Przeciekająca pompa paliwa
-
Witajcie !!
Mam z moim Tico pewien wkurzający, aczkolwiek niezbyt groźny.
Wymieniałem dosyć dawno temu pompę paliwa. Od początku były problemy ze szczelnością na łączeniu silnik-pompa.
Dzisiaj po otwarciu maski (dawno tego nie robiłem, bo Tico jeździ bardzo dobrze) zobaczyłem że skrzynia jest cała zarzygana olejem , który pochodzi właśnie z tego miejsca.
Czym ja to mam uszczelnić ? Jak kupiłem pompę, była ona bez uszczelek i koleś powiedział w sklepie że od Fiata 126p pasuje idealnie. Faktycznie pasuje kształtem, ale jest żadnym uszczelnieniem .
Jak się z tym uporać ? Stara pompa ciekła tylko z tej dziurki, z której każda pluje jak się kończy. -
Przed zamontowaniem pompy trzeba wszystko ładnie oczyścić i odtłuścić np.benzyną ekstrakcyjną.Uszczelki do pompy tico są dostępne w sklepie więc po co kombinować z uszczelka od malucha.Kosztują ze 2 zł.Ta gruba plastikowa podkładka też jest dostępna w sklepach.
Nie wiem czy dobrze pamiętam,ale śruby pompy są różnej długości i jeśli je zamieniłeś może zwyczajnie masz niedociągniętą do cokołu pompę i cieknie. -
Możesz spróbować posmarować troszkę sylikonem a w ostateczności jeśli nie masz dostępu do oryginalnej wykonać uszczelkę z grubej tektury.Sylikon sprawdza się dobrze, bowiem sam tak poprawiłem cieknąca uszczelkę od pokrywy zaworów.Teraz wszystko ok i nic poci się już olejem pokrywa. A może faktycznie za słabo jest dokręcona pompa?
-
Przed zamontowaniem
pompy trzeba wszystko ładnie oczyścić i odtłuścić np.benzyną ekstrakcyjną.Uszczelki
do pompy tico są dostępne w sklepie więc po co kombinować z uszczelka od
malucha.Kosztują ze 2 zł.Ta gruba plastikowa podkładka też jest dostępna w sklepach.
Nie wiem czy dobrze
pamiętam,ale śruby pompy są różnej długości i jeśli je zamieniłeś może zwyczajnie
masz niedociągniętą do cokołu pompę i cieknie.Gdybym miał dostęp do oryginalnej Ticowej uszczelki, to bym kupił, na prawdę.
Jednak nie miałem takiej możliwości i musiałem kupić od Malucha.Może tak być że je zamieniłem, spróbuję je podmienić i może będzie lepiej. Będę musiał sprawdzić. Kwestia dokręcenia jest sprawdzona, dzisiaj patrzyłem i jest dobrze przykręcona.
-
Gdybym miał dostęp
do oryginalnej Ticowej uszczelki, to bym kupił, na prawdę.A co zrobiłeś z grubymi uszczelkami spod starej pompki paliwa?
Można było je ponownie założyć -
Gdybym miał dostęp
do oryginalnej Ticowej uszczelki, to bym kupił, na prawdę.
Jednak nie miałem
takiej możliwości i musiałem kupić od Malucha.Nie uwierzę, że w Ostrowie Wlkp. nie ma choćby w jednym sklepie moto takiej uszczelki
Ewentualnie masz jeszcze tutaj: KLIK
Może tak być że je
zamieniłem, spróbuję je podmienić i może będzie lepiej. Będę musiał sprawdzić.
Kwestia dokręcenia jest sprawdzona, dzisiaj patrzyłem i jest dobrze przykręcona.Na silikon próbuj
-
A co zrobiłeś z
grubymi uszczelkami spod starej pompki paliwa?
Można było je
ponownie założyćDokładnie.
Czasem zdarza się tak, że stara uszczelka będzie lepiej się sprawować niż nowe "nie wiadomo co" -
Nie wiem czy w Ostrowie nie było, ale po prostu nie miałem wtedy czasu i pojechałem do mniejszego miasteczka i kupiłem od malacza.
Po weekendzie musze się zabrać za tą pompę bo szkoda oleju i skrzynia do umycia razem z silnikiem. Zakupię czerwony silikon i będę próbował na razie jakoś to uszczelnić a potem uszczelki nowe i ładnie zrobić żeby miało to ręce i nogi.
Tak na marginesie dzisiaj zdjąłem oba błotniki żeby dostać się do zbiorniczka płynu spryskiwaczy i sprawdzić silniczki reflektorów.
Ku mojemu zdziwieniu obie "kulki" wypadły z popychaczy silniczków i reflektory nie ruszały się tak jak powinny. Poprawiłem ich położenie i udało mi się owym silniczkiem opuścić prawy reflektor, który świecił trochę za wysoko. Jest już o wiele lepiej.
Zbiorniczek tez już nie cieknie przy nalewaniu płynu .
Przy okazji w chlapaczu była zdechła ważka i jakiś chrabąszcz .
Przepraszam za ten mały OT i zamieszanie przez niego powstałe. -
Nie wiem czy w
Ostrowie nie było, ale po prostu nie miałem wtedy czasu i pojechałem do mniejszego
miasteczka i kupiłem od malacza.Masz nauczkę, niestety
Albo i stety, bo teraz będziesz już wiedziałPo weekendzie musze
się zabrać za tą pompę bo szkoda oleju i skrzynia do umycia razem z silnikiem.
Zakupię czerwony silikon i będę próbował na razie jakoś to uszczelnić a potem
uszczelki nowe i ładnie zrobić żeby miało to ręce i nogi.Nie lepiej na początek założyć oryginalną uszczelkę, a potem w razie dalszego wycieku dodatkowo uszczelnić silikonem?
Tak na marginesie
dzisiaj zdjąłem oba błotniki żeby dostać się do zbiorniczka płynu spryskiwaczy i
sprawdzić silniczki reflektorów.
Ku mojemu
zdziwieniu obie "kulki" wypadły z popychaczy silniczków i reflektory nie ruszały się
tak jak powinny. Poprawiłem ich położenie i udało mi się owym silniczkiem opuścić
prawy reflektor, który świecił trochę za wysoko. Jest już o wiele lepiej.
Zbiorniczek tez już
nie cieknie przy nalewaniu płynu .
Przy okazji w
chlapaczu była zdechła ważka i jakiś chrabąszcz .
Przepraszam za ten
mały OT i zamieszanie przez niego powstałe.A to powinno się znaleźć w "Co dłubałem..."
-
Nie wiem czy w
Ostrowie nie było, ale po prostu nie miałem wtedy czasu i pojechałem do mniejszego
miasteczka i kupiłem od malacza.Na bank będzie w InterCarsie - wylotówka na Kalisz przed stacją Shella, z drugiej strony masz stację LPG Obsługa w porządku, kupowałem tam kilka części, tylko trzeba jeden dzień z reguły poczekać...
-
Kolego tyle lat tu mieszkam i nigdy nie wiedziałem że jest Intercars w Ostrowie .
Normalnie masakra, ja zawsze jeździłem do Minimotu niedaleko stacji PKP.
Muszę się wybrac po te uszczelki w któryś dzień i zrobic to raz a porządnie.
W sklepie internetowym są uszczelki za 4 i 6 z groszami. -
Kolego tyle lat tu
mieszkam i nigdy nie wiedziałem że jest Intercars w Ostrowie .
Normalnie masakra,
ja zawsze jeździłem do Minimotu niedaleko stacji PKP.Nie przejmuj się mi kiedyś też znajomy opowiadał o jakimś obiekcie we Wrocławiu, o którym nie miałem pojęcia Najlepiej spostrzeż ten sklep jadąc tranzytem na Kalisz, jest bodaj za Billą i tym drugim większym sklepem (Komforty?), po drodze jest chyba jeszcze dawna fabryka WSK. Pilnuj się prawej strony, by zjazdu nie przejechać, bo potem będziesz musiał zawrócić i wjechać od strony stacji LPG (dawny KrakGaz).
Minimot mi nie spodobał, obsługa jakaś dziwna, w Intercarsie podeszli do moich problemów i zamówień bez żadnych "dąsów" . Bez zająknięcia honorowali też zniżkę klubową, ale by ją mieć trzeba być członkiem Klubu Tico (czy regulamin )
-
Ja też jestem z Ostrowa i nie wiedziałem o tym sklepie :totalszok:. Super! Bo akurat potrzebuje teflonowe podkładki Dzięki
-
Ja też jestem z
Ostrowa i nie wiedziałem o tym sklepie :totalszok:. Super! Bo akurat potrzebuje
teflonowe podkładki DziękiProszę bardzo, nie gwarantuję, że będą, ale sprawdzić zawsze można
-
Od siebie dodam, ze jak jakis rok temu wymienialem pompe paliwa, to mechanik od razu mi mowil zebym sie jej przygladal, bo ostatnio zakladal cztery nowe i kazda byla felerna. Mialem sie zglosic jakby ciekla to wymieni, ale do tej pory jest ok.
-
Od siebie dodam, ze
jak jakis rok temu wymienialem pompe paliwa, to mechanik od razu mi mowil zebym sie
jej przygladal, bo ostatnio zakladal cztery nowe i kazda byla felerna. Mialem sie
zglosic jakby ciekla to wymieni, ale do tej pory jest ok.
Szczerze mówiąc ja zakupiłem pompę paliwa Made in Poland, ponieważ innej na stanie też nie było.
Ogólnie to nie wiem po co pomalowali ramię, które napędza membranę pompującą jak i tak po chwili cała farba się ściera.
Sama pompa jak na razie jest prawie 20 tysięcy kilometrów u mnie i nie ma większych problemów oprócz tego co pisałem wcześniej.
BTW, czy pompy które są na allegro opisane General Motors to te, które były montowane fabrycznie ? -
BTW, czy pompy
które są na allegro opisane General Motors to te, które były montowane fabrycznie ?Nie wszystkie, trzeba dokładnie obejrzeć aukcje i pompę, dość obszerny wątek o pompach paliwa z allegro jest w archiwum