Wymiana sprężyn w tylnym zawieszeniu - jak i co?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Jak do tej pory nic mu nie dolegalo i jeździł spokojnie to tweraz, zaczął troche nidomagać.
    Ostatnio wymieniłem zbiornik bo czyć było benzyną w środku. Przy okazji okazało się, że jedna spreżyna pęknieta
    Może ktoś opisać na co zwrócic uwgę podczas wymiany i co może sie nie udać. Mam nadzieje że to nie jest zbyt skomplikowane
    . Jak dla mnie odkręcić amory i drążek od belki, opuścić belke i wymnienić sprężyny.
    Czy jest coś o czym nie wiem? Pomożcie.


  • Moderator

    . Jak dla mnie
    odkręcić amory i drążek od belki, opuścić belke i wymnienić sprężyny.
    Czy jest coś o czym
    nie wiem? Pomożcie.

    No to juz prawie sobie pomogles Ale wystarczy tylko amortyzatory odkrecic. Podnosisz auto tak, zeby belka wisiala i stare sprezyny wyjmujesz doslownie rekami. Nowe beda nieco dluzsze od wypracowanych starych i na pewno twardsze, wiec mozesz sobie pomoc jakims narzedziem, zeby je osadzic. Generalnie nic trudnego, pamietaj tylko, zeby sprezyny siedzialy prawidlowo w gniazdach.

    Powodzenia


  • Użytkownik archiwalny

    OK
    dzięki, to znaczy, że tylko 2 śruby do odkrecenia, czyli więksdze prawdopodobieństwo, że uda sieje odkręcić, no i kobyłki muszę od kumpla porzyczyć.
    To do roboty, dzisiaj wieczorem albo jutro rano jak żona nie znajdzie ciekawszej rzeczy do zrobienia ;)(np. sprzątanie)


  • Admin

    Nawet z tymi dwiema różnie może być. Często próby ich odkręcenia kończą się fiaskiem i trzeba ciąć - jeśli nawet "puszczą" na gwincie, to zapieczona śruba w tulejce ucha amortyzatora nie pozwoli na normalny demontaż.
    Chyba dobrze pamiętam i niczego nie pokręciłem - dwa razy to robiłem i w jednym tico, mimo najszczerszych chęci, nie udało się. Trzeba było ciąć.


  • Moderator

    Chyba dobrze
    pamiętam i niczego nie pokręciłem - dwa razy to robiłem i w jednym tico, mimo
    najszczerszych chęci, nie udało się. Trzeba było ciąć.

    Dobrze pamietasz Niestety tak czasem bywa. Ja sruby w tulejach traktuje smarem przed ich skreceniem. To okresowo zapobiega ich zapiekaniu sie w tulejach.