Kto wie gdzie są zatyczki (core plugs, freeze plugs) w bloku silnika?


  • Użytkownik archiwalny

    Czołem!

    Wie ktoś gdzie w naszych silnikach są zatyczki otworów do usuwaniu piasku formierskiego z odlewu bloku?
    Takie coś: http://en.wikipedia.org/wiki/Core_plug (nie mam pojęcia jak się to po polsku nazywa).

    Cieknie mi płyn chłodniczy "nie wiadomo skąd". Problem już raz wystąpił i został opisany tu:
    http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=71718&Number=930383#Post930383

    Wtedy niestety do niczego nie doszedłem, bo ot tak sobie - przestało cieknąć...

    Coraz bardziej podejrzewam, że to taka przerdzewiała zatyczka...

    Wie ktoś gdzie one u nas są?

    Pozdrówka

    Mat


  • Użytkownik archiwalny

    Wie ktoś gdzie one u nas są?


  • Użytkownik archiwalny

    Wie ktoś gdzie one u nas są?

    To jest jedna zaślepka od strony filtra oleju.Wszystkie zaślepki (jest ich trzy)są jednakowe, nr katalogowy
    09241-30002-000.Srednica otworu w bloku - 30 mm.


  • Użytkownik archiwalny

    No to kurde padła moja teoria, że to przerdzewiała zaślepka...

    Sprawdzę je wprawdzie wszystkie (o ile dam radę je wszystkie obejrzeć), ale myślałem, że jest jakaś w okolicach koła zamachowego - z tych okolic wypływa płyn chłodniczy (swoją drogą wydaje się, że znów przestał )

    Skąd to się może brać?? Teoretycznie może być jeszcze padnięta uszczelka pod głowicą od strony koła zamachowego (?) - też mogłoby tamtędy wypływać ewentualnie...

    Już nie mam konceptu...

    Mat


  • Użytkownik archiwalny

    myślałem, że jest jakaś w okolicach koła zamachowego

    To może warto sprawdzić czy wyciek nie ma miejsca z pod uszczelki płyty bloku cylindrów ? Właśnie to są okolice koła zamachowego


  • Użytkownik archiwalny

    yyy... uszczelki płyty bloku cylindrów?...

    Niby trochę o silnikach wiem, ale, że głupio spytam, to nie to samo co uszczelka pod głowicą?

    A jeśli nie, to co z czym uszczelnia ta uszczelka? Masz może jakieś foto w swoich przepastnych zasobach?

    Mat


  • Użytkownik archiwalny

    Masz może jakieś foto w swoich przepastnych zasobach?


  • Moderator

    Niestety znalazłem tylko takie ujęcie,
    jeśli dobrze pamiętam jest tu zaślepka - pokrywka przykręcona na 2 śruby,
    pokrywka posiada uszczelkę. Może tu być to miejsce które Cię interesuje


  • Użytkownik archiwalny

    No to widzę, że jest kilka miejsc, gdzie płyn może sobie utorować drogę na zewnątrz po tej stronie silnika...

    Skopiowałem foto kolegi pacior18 i dodałem parę cyferek.

    Od góry - płyn może uchodzić na połączeniu 1 - tam chyba hula płyn, no nie?

    Pod punktem 2 - co to właściwie jest - przelot EGRu?

    Pod nr. 3 - spod głowicy.

    No i pod nr 4 - spod tej płyty bloku cylindrów...

    Może uda mi się wstawić na wysokości uszczelki pod głowicą jakiś zrolowany ręcznik papierowy i sprawdzić górę - jak będzie sucho, będzie znaczyło, że leci spod uszczelki płyty bloku cylindrów...

    Tylko żeby się do niej dostać, to skrzynię trzeba zdjąć, nie? Mamuniu...

    Mat


Log in to reply