Wymiana łozyska w kolumnie mcphersona..


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. i pytam.

    Czy kto wie jak wymienić łożyska w kolumnie mcphersona (zdjąć i założyć) i co trzeba do tego mieć, jakie narzędzia,
    czy potrzebny jest ŚCIĄGACZ DO SPRĘŻYN McPHERSON-A, żeby te sprężyny ściągnąć ?
    Proszę zapodajcie fotki jak to zrobić. i czy najlepiej kupić cały ten zestaw naprawczy co sharky podał ? Tylko tyle trzeba wymienić?
    Czy te łożysko jest rozbieralne ? bo chce to z kolegą wymienić, bo jak skręt w lewo to "chrobocze" czasem przy małych prędkościach.
    A wymieniłem już obydwa przeguby i obydwa wachacze na nowe.

    p.s. Sharki jak to robiłeś ? Jak to póżniej założyć spowrotem, ?



  • Witam. i pytam.
    Czy kto wie jak
    wymienić łożyska w kolumnie mcphersona (zdjąć i założyć) i co trzeba do tego mieć,
    jakie narzędzia,
    czy potrzebny jest
    ŚCIĄGACZ DO SPRĘŻYN McPHERSON-A, żeby te sprężyny ściągnąć ?

    Najbezpieczniej i najwygodniej uzyc wlasnie sciagacza. Ja kiedys o maly wlos nie zginalem, jak uzylem jakichs pseudo sciagaczy, ktore zrobil moj brat Nagle pekly i wystrzelilo wszystko po calym garazu..

    Sama operacja jest dosc prosta, jesli masz sciagacze. Pamietaj kolejnosc montazu elementow, skladasz w kolejnosci odwrotnej do demontazu.


    Proszę zapodajcie
    fotki jak to zrobić. i czy najlepiej kupić cały ten zestaw naprawczy co sharky podał
    ? Tylko tyle trzeba wymienić?

    Jak rozbierasz mcphersony, warto wymienic obie poduszki gumowe - dolna i gorna.

    Czy te łożysko jest
    rozbieralne ? bo chce to z kolegą wymienić, bo jak skręt w lewo to
    "chrobocze" czasem przy małych prędkościach.
    A wymieniłem już
    obydwa przeguby i obydwa wachacze na nowe.
    p.s. Sharki jak to
    robiłeś ? Jak to póżniej założyć spowrotem, ?

    Odnosnie lozyska - ponoc wystepowaly 2 typy - lozysko jako pojedynczy element (z matiza) lub model prostszy - w tico - zbudowane z 2 niezlaeznych elementow, pomiedzy ktorymi jest tylko smar. O tym, jakie masz lozysko przekonasz sie po rozebraniu kolumny. Jesli ten drugi typ - wystarczy je przesmarowac i mozna skladac - nie ma wowczas koniecznosci zakupu lozysk W przypadku pierwszego lozyska - nie sa one tanie, zuzyte nalezy chyba wymienic.

    Jesli wystepuje jeden typ, niech ktos sprostuje Mi kiedys w sklepie moto powiedzieli o 2 typach, ja w 2 ticach mialem do czynienia tylko z tym lozyskiem, ktore mozna nasmarowac.



  • Ja wymieniałem już te łożysko.

    Przydadzą się ściągacze do sprężyn, bez tego robota jest dość wkurzająca i nieco niebezpieczna.
    Ja za pierwszym razem nie miałem ściągaczy... mój patent był taki, że jeszcze przed rozebraniem kolumny ściągnąłem sprężynę stalową linką. Rozebranie samej kolumny, jest banalne.
    Łożysko to składa się z dwóch części, jest plastikowe.
    Ja wymieniłem na nowe. Można było je przesmarować tylko, ale powierzchnia łożyska była już troszkę wytarta, więc myślę, że było by to rozwiązanie na chwilę.

    Ostatnio regenerowałem oby dwie kolumny, tym razem miałem ściągacze i muszę powiedzieć, że praca z nimi i bez nich to niebo i ziemia.

    PS: zapytaj najpierw w sklepie o to łożysko, bo ja nie mogłem tak łatwo go dostać.



  • Odnosnie lozyska - ponoc wystepowaly 2 typy - lozysko jako pojedynczy element (z matiza) lub model prostszy - w tico - zbudowane z 2 niezlaeznych elementow, pomiedzy ktorymi jest tylko smar. O tym, jakie masz lozysko przekonasz sie po rozebraniu kolumny. Jesli ten drugi typ - wystarczy je przesmarowac i mozna skladac - nie ma wowczas koniecznosci zakupu lozysk

    Z tego co wiem, to przynajmniej na rysunkach kolumny Tico jest zaznaczony jeden typ łożysk.
    Składa się ono z dwóch części, tzn. jedna - z tworzywa sztucznego, druga - metalowej bieżni.
    Teoretycznie można wymienić sam smar i powinno być dobrze, jednak skoro pojawiło się chrobotanie, tzn. że dostało się już zanieczyszczenie i część z tworzywa sztucznego uległa zużyciu.
    Nikt nie wspomniał o bardzo ważnej rzeczy, tzn. przy wymianie tego łożyska powinno się założyć również nowy pierścień uszczelniający. Być może to właśnie jego uszkodzenie spowodowało przedostanie się zanieczyszczeń do łożyska i jego zużycie.
    Jak już kolumna będzie wyjęta warto od razu wymienić dwie górne gumowe poduszki. Koszt nie wzrośnie znacznie, a przynajmniej będzie już spokój na dłuższy czas.
    Wszystkie części wymiany górnego mocowania kolumny nie powinny przekroczyć 50zł na jedną stronę.
    Oczywiście ściągacz do sprężyn jest pomocny i warto go kupić (koszt ok. 30zł).
    Tu od razu podpowiem, aby nie kupować dużego ściągacza, bo będą problemy z jego założeniem, wystarczy kupić "mały" model.
    Sama wymiana nie jest skomplikowana, jednak wymaga staranności i poprawnego złożenia. Oczywiście trzeba górne mocowanie amortyzatora oczyścić, aby podczas montażu nie przedostało się zanieczyszczenie do wymienianych części.


  • Użytkownik archiwalny

    A w potaku sobie zobacz: łożysko pozycja 243 a pierścień nazywany jest oporowym i chyba to on- pozycja 403

    http://www.potak.com.pl/oferta.php?srch_by_model=1&model=Tico

    A o to moje ściągacze:

    Pierwszy firmowy kupiony za 25 zł a drugi własnej roboty wystarczający do małych aut.

    Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja wymieniałem już te łożysko. Przydadzą się ściągacze do sprężyn, bez tego robota jest dość wkurzająca i nieco niebezpieczna. Ja za pierwszym razem nie miałem ściągaczy... mój patent był taki, że jeszcze przed rozebraniem kolumny ściągnąłem sprężynę stalową linką. Rozebranie samej kolumny, jest banalne.
    Łożysko to składa się z dwóch części, jest plastikowe. Ja wymieniłem na
    nowe. Można było je przesmarować tylko, ale powierzchnia łożyska była już troszkę
    wytarta, więc myślę, że było by to rozwiązanie na chwilę. Ostatnio regenerowałem oby dwie kolumny, tym razem miałem ściągacze i muszę powiedzieć, że praca z nimi i bez nich to niebo i ziemia. PS: zapytaj najpierw w sklepie o to łożysko, bo ja nie mogłem tak łatwo go dostać.

    Jestem w trakcie poszukiwać teo łożyska, nie jest łatwo..


  • Użytkownik archiwalny

    Najbezpieczniej i najwygodniej uzyc wlasnie sciagacza. Ja kiedys o maly wlos nie zginalem, jak uzylem jakichs pseudo sciagaczy, ktore zrobil moj brat Nagle pekly i
    wystrzelilo wszystko po calym garazu.. Sama operacja jest dosc prosta, jesli masz sciagacze. Pamietaj kolejnosc montazu elementow, skladasz w kolejnosci odwrotnej do demontazu.
    Jak rozbierasz mcphersony, warto wymienic obie poduszki gumowe - dolna i gorna.
    Odnosnie lozyska - ponoc wystepowaly 2 typy - lozysko jako pojedynczy element (z matiza) lub model prostszy - w tico - zbudowane z 2 niezlaeznych elementow, pomiedzy ktorymi jest
    tylko smar. O tym, jakie masz lozysko przekonasz sie po rozebraniu kolumny. Jesli
    ten drugi typ - wystarczy je przesmarowac i mozna skladac - nie ma wowczas
    koniecznosci zakupu lozysk W przypadku pierwszego lozyska - nie sa one
    tanie, zuzyte nalezy chyba wymienic. Jesli wystepuje jeden typ, niech ktos sprostuje Mi kiedys w sklepie moto powiedzieli o 2 typach, ja w 2 ticach mialem do czynienia tylko z tym lozyskiem, ktore mozna nasmarowac.

    Dla pewności pewnie będę robił obydwa jak się zdecyduje na zakup i na naprawe łożysk
    zobacze ile mnie to wyniesie wszystko.. i popytam się jeszcze w kilku sklepach ,


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć znalazłeś to łożysko?

    Ja w zasadzie znalazłem ale znowu gumy nie mogę znaleźć hm.

    Jak ktoś może wie gdzie dostać te gumy to bardzo proszę o kontakt.



  • Cześć znalazłeś to
    łożysko?
    Ja w zasadzie
    znalazłem ale znowu gumy nie mogę znaleźć hm.
    Jak ktoś może wie
    gdzie dostać te gumy to bardzo proszę o kontakt.

    Które gumy masz na myśli? Te cienkie (tak jakby uszczelki) nad łożyskiem? Czy poduszki mcphersonów górna/dolna?


  • Użytkownik archiwalny

    Chodziło by właśnie o te poduszki. Muszę sobie wymienić bo dziwnie głośny jest jak się jedzie po kostce i ogólnie przez jakieś dziurki itd. W tym Tico z kiepskim silniczkiem, mam opony do bani , sprężyny do wymiany i sworznie stukają ale nie jest w nim głośno.

    A w tym są prawie nowe opony, reszta jest ok i jest głośniej jak w tamtym i tak se pomyślałem o regeneracji kolumn.



  • W takim razie muszę Cię pocieszyć, bo te poduszki są dostępne bez problemu w większości sklepów z częściami do daewoo Może Jadar w Chorzowie?


  • Użytkownik archiwalny

    Napiszę do nich i się zapytam.
    Niby firma VIMEX z Wrocławia posiada takie cóś.

    No i "Vimex" raczej odpada bo owszem ma ale tylko dwie części a potrzeba ich aż tyle

    pierścień oporowy łożyska 41731A82000-000;
    pierścień oporowy górny 41713A82000-000;
    poduszka gumowa 41712-82000-000;
    łożysko oporowe 41741-82001-000;
    pierścień uszczelniający łożyska 41732A82000-000;

    A "Jadar" nie odpowiada hm.

    Ktoś jeszcze poleca jakieś sklepy?


  • Użytkownik archiwalny

    No i Jadar odpowiedział,oni też nie mają kompletu nawet pojedynczych części.



  • W przypadku pierwszego lozyska - nie sa one tanie, zuzyte nalezy chyba wymienic.

    Tragedii nie ma - kosztują koło 40 złotych za sztukę. To są łożyska talerzykowe.

    Cała idea jest identyczna w obu autach - osobno są gumowe poduszki (groszowa sprawa), osobno łożyska - nie ma klasycznej poduszki zintegrowanej z łożyskiem.



  • No i Jadar
    odpowiedział,oni też nie mają kompletu nawet pojedynczych części.

    Fox Rzeszów - nie wierzę, żeby tego nie mieli - mają dosłownie wszystko - jak nie na półce, to na jutro - pojutrze :oki:

    Przykład - bagnet oleju do Santa Fe. ASO Hyundaia stwierdziło, że trzeba to z Korei ściągać bo nie ma w europejskim magazynie centralnym i potrwa to kilka tygodni. Po "kilku tygodniach" wróciłem i dowiedziałem się, że wcale nie zamawiałem, poza tym nie ma europejskim itd. Wyszedłem z ASO, wszedłem dosłownie w następne drzwi (FOX właśnie) - i pan sprzedawca powiedział, że niestety, ale będzie dopiero na pojutrze, bo dzisiaj na jutro już nie zdążą zamówić. I był! To samo z każdą częścią, o którą pytałem - czy była to śrubka, czy skrzynia biegów.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki wielkie. Zobaczymy co tam powiedzą.

    No i udało się ale niestety nie w foxie.

    Znalazłem wszystkie ceny w polparts w Poznaniu.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.

    Zauważyłem dziś taką jedną ciekawostkę i mam pytanie czy tak ma być.

    Na fotce jest widoczna guma. Z jednej i z drugiej strony auta można ręcznie ta gumę poruszać tak na około. I właśnie czy tak ma być czy może świadczy to o uszkodzeniu pewnych elementów kolumny????



  • Witam.
    Zauważyłem dziś
    taką jedną ciekawostkę i mam pytanie czy tak ma być.
    Na fotce jest
    widoczna guma. Z jednej i z drugiej strony auta można ręcznie ta gumę poruszać tak
    na około. I właśnie czy tak ma być czy może świadczy to o uszkodzeniu pewnych
    elementów kolumny????

    Do wymiany górna poduszka amortyzatora. Najlepiej wymieniać parami, tj. na obie strony. Jeśli już rozbierać kolumny, to warto wymienić komplet poduszek: górną i dolną


  • Użytkownik archiwalny

    Acha, ale na pewno tak się mniej więcej objawia??? Ja jak już będę wymieniał komplet.
    Pozdro.



  • Acha, ale na pewno
    tak się mniej więcej objawia??? Ja jak już będę wymieniał komplet.
    Pozdro.

    Po wymianie sprawność działania amortyzatorów również się poprawi


Log in to reply