadczonych
    kolegow i dzieki wielkie z gory

    Po pierwsze przywitaj się w wątku dla "Nowych" KLIK i uzupełnij profil.
    Po drugie dolej oleju.
    Po trzecie spróbuj wysuszyć kable zapłonowe i wytrzyj w środku kopułkę(z wilgoci)
    To tak na początek...
    Gratuluje zakupu
    Pochwal się jaki rocznik i przebieg


  • Użytkownik archiwalny

    rocznik 97 przebieg 150tys. jutro chcialem wymienoic uszczelke pod glowica bo slyszalem, ze to moze byc wina rowniez tego...


  • Użytkownik archiwalny

    jutro chcialem wymienoic uszczelke pod glowica bo slyszalem, ze to moze byc wina rowniez tego...

    To nie jest prosta naprawa, a u niedoświadczonego śmiem twierdzić, że prawie niemożliwa do wykonania, ale życzę Ci powodzenia

    A po drugie to upewnij się czy to aby na 100% uszczelka pod głowicą. Objawy m.in.:
    -olej w płynie chłodzącym
    -skacząca temperatura na wskaźniku temperatury
    -bąbelki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego.
    -słabsza moc silnika (w przypadku spalania płynu chłodzącego)
    -nierówna praca silnika (w przypadku spalania płynu chłodzącego)


  • Użytkownik archiwalny

    chyba płyn chłodzacy w oleju a nie olej w płynie ;p



  • chyba płyn chłodzacy w oleju a nie olej w płynie ;p

    W obie strony może być.


  • Użytkownik archiwalny

    W obie strony może być.

    Dokładnie tak


  • Użytkownik archiwalny

    wskaźnik temperatury mam padniety. Wymiane uszczelki planowalem z kolega (w miare obeznanym w tym temacie). A moze poprostu wystarczy wymiana wszystkich płynów..?


  • Użytkownik archiwalny

    Żadna wymiana wszystkich płynów nie pomoże.

    Odkręć kurek od wlewu oleju na pokrywie zaworów. Sprawdź czy olej w silniku masz dobrej barwy, czy aby czasem nie jest biały.
    Tak samo kontroluj czy ubywa Ci płynu chłodzącego.
    Odkręć kurek na chłodnicy na letnim silniku, tak aby Cie nie poparzyło i przygazuj, zobacz czy robią się bąbelki.

    Jeśli zrobisz to wszystko i nic nie wykaże, że masz rozwaloną uszczelke pod głowicą, jedź dla pewności do mechanika ( umnie akurat na stacji diagnostycznej ) mają taki płyn czy preparat, nie wiem jak to nazwać który sprawdza czy jest jakaś zawartość spalin w płynie do chłodnic i tym samym pokazuje czy jest usczelka do wymiany czy nie .


  • Użytkownik archiwalny

    przypominam ze czesta przyczyna przepalenia sie uszczelki pod glowica jest przegrzanie silnika , ktore moze byc spowodowane np. niedoborem plynu chlodzacego, uszkodzeniem pompy wody , uszodzonym wentylatorem, termostatem . itp

    trzeba wiec usunac poza konsekwencjami rowniez PRZYCZYNĘ


  • Użytkownik archiwalny

    a Czy przyczyna tego, ze odpalal na sukunde i gasł moze byc urwany kabel od masy silnika?


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli przyczyną miałaby być urwana masa to raczej by nawet nie zakręcił, ale skoro masz urwaną masę to ją napraw poprzez wymianę na nową, albo dosztukuj z jakiegoś grubego przewodu.


  • Użytkownik archiwalny

    a Czy przyczyna
    tego, ze odpalal na sukunde i gasł moze byc urwany kabel od masy silnika?

    Który masowy?
    Ten idący z aku, czy ten idący z kolektora wydechowego, tzw. plecionka?


  • Użytkownik archiwalny

    ten od kolektora. od aku jest w porzadku.


  • Użytkownik archiwalny

    ten od kolektora.
    od aku jest w porzadku.

    W takim razie to nie ma wpływu na opisywany przez Ciebie problem.

    Wg mnie problem jest z zapłonem. Zrobiłeś to, o czym napisał w pierwszej odpowiedzi Slavo?


  • Użytkownik archiwalny

    tak. z tym ze aktualnie wymieniane sa uszczelki pod glowice i kolektory. o wyniku napewno poinformuje. mam nadzieje, ze dzieki waszym poradom uda sie ozywic tiktaka..


  • Użytkownik archiwalny

    tak. z tym ze
    aktualnie wymieniane sa uszczelki pod glowice i kolektory. o wyniku napewno
    poinformuje. mam nadzieje, ze dzieki waszym poradom uda sie ozywic tiktaka..

    Mam wrażenie, że nie piszesz nam wszystkiego, a tak bylibyśmy w stanie bardziej Ci pomóc.
    Na jakiej podstawie jest pewność, że to wina uszczelki pod głowicą? Kto i dlaczego tak stwierdził?


  • Użytkownik archiwalny

    tzn facet od ktorego go kupilem wspominal, ze uszczelka jest do wymiany. kiedy nim jezdzilem nie bylo nic podejrzanego, normalnie palil i pracowal. wlasnie tego ranka kiedy zaczal gasnac i tak kopcic wielu kolegow ktorzy maja do czynienia z silnikami stwierdzilo, że to wlasnie uszczelka pod glowica. postanowilem wiec wymienic zeby ta opcje wyeliminowac. a skoro wymieniam to chyba wszystkie uszczelki po kolei.. taki jest plan. nie wiem czy sluszny ale sprobowac musze



  • tzn facet od
    ktorego go kupilem wspominal, ze uszczelka jest do wymiany. kiedy nim jezdzilem nie
    bylo nic podejrzanego, normalnie palil i pracowal. wlasnie tego ranka kiedy zaczal
    gasnac i tak kopcic wielu kolegow ktorzy maja do czynienia z silnikami stwierdzilo,
    że to wlasnie uszczelka pod glowica. postanowilem wiec wymienic zeby ta opcje
    wyeliminowac. a skoro wymieniam to chyba wszystkie uszczelki po kolei.. taki jest
    plan. nie wiem czy sluszny ale sprobowac musze

    Napisz dokladnie co wymieniales wraz z uszczelka i ile cie to kosztowalo


  • Użytkownik archiwalny

    Efekt padniętej uszczelki...(gęsty,nieprzejrzysty dym)

    Nie mylić z parą wodną (rzadka,przeźroczysta)

    Coś takiego miałeś?


Log in to reply