Pompa hamulcowa - jak sie do niej dobrac?
-
mam chyba problem z pompą hamulcową i będę wymieniał uszczelnienia na tłoczku i mma pytanie jakie tam idą uszczlenienia?
koleś w sklepie powiedział że ma w katalogu 2 typu jedne mniejsze drugie większe
na pudełku jest na jednym CORSA, a na drugim Vectra więc to pewnie do opla są zestawy i niby któryś ma pasować do tico.objawy u mnie to stopniowo zniżał się hamulec i np. wczoraj łapał przy samej podłodze, dzisiaj już wyżej i taka loteria, a jak wcisnę to czuję jakby się obniżał.
na początek odpowietrzę bo moze jest tylko zapowietrzony układ, ale było ok więc nie sądzę
-
objawy u mnie to
stopniowo zniżał się hamulec i np. wczoraj łapał przy samej podłodze, dzisiaj już
wyżej i taka loteria, a jak wcisnę to czuję jakby się obniżał.U mnie są podobne objawy - po odpowietrzeniu przez jakiś czas ok - później coraz bardziej opada (układ sprawdzony i wszędzie sucho (płynu nie ubywa)
Najlepiej sprawdzić czy po podpompowaniu i przytrzymaniu pedał spada w dół - u mnie niestety tak jest i pompa idzie do wymiany bo nie chce mi się z nią bawićna początek
odpowietrzę bo moze jest tylko zapowietrzony układ, ale było ok więc nie sądzęJeżeli płynu nie ubywa i masz nieszczelną pompę to na 100% układ jest zapowietrzony
Na jakiś czas powinno być ok - ale tylko na jakiś czas -
wycieków nie widzę dlatego wnioskuję, że musi to być pompa która ma 12 lat wiec ma prawo
wymienie i zobaczę
acha a po wymianie uszczelnienia odpowietrzać i przód i tył czy tylko przód wystarczy ?
-
acha a po wymianie
uszczelnienia odpowietrzać i przód i tył czy tylko przód wystarczy ?Całość, zaczynając od lewego tylnego.
-
-
kolokiler a robileś coś w układzie hamulcowym? może zbyt pochopna decyzja o wymianie/naprawie pompy... może po prostu masz nieodpowietrzony układ. ja odpowietrzałem chyba z 8 razy i niby za kazdym razem przestawały lecieć bąbelki ale hamulec nadal miękki a raz twardy i w końcu za którymś tam razem przelewając już chyba z litr płyny hamulcowego poszło wielkie plum i wreszcie odpowietrzył się ukłąd. tylko że ja w swoim przypadku wymieniałem całe hamulce łącznie ze wszystkimi przewodami hamulcowymi i gdzieś po prostu stało powietrze i nie chciało wyjść:)
-
nie robiłem nic w układzie hamulcowym
kupiłem zestaw naprawczy do pompy i d.upa nie pasują gumki są za duże
jutro jadę po taki zestaw z tłoczkami 25zł niby kosztuje a moze będzie działać no i podjadę po to z pompą.może faktycznie mogłem na początek odpowietrzyć a potem bawić się dalej, teraz nie ma wyboru muszę iść dalej bo wszystko rozebrane
co do odpowietrzania to jeden odpowietrznik jest na prawym przodzie a drugi na lewym tyle i więcej nie ma czyli chyba najpierw tył potem przód i znów tył ?
-
co do
odpowietrzania to jeden odpowietrznik jest na prawym przodzie a drugi na lewym tyle
i więcej nie ma czyli chyba najpierw tył potem przód i znów tył ?:totalszok:
Nie - jeden odpowietrznik przy tylnym lewym kole i dwa z przodu, więc:
lewy tył, prawy przód i lewy przódByła jeszcze jedna wersja układu hamulcowego w której odpowietrzniki były przy wszystkich kołach
-
Mnie natomiast, uczono, że odpowietrzanie należy zaczynać od koła znajdującego się najdalej od pompy hamulcowej, a kończyć na najbliższym. Zobacz, co napisał Mdario, ma podobne zdanie.
-
Mnie natomiast,
uczono, że odpowietrzanie należy zaczynać od koła znajdującego się najdalej od pompy
hamulcowej, a kończyć na najbliższym. Zobacz, co napisał Mdario, ma podobne zdanie.Mnie uczono również tej metody, jednak czasy się zmieniają, może jakieś innowacje wprowadzają
-
Mnie uczono również
tej metody, jednak czasy się zmieniają, może jakieś innowacje wprowadzająBo to jak z reanimacją - na każdy rok inny przepis i tylko ten jest jedyny słuszny
-
Bo to jak z
reanimacją - na każdy rok inny przepis i tylko ten jest jedyny słusznyWytyczne Polskiej Rady Resuscytacji pochodzą z 2005r. W listopadzie będą najprawdopodobniej nowe, więc co 5 lat mamy "zmianę", choć obstawiam, że nie będą one "drastyczne". Koniec OffTopu
-
Eee... tam, prędzej Przedborzaka ktoś wpuścił w maliny Niejednokrotnie słyszałem jak osoby nie mające zielonego pojęcia na dany temat, z wielką pewnością siebie mówiły głupoty i nie dało się ich przekonać, że nie mają racji.
-
no i chyba się pospieszyłem z tą regeneracją pompy.
gumki które kupiłem są do bani
pojechałem do sklepu i zakupiłem taki zestaw kompletny z tłoczkami sprężynkami, całe bebechy pompki.poskręcałem i zabrałem się za odpowietrzanie i jest kiszka bo nie idzie tego odpowietrzyć
jak zdjąłem bęben z tyłu i patzyłe man cylinderek to przy wciśnięciu pedału tłoczki się wysuwają i szybko wracają do pierwotnego położenia czyli wygląda to jakby pompka nie trzymała ciśnienia i nie wiem co robić czy szukać całej pompki sprawnej czy jeszcze na coś innego patrzeć
-
W Tico nie miałem żadnych doświadczeń z pompą hamulcową. Natomiast w maluchu, owszem. Pamiętam, że po wymianie pompy odpowietrzałem bodajże trzy dni żeby uzyskać właściwy efekt. Może dlatego, że byłem zbyt niecierpliwy?
-
Może
dlatego, że byłem zbyt niecierpliwy?Wlasnie Cierpliwosc to podstawa. Ja ostatnio odpowietrzalem caly uklad i na poczatku dlugo bez efektu. Trzeba bylo troche sie pomeczyc z pompowaniem, ale warto bylo, bo w koncu pedal hamulca zaczal twardniec
-
Trzeba bylo troche sie pomeczyc z pompowaniem, ale warto bylo, bo w
koncu pedal hamulca zaczal twardniecTak, tylko że ja zawsze robiłem to sam, a pompujący był z "łapanki" na ulicy. Ile czasu go mogłem trzymać? Co ciekawe, na drugi dzień, przy powtórnym odpowietrzaniu poszło szybko i zgodnie z oczekiwaniami.
-
mi już brak sił do tego hamulca
wymieniłem klocki i szczęki tak dla pewności
jutro jadę po używaną pompę i założę ją, skoro działała w innym to i może u mnie zadziała bo coś może jest z tym zestawem naprawczym
edit:
zakupiłem na szrocie pompę i cud malina wszystko ładnie się odpowietrzyło i działa jak należy, oczywiście mam problem z ręcznym, ale to chyba norma
poczekam na dotarcie się nowych szczęk i wtedy rozbiorę i spróbuję podregulować go. -
Spróbować można.
-
tyłu i patzyłe man cylinderek to przy wciśnięciu pedału tłoczki się wysuwają i
szybko wracają do pierwotnego położenia czyli wygląda to jakby pompka nie trzymała
ciśnienia i nie wiem co robić czy szukać całej pompki sprawnej czy jeszcze na coś
innego patrzećnie wiem czy dobrze zrozumiałem to co napisałeś ale na moje chłopskie oko to właśnie zapowietrzony układ...
jak zamontujesz tą używaną pompę to chociaż będziesz miał pewność że działająca jest. Tylko nie spiesz się z odpowietrzaniem tak jak pisali koledzy i wynika to także z moich doświadczeń z uk. ham. w tico potrzeba wiele cierpliwości i czasu żeby to dobrze odpowietrzyć.