Słabe hamulce
-
Wymiana płynu hamulcowego i porządne! odpowietrzenie. Ew. zaworek w wężu od serwa.
-
płyn nowy!! i odpowietrzanie też, zresztą u polecanego gdzieś przez Was mechanika p.Zydzioka! nie wiem bo nie jeżdże tico na co dzień, ale jakos kiepsko to wygląda...i podobno lepiej już nie będzie! pedał nie jest twardy i nie rośnie.
-
Sprawdź czy nie masz za mało płynu hamcowego w zbiorniczku jak nisko bierze pedał.
-
nie no mówie płyn jest OK, nówka i odpowiednia ilość nie robił to cukiernik, tylko efekt mizerny, a może pompa??
-
nie no mówie płyn
jest OK, nówka i odpowiednia ilość nie robił to cukiernik, tylko efekt mizerny, a
może pompa??A przed wymianą tego wszystkiego jak hamował?
Z tyłu tico ma bębnowe hamulce to nie bmw m3.
-
Jak go kupiłem nie było prawie wcale hamulców!! no wiadomo gościu się tłumaczył że trzeba odpowietrzyć, może nowe szczęki... okazało się ze do wymiany było wszystko, tył lał,bębny do dupy, przody zapieczone tarcze szajs i tak wyszło wszystko nowe, a hamulec...wg mnie kiepski
-
Witam.Na twoim miejscu odstawiłbym te auto majstrowi do poprawki.Przy takim wkładzie części i robocizny głupotą by było poprawianie po nim.Solidny fachowiec dogra wszystko do końca.Widocznie nie dokładnie odpowietrzył instalacje.Chyba że pozostały wadliwe elementy które nie wymieniono.
-
Pojechać na stacje diagnostyczną i na rolkach sprawdzą ci jakie masz hamulce na każdym kole i będziesz wiedział co ma poprawić mechanik.
-
Skoro nowe bębny masz, więc zero rantu co ułatwi sprawę regulacji rozpieraków, chodzi o to, że jak założysz bęben to jak nim zakręcisz to musisz słyszeć jak lekko ocierają szczęki. Im mniejszy luz tam zostawisz tym wyżej hamulec będzie brał, ale oczywiście trzeba zachować rozsądek i nie składać tak żeby się ledwo koło obracało, bo Ci kołpaki zaczną spływać po dłuższej trasie.
Edit: Ostatnio jak robiłem w innym Tico hamulce z tyłu (wymiana linki ręcznego), ustawiłem dobrze rozpieraki, to aż sam się zdziwiłem że Tico może mieć takie hamulce mimo zużytych bębnów, tarcz, szczek i klocków. Nowa była tylko linka ręcznego, ale hamulce zachowywały się bardzo przyzwoicie.
-
Niektórzy nowe klocki hamulcowe delikatnie przycieraja papierem ściernym bo zanim się dotrą mogą z początku słabo hamować.
-
Ja radze sprawdzić podłączenie tylnego cylinderka czy nie są zamienione miejscami przewody hamulcowe. Bo sam naprawiając tak zrobiłem i hamulce były wtedy miękkie i do niczego.
-
Witam wszystkich użytkowników tego pięknego samochodu. Problem jak w temacie,niski pedał i słaby hamulec.
Skoro jest "niski pedał" to oznacza, że tłok musi wykonać spory ruch, aby odpowiednio sprężyć płyn hamulcowy.
Skoro wszystkie elementy układu (poza wspomaganiem, pompą i przewodami) są nowe i spodziewam się, że odpowiednio odpowietrzone, to przede wszystkim proponuję dokonać ręcznego ustawienia samoregulatorów kół tylnych. Jest to trochę żmudna praca, ale najczęściej przynosząca pozytywny skutek.
Poszukaj w archiwum, bo już kilkakrotnie dość szczegółowo opisywałem, jak to zrobić poprawnie.
Jeżeli nadal po ustawieniu odpowiednim samoregulatorów i ewentualnym kontrolnym odpowietrzeniu nadal będą problemy zachęcam odwiedzić stację diagnostyczną, gdzie na rolkach sprawdzony zostanie cały układ hamulcowy.
Mając te informacje łatwiej szukać przyczyny kiepskich hamulców.
Może niestety również tak się zdarzyć, że skorodowane będą przewody hamulcowe (również od wewnątrz) lub uszkodzony korektor sił hamowania, ale przede wszystkim trzeba sprawdzić poprawne ułożenie samoregulatorów tylnych kół oraz czy przednie klocki praktycznie delikatnie cały czas ocierają o tarcze. -
już z nim gadałem jak odbierałem auto, ale twierdzi że tak w ticusiach jest i nie mam porównywać do mojego samochodu. Zresztą jak pisałem gościu robi tico od lat i nawet miłosnikom więc chyba wie w czym rzecz..ja czytam archiwum i zastanawiam sie nad zaworkiem zwrotnym do serwa, nie oglądałem jak to wyglada i ew pompa, bo gdy jest zapowietrzony układ rosnie pedał, no i bębny były dobrze ustawione, słychac było jak lekko szorują szczęki.
-
ja czytam archiwum i zastanawiam sie nad zaworkiem zwrotnym do serwa, nie oglądałem jak to wyglada i ew pompa
Uszkodzenie zaworka od serwo objawia się twardym pedałem hamulcem i beznadziejnym hamowaniem (brak wspomagania).
-
A czy mógłby ktoś opisać problem z tym podłączeniem odwrotnie przewodów? szukałem w książce ale niestety nic tam nie ma, wiem że chodzi o prawe tylne koło, tam odchodzi przewód do lewego, tylko gdzie dopływ od pompy, a gdzie odpływ do lewego żeby bylo dobrze? Tam jest inny cylinderek z dwoma przyłączami??wątpię żeby to było to, ale warto ściągnąć koło i zobaczyć.
-
Chodzi o to że w tym jednym tylnym cylinderku mamy 2 przewody przykręcane i czy nie sa one pomylone miejscami. Bo ja jak je pomyliłem to właśnie hamulce były miękkie, słabsze jakby zapowietrzone. Górny przewód idzie od pompki a dolny idzie do drugiego koła.
Co ciekawe także miękki hamulec miałem po zmianie korektora hamowania na inny.Dopiero po zmianie znów na stary po paru ostrych hamowaniach hamulec zrobił się znów twardy taki jak powinien. -
OK dzięki, sprawdzę przy okazji, może na podjeżdzie albo ściągnę koło, ważne że wiem że góra od pompy, a teraz myślę może to też być ten korektor? zresztą najlepiej jak znajdę kogos z tico i porównam hamulce bo byc może tak ma być, a ja jestem przyzwyczajony do mojego auta?? dzieki
-
Może to coś ci pomoże.
Jeszcze słówko o hamulcach - te wypadają całkiem przyzwoicie jak na tak tanie auto (są dużo lepsze niż w konkurencyjny fiacie CC). Dokładniejsze dane znajdują się poniżej:
Droga hamowania ze 100 km/h (zimne hamulce) 48,54 m
Droga hamowania ze 100 km/h (ciepłe hamulce) 53,07 m -
Droga hamowania ze
100 km/h (zimne hamulce) 48,54 m
Droga hamowania ze
100 km/h (ciepłe hamulce) 53,07 mRozumiem, że chodzi o opony letnie i nawierzchnię asfaltową suchą
-
Rozumiem, że chodzi
o opony letnie i nawierzchnię asfaltową suchąTak