drążek kierowniczy
-
W moim egzemplarzu kierownicza chodzi dość opornie. Nie dawno odwiedziłem mechanika, który stwierdził, że tak w tico jest. Niestety na parkingu są problemy z jakimkolwiek poprawianiem auta. Chyba nie ma sensu wymieniać drążka na nowy dedykowany do tico skoro mechanik twierdzi, że taki już urok. Dlatego też szukam na różnych forach informacji o takiej przeróbce.
Pozdrawiam -
W moim egzemplarzu
kierownicza chodzi dość opornie. Nie dawno odwiedziłem mechanika, który stwierdził,
że tak w tico jest. Niestety na parkingu są problemy z jakimkolwiek poprawianiem
auta. Chyba nie ma sensu wymieniać drążka na nowy dedykowany do tico skoro mechanik
twierdzi, że taki już urok.A czy zbieznosc masz ustawiona? Ciesnienie w oponach wlasciwe? Stan mcphersonow? (lozyska). Wiele rzeczy ma na to wplyw. Jak masz mozliwosc porownac z innym tico, zrob to Przekonasz sie, czy na pewno to wina samochodu.
Dlatego też szukam na różnych forach informacji o takiej
przeróbce.
PozdrawiamJakbys cos znalazl, napisz tutaj o tym
-
Samochód był sprawdzany na kanale. Przejechał się nim inny posiadacz tico i stwierdził, że tak powinno być. Według mnie jest to uciążliwe i trochę siły trzeba włożyć żeby manewrować na parkingu.
Oczywiście jak znajdę jakieś info to na pewno się podzielę
Pozdrawiam -
Samochód był
sprawdzany na kanale. Przejechał się nim inny posiadacz tico i stwierdził, że tak
powinno być. Według mnie jest to uciążliwe i trochę siły trzeba włożyć żeby
manewrować na parkingu.Moze zapisz sie na silownie Kwestia przyzwyczajenia, moze wczesniej jezdziles samochodem ze wspomaganiem
Oczywiście jak
znajdę jakieś info to na pewno się podzielę
PozdrawiamLiczymy na to Pomysl sam w sobie niezly, jako dodatkowy bajer oczywiscie
-
Poszperałem trochę w necie i znalazłem opis montażu wspomagania w matizie. Szukając dalej wyczytałem, że silniki w tico nie różnią się za bardzo od tych montowanych w matizie( oczywiście poj. 800ccm) Jedyną znaczącą różnicą są wtryski a nie gaźnik. Jeśli rzeczywiście różnica jest jedna to powinno spasować... Co o tym myślicie??
Pozdrawiam -
Poszperałem trochę
w necie i znalazłem opis montażu wspomagania w matizie. Szukając dalej wyczytałem,
że silniki w tico nie różnią się za bardzo od tych montowanych w matizie( oczywiście
poj. 800ccm) Jedyną znaczącą różnicą są wtryski a nie gaźnik. Jeśli rzeczywiście
różnica jest jedna to powinno spasować... Co o tym myślicie??
PozdrawiamMozna probowac Ciekawe czy miejsca wystarczy. I jakie czesci trzeba zakupic/podmienic.
-
Mozna probowac
Ciekawe czy miejsca wystarczy. I jakie czesci trzeba zakupic/podmienic.Ściana grodziowa też jest identyczna w matizie i tico??? Wątpię...
-
Ściana grodziowa
też jest identyczna w matizie i tico??? Wątpię...Na pewno jest inna W ogole moze byc ciezko, ale to tylko teorie. Moze ktos, kto ma mozliwosc porownania sprobuje zamontowac
-
Widzę, że temat wspomagania zainteresował posiadaczy Tico. Co do potrzebnych części to oprócz drążka ze wspomaganiem potrzebna jest pompa i zbiorniczek na płyn. Nie wiem czy coś jeszcze...
Pozdrawiam -
Widzę, że temat
wspomagania zainteresował posiadaczy Tico. Co do potrzebnych części to oprócz drążka
ze wspomaganiem potrzebna jest pompa i zbiorniczek na płyn. Nie wiem czy coś
jeszcze...A co będzie napędzało tą pompę ? Kiedyś podobna sytuacja była z zastosowaniem w Tico
turbosprężarki ... -
elektryczne wspomaganie
-
elektryczne wspomaganie
To jest jakaś możliwość
-
To jest jakaś
możliwośćTylko skąd dawcę dorwać
Punto II ma wspomaganie elektryczne, ale jakby części kupić, to by dwa tikacze z tego wyszły No i lubi się psuć
Do autora wątku:
jeżeli tico nie stoi w miejscu (nawet minimalnie się toczy), to można manewrować "na mydełko" opierając jedną dłoń o wierzch kierownicy. Więc nie wiem w czym problem -
Do autora wątku:
jeżeli tico nie
stoi w miejscu (nawet minimalnie się toczy), to można manewrować "na mydełko"
opierając jedną dłoń o wierzch kierownicy. Więc nie wiem w czym problemJa uważam że wspomaganie w Tico jest zbędne, bo opory przy prowadzeniu samochodu
są nieistotne w czasie jazdy. -
Do autora wątku:
jeżeli tico nie
stoi w miejscu (nawet minimalnie się toczy), to można manewrować "na mydełko"
opierając jedną dłoń o wierzch kierownicy. Więc nie wiem w czym problemProblem może leżeć chociażby w "złych" oponach.
U mnie na starych Kormoranach kierownica wcale lekko nie pracowała...Zawieszenie też ma tu coś do rzeczy: maglownica, wahacze, drążek kierowniczy i końcówki.
To wszystko ma wpływ na swobodę obracania się kierownicy. -
witam wszystkich.
Jako, że jestem autorem tego wątku chcę jeszcze raz zaznaczyć, że chodzi mi o możliwość założenia układu wspomagania kierownicy. Cenie sobie uwagi, które zamieszczacie( ciśnienie opon, układ zawieszenia itd.). Chcę jeszcze raz podkreślić, że szukam informacji o takiej przeróbce a nie opinii czy wspomaganie jest potrzebne czy nie.
Pozdrawiam -
Wątpię by znalazła się osoba, która wykonała samodzielnie w/w modyfikację, wymaga to masy tzw "dłubania", a i tak nie wiadomo, czy będzie możliwość zmieszczenia tych wszystkich dodatków, których obecności konstruktorzy nie przewidzieli...
-
Jako, że jestem autorem tego wątku chcę jeszcze raz zaznaczyć, że chodzi mi o możliwość założenia układu wspomagania kierownicy.
To dlaczego nadałeś tytuł wątku "drążek kierowniczy", a nie "możliwość założenia układu wspomagania kierownicy"
-
To wszystko ma
wpływ na swobodę obracania się kierownicy.
Dlatego wspominam, że tłumaczenie "ten typ tak ma" nie ma tu zastosowania i trzeba szukać problemu, a nie montować wspomaganie -
Chcę jeszcze raz podkreślić, że szukam informacji o
takiej przeróbce
Z tego składa się wspomaganie:1.Maglownica (przekładnia kierownicza)
Musisz sprawdzić, czy jest jak ją zamocować.2.Pompa wspomagania.
Musisz wymyślić i dorobić mocowanie. Jakoś powinno się udać, bo jest tam gdzieś miejsce na sprężarkę klimatyzacji3.Przewody metalowe.
Musisz sam dorobić na wymiar.4.Zbiorniczek na płyn
Musisz znaleźć miejsce i zamontować.5.Koło pasowe.
Wiadomo - założyć nowe koło pasowe do napędzania pompy6.Pasek napędzający
Musisz dobrać odpowiednio długi pasek żeby połączyć pompę z ww. kołem pasowym
7.Płyn
Problemu chyba nie będziea nie opinii czy wspomaganie jest potrzebne czy nie.
To nie opinia, to fakt
Jeszcze Dla uzmysłowienia powiem Ci, że koledzy mi nie wierzyli że nie mam wspomagania, "bo tak fajnie kierownica chodzi"
I sugeruję zapamiętać, że jak mechanior mówi, że "tico tak ma", to to znaczy w skrócie "nie chce mi się tego robić bo i tak mało zarobię".maglownica ~400zł
pompa ~200zł
przewody ~60zł
zbiorniczek ~50zł
koło, pasek
płyn, groszowe sprawy ~20zł