Mechanizm podnoszenia szyby
-
Problem tkwi w tym, że źle ustawiłeś mechanizm podnoszenia szyby...
Mechanizm ten zawiera taką prowadnicę, którą przykręca się poziomo do drzwi... zauważ, że otwory przelotowe pod śruby do tej prowadnicy mają kształt owalny... i tu właśnie reguluje się szybę.
Ustawiasz szybę na 3/4 zamknięte, potem poproś kogoś żeby docisnął Ci szybę do słupka wewnętrznego (tam gdzie się robi szpara) a Ty dokręć wtedy tą prowadnicę
Powodzenia
Ps: przesmaruj sobie wszystkie prowadnice szyby oraz tą zębatkę i element spiralny.
-
Dzięki za info
Idę więc naprawiać -
Daj znać czy rady się przydały
-
Miał ktoś podobny problem z szybą? Moim ogólnym założeniem było nie zawracać
przysłowiowej gitary innym użytkownikom forum, ale w tym przypadku jestem bezsilnyTak, miał ktoś podobny problem z szybą....
Szukajka nie gryzie... -
I jak z tą szybą? Powiodło się?
Ja właśnie kilka dni temu skończyłem naprawę też szyby w drzwiach kierowcy. Problem u mnie był większy, bo szpara powstała u mnie była na ok 7 cm. Regulacja śrubami nic nie dawała, ponieważ pogięte był mechanizm podnoszący (skutek naprawy ASO po wypadku gdy auto miało 4 miesiące). Później się zaniedbało i już nie spasowało się tak jak ma być.
Naprawiłem to swoim sposobem, podkładając i wyrównując pod dolną belkę i rynienkę na szybę. Jakby u Ciebie był podobny problem to daj znać, powiem co i jak. W każdym razie teraz jest ok - tylko ze strasznie ciężko chodzi - smarowane prowadnice itp, łącznie z wymianą gum na dolnej rynience bo stare wyleciały. Ale do połowy już spokojnie się otwiera i zamyka i nie ma już świstów i dziury na 7 cm :O
-
Naprawiłem to swoim
sposobem, podkładając i wyrównując pod dolną belkę i rynienkę na szybę.Nie lepiej jest kupić cały, oryginalny mechanizm podnoszenia szyby w IC za 46zł. ?
Warto też kupić szynę mocującą szybę i dwie specjalne gumy, bo szyba powinna być w odpowiednich odległościach w niej mocowana. Wtedy będzie wszystko idealnie pasowało. -
Nie lepiej jest
kupić cały, oryginalny mechanizm podnoszenia szyby w IC za 46zł. ?
Warto też kupić
szynę mocującą szybę i dwie specjalne gumy, bo szyba powinna być w odpowiednich
odległościach w niej mocowana. Wtedy będzie wszystko idealnie pasowało.Racja, koszty niewielkie, od biedy mozna by bylo nawet uzywane czesci kupic. Lepsze to niz prostowanie i klepanie, bo tu liczy sie precyzja (mechanizm i bez tego ciezko pracuje).
-
Racja, koszty
niewielkie, od biedy mozna by bylo nawet uzywane czesci kupic. Lepsze to niz
prostowanie i klepanie, bo tu liczy sie precyzja (mechanizm i bez tego ciezko
pracuje).Jasne.Zakup używki to chyba najtańsze rozwiązanie, likwidujące zacinanie się szyby w czasie otwierania/zamykania.
PS. Kupiłeś te alusy co miałeś w planie ? -
Rynienkę na szybe musze poprostować i docisnąć, bo w wyniku poprzednich kombinacji troche się wszystko zniekształciło
Pewnie koło soboty będę się z tym znowu męczył...Nie chce zakładać nowego tematu, więc może tu zapytam:
miał ktoś problem z odpaleniem po intensywnym deszczu? -
więc może tu zapytam:
miał ktoś problem z
odpaleniem po intensywnym deszczu?Ja co prawda na szczęście nie miałem, ale w jakim stanie są kable WN, kopułka i palec ew świece ?
-
jakbyście jednak tego nie prostowali i chcieli używkę dajcie znać
Ja teraz przy malowaniu autka nawkładałem się i nawyjmowałem te mechanizmy, więc służę pomocą
-
PS. Kupiłeś te
alusy co miałeś w planie ?Niestety nie kupilem (jeszcze), bo sprzedajacy nie odpowiada na wiadomosci