Słabe hamulce
-
Witam.Na twoim miejscu odstawiłbym te auto majstrowi do poprawki.Przy takim wkładzie części i robocizny głupotą by było poprawianie po nim.Solidny fachowiec dogra wszystko do końca.Widocznie nie dokładnie odpowietrzył instalacje.Chyba że pozostały wadliwe elementy które nie wymieniono.
-
Pojechać na stacje diagnostyczną i na rolkach sprawdzą ci jakie masz hamulce na każdym kole i będziesz wiedział co ma poprawić mechanik.
-
Skoro nowe bębny masz, więc zero rantu co ułatwi sprawę regulacji rozpieraków, chodzi o to, że jak założysz bęben to jak nim zakręcisz to musisz słyszeć jak lekko ocierają szczęki. Im mniejszy luz tam zostawisz tym wyżej hamulec będzie brał, ale oczywiście trzeba zachować rozsądek i nie składać tak żeby się ledwo koło obracało, bo Ci kołpaki zaczną spływać po dłuższej trasie.
Edit: Ostatnio jak robiłem w innym Tico hamulce z tyłu (wymiana linki ręcznego), ustawiłem dobrze rozpieraki, to aż sam się zdziwiłem że Tico może mieć takie hamulce mimo zużytych bębnów, tarcz, szczek i klocków. Nowa była tylko linka ręcznego, ale hamulce zachowywały się bardzo przyzwoicie.
-
Niektórzy nowe klocki hamulcowe delikatnie przycieraja papierem ściernym bo zanim się dotrą mogą z początku słabo hamować.
-
Ja radze sprawdzić podłączenie tylnego cylinderka czy nie są zamienione miejscami przewody hamulcowe. Bo sam naprawiając tak zrobiłem i hamulce były wtedy miękkie i do niczego.
-
Witam wszystkich użytkowników tego pięknego samochodu. Problem jak w temacie,niski pedał i słaby hamulec.
Skoro jest "niski pedał" to oznacza, że tłok musi wykonać spory ruch, aby odpowiednio sprężyć płyn hamulcowy.
Skoro wszystkie elementy układu (poza wspomaganiem, pompą i przewodami) są nowe i spodziewam się, że odpowiednio odpowietrzone, to przede wszystkim proponuję dokonać ręcznego ustawienia samoregulatorów kół tylnych. Jest to trochę żmudna praca, ale najczęściej przynosząca pozytywny skutek.
Poszukaj w archiwum, bo już kilkakrotnie dość szczegółowo opisywałem, jak to zrobić poprawnie.
Jeżeli nadal po ustawieniu odpowiednim samoregulatorów i ewentualnym kontrolnym odpowietrzeniu nadal będą problemy zachęcam odwiedzić stację diagnostyczną, gdzie na rolkach sprawdzony zostanie cały układ hamulcowy.
Mając te informacje łatwiej szukać przyczyny kiepskich hamulców.
Może niestety również tak się zdarzyć, że skorodowane będą przewody hamulcowe (również od wewnątrz) lub uszkodzony korektor sił hamowania, ale przede wszystkim trzeba sprawdzić poprawne ułożenie samoregulatorów tylnych kół oraz czy przednie klocki praktycznie delikatnie cały czas ocierają o tarcze. -
już z nim gadałem jak odbierałem auto, ale twierdzi że tak w ticusiach jest i nie mam porównywać do mojego samochodu. Zresztą jak pisałem gościu robi tico od lat i nawet miłosnikom więc chyba wie w czym rzecz..ja czytam archiwum i zastanawiam sie nad zaworkiem zwrotnym do serwa, nie oglądałem jak to wyglada i ew pompa, bo gdy jest zapowietrzony układ rosnie pedał, no i bębny były dobrze ustawione, słychac było jak lekko szorują szczęki.
-
ja czytam archiwum i zastanawiam sie nad zaworkiem zwrotnym do serwa, nie oglądałem jak to wyglada i ew pompa
Uszkodzenie zaworka od serwo objawia się twardym pedałem hamulcem i beznadziejnym hamowaniem (brak wspomagania).
-
A czy mógłby ktoś opisać problem z tym podłączeniem odwrotnie przewodów? szukałem w książce ale niestety nic tam nie ma, wiem że chodzi o prawe tylne koło, tam odchodzi przewód do lewego, tylko gdzie dopływ od pompy, a gdzie odpływ do lewego żeby bylo dobrze? Tam jest inny cylinderek z dwoma przyłączami??wątpię żeby to było to, ale warto ściągnąć koło i zobaczyć.
-
Chodzi o to że w tym jednym tylnym cylinderku mamy 2 przewody przykręcane i czy nie sa one pomylone miejscami. Bo ja jak je pomyliłem to właśnie hamulce były miękkie, słabsze jakby zapowietrzone. Górny przewód idzie od pompki a dolny idzie do drugiego koła.
Co ciekawe także miękki hamulec miałem po zmianie korektora hamowania na inny.Dopiero po zmianie znów na stary po paru ostrych hamowaniach hamulec zrobił się znów twardy taki jak powinien. -
OK dzięki, sprawdzę przy okazji, może na podjeżdzie albo ściągnę koło, ważne że wiem że góra od pompy, a teraz myślę może to też być ten korektor? zresztą najlepiej jak znajdę kogos z tico i porównam hamulce bo byc może tak ma być, a ja jestem przyzwyczajony do mojego auta?? dzieki
-
Może to coś ci pomoże.
Jeszcze słówko o hamulcach - te wypadają całkiem przyzwoicie jak na tak tanie auto (są dużo lepsze niż w konkurencyjny fiacie CC). Dokładniejsze dane znajdują się poniżej:
Droga hamowania ze 100 km/h (zimne hamulce) 48,54 m
Droga hamowania ze 100 km/h (ciepłe hamulce) 53,07 m -
Droga hamowania ze
100 km/h (zimne hamulce) 48,54 m
Droga hamowania ze
100 km/h (ciepłe hamulce) 53,07 mRozumiem, że chodzi o opony letnie i nawierzchnię asfaltową suchą
-
Rozumiem, że chodzi
o opony letnie i nawierzchnię asfaltową suchąTak
-
Więc juz jedno sprawdziłem! o ile pamiętam z czasów poloneza itp to serwo sprawdzało się w ten sposób że na wyłaczonym silniku pompowało się hamulec do twardego i trzymając pedał uruchamiało się silnik, pedał powinien zejść na dół. U mnie niestety nic nie schodzi, dopiero jak się jeszcze raz nacisnie. I co wy na to? ma to jakieś znaczenie? coś czytałem w archiwum o jakims zaworku na podciśnieniu, ja nic nie widzę, jest zwykły przewód gumowy potem kawałek rurki i znowu guma, zero zaworka. Byłbym wdzięczny za jakieś fachowe podpowiedzi w tym temacie. No i jeszcze jedno czy to ma związek z wysokością pedału?
-
Zaworek jest Zaglądnij do wnętrza tego węża
-
no już wiem zaworek jest w środku węzyka trzeba go "wymacać", tylko nawet gdyby to wymienić, ma to cos wspólnego z niskim i miękkim pedałem??
-
Uruchom jeszcze silnik i wcisnij lekko pedal hamulca. Pedał nie powinien "lecieć" w podłogę samoczynnie; często przyczyną miękkich hamulców jest pompa hamulcowa, objawia się to właśnie samoczynnym lekkim wpadaniem w podłogę pedału po jego wciśnięciu. Czuć to pod butem gdy się odpowiednio pedał trzyma. Jeśli nie leci w dół, to podpompuj parukrotnie hamulcem i wciśnij go jeszcze raz. Czy teraz jest twardziej? Jeśli tak, to powrót na odpowietrzenie, bądź sprawdzenie pompy, choć lekkie zwiększenie się twardośći pedału po podpompowaniu może przy dość starej pompie hamulcowej następować.
-
Witam. Podłącze się do tego wątku, żeby nie zakładać nowego (bo i po co?)
Mam dokładnie taki sam problem jak kolega srebrnastrzała.
Tico nie jeżdżę na codzień. Jest to auto żony, a pytać babę o auto to szkoda czasu.
Tikuś trafił do mechanika, bo auto nie chciało ruszać za bardzo z miejsca. Trzymały tylne koła (relacja żony). Potem w miarę jazdy jakoś szło.
Po odebraniu od mechanika (polecany i sprawdzony) według mnie tam hamulców nie ma.
Ja jeżdżę polonezem, który znany jest z tego, że zamiast hamulców są spowalniacze, ale koła mogę zablokować na mokrym bez problemu.
W tikusiu po przejechaniu 3km (od odebrania od mechanika)stwierdzam , że hampli nie ma.
Pompa działą, bo jak naduszę hamulec i odpalę autko to pedał wpada. Wpada, ale do podłogi.
Pompowanie pedałem nic nie zmienia. W załączniku skan kartki co było zmienione. Nie bardzo wiem co to jest ta druga pozycja
A tak przy okazji. Czy te ceny z kartki są normalne, czy raczej kosmos? -
W załączniku skan kartki co było zmienione. Nie bardzo wiem co to
jest ta druga pozycjaSzczęki najprawdopodobniej.
A tak przy okazji.
Czy te ceny z kartki są normalne, czy raczej kosmos?Normalne - chociaż można ciut taniej części kupić, ale wiele zależy od jakości.
IMHO masz problem z pompą hamulcową - zapewne jest zapowietrzona lub puszczają sekcje - lub też puszcza płyn do serwa (to ostatnie łatwo sprawdzisz - jeżeli ubywa płynu ze zbiorniczka - ucieka do serwa lub gdzieś "w teren" poprzez nieszczelność układu).
Co do przepuszczania pompy. Gasisz silnik, pompujesz pedałem - aż będzie twardy, odpalasz - pedał powinien opaść (co oznacza, że serwo jest prawdopodobnie OK).
Ponownie gasisz silnik, pompujesz pedał i wciskasz go mocno - jeżeli pomalutku będziesz w stanie go docisnąć do podłogi - tzn. opadać będzie pomału, ale mniej więcej równo - pompa przepuszcza - czyli albo regeneracja pompy, ale (chyba nawet lepiej) wymiana na nową.
Przepuszczanie pompy można (czasem) zdiagnozować jeszcze w jeden sposób. Mocne, ale wolne wciśnięcie hamulca nie daje mocnego hamowania i pedał ostatecznie ucieka do podłogi - w przeciwieństwie do szybkiego "kopnięcia" w pedał - tutaj masz mocne hamowanie (na początku).