Trzęsie samochodem po wymianie tarcz hamulcowych


  • Użytkownik archiwalny

    Witam

    Mam problem, wymieniłem tarcze hamulcowe i od tego czasu zaczęło trząść samochodem. Nie czuć trzęsienia na kierownicy, kierownica cały czas jest w jednym miejscu, hamulce się nie blokują, wszystko dokręcone, a jednak trzęsie. Najbardziej jest to odczuwalne przy ok. 120 km/h, jednak gdy już dojdę do tej prędkości, to nawet przy zwolnieniu tak się dzieje. Czasami jest dobrze, tak jakby coś się dobrze ustawiło, czasami trzęsie. Sprawdzałem dokręcenie kół oraz piast i wszystko jest tak jak przed wymianą ( w tych samych miejscach i dokręcone tak jak powinno być ).

    Przy wymianie opon na zimowe, mechanik który wymieniał opony powiedział, że felgi są krzywe, bo ciężko było koła wyważyć, ale przed wymianą nie było takiego trzęsienia.

    Co może być powodem takiego zachowania samochodu?


  • Moderator

    Trzęsie non stop czy tylko podczas hamowania? W trakcie hamowania auto idzie prosto czy znosi?
    U mnie po zmianie tarcz w trakcie hamowania trzęsło i ściągało auto na jedną stronę - okazało się, że tarcza zwichrowana.


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie przy hamowaniu w ogóle nie trzęsie, nic nie ściąga, hamulce się nie blokują, wszystko wygląda jakby było idealnie, a jednak nie jest


  • Użytkownik archiwalny

    Chris czy to nie jest samo co było w Twoim przypadku(przy wymianie tarcz)?
    Tam brakło jakiejś podkładki czy dystansu(już nie pamiętam dokładnie)
    Jak to się u Ciebie objawiało?Może kolega ma ten sam problem
    Przypomnij ten wątek bo nie mogę go znaleźć


  • Użytkownik archiwalny

    Chris czy to nie
    jest samo co było w Twoim przypadku(przy wymianie tarcz)?

    Raczej nie...

    Jak to się u Ciebie
    objawiało?Może kolega ma ten sam problem

    U mnie tarło/szurało.

    Przypomnij ten
    wątek bo nie mogę go znaleźć

    Proszszsz....


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli masz mocno krzywe felgi, to polecam jeszcze raz przejechać się na wyważanie.
    Felgi krzywe tak jak mówiłeś są ciężkie do wyważenia a co za tym idzie są czułe tzn jakaś średnia dziura i już mamy koło(a) rozważone.