Stuki nad amortyzatorem


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie coś mi stuka nad amortyzatorem, prawdopodobnie to łożysko, gumy. Chciałbym to kupić i wymienić tylko patrząc do książki jest to około sześciu elementów (gumy, łożysko, podkładki). Pytanie czy kupie cały zestaw tego (naprawczy), jak to się nazywa (co powinienem zamówić). A chciałbym wymienić wszystkie te "pierdółki"...


  • Użytkownik archiwalny

    a czy nie lepiej by było kupić cały amortyzator a nie bawić się w rozbieranie i składanie. I chyba nawet by cię to taniej wyniosło


  • Użytkownik archiwalny

    bo myślałem nad tym i jeszcze nie zdecydowałem się... racja jest tak że amortyzatory już mają za sobą 100000, znaczy bo łożysko i gumy to powinno się zamknąć w 30 zł. a właśnie nie wiem czy wszystkie amorki sprzedają z łożyskiem i gumami... A ewentualnie jakie byście polecili amortyzatory i w jakiej cenie...



  • bo myślałem nad tym i jeszcze
    nie zdecydowałem się... racja jest tak że amortyzatory już mają za sobą 100000, znaczy bo
    łożysko i gumy to powinno się zamknąć w 30 zł. a właśnie nie wiem czy wszystkie amorki
    sprzedają z łożyskiem i gumami...

    Czasem (ale rzadko i coraz rzadziej) mozna spotkac caly komplet kolumny mcphersona (kiedys byly na alledrogo - ponoc oryginal). Ja u siebie mam 195 000 przebiegu i fabryczne amorki. Dlaczego? Bo zmienilem gumy, nasmarowalem lozyska, wymienilem sprezyny i na badaniu wykazalo mi 68% sprawnosci. Ponoc badania takie moga byc niedokladne. Ja w kazdym razie odczulem na wlasnej skorze ten "remont" - skrocila sie droga hamowania, samochod juz nie przechyla sie tak bardzo, trzyma sie pewniej drogi. Amortyzatory do dzis nie ciekna. Jakis czas jeszcze na nich pojezdze i trzeba bedzie pokusic sie o wymiane.

    Tak wiec, warto kupic same gumy i we wlasnym zakresie je wymienic (przydadza sie sciagacze do sprezyn).



  • Dokładnie kiedyś widziałem na allegro komplet całej kolumny Mcpersona do tico za ok 150zł

    Tak wiec, warto kupic same
    gumy i we wlasnym zakresie je wymienic (przydadza sie sciagacze do sprezyn).

    Trzeba tylko być uważnym przy kupnie, bo zdarzają się produkty różniące się dość sporo od oryginału... Było już o tym na forum



  • Ja wymieniałem kiedyś u siebie to łożysko.
    Powiem, że nie było aż tak tanie, kosztowało chyba ponad 30 zł.
    To jest łożysko McPersona,.
    Przy kupnie amortyzatora nie dostajesz tego w zestawie (ja nie dostałem).


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Odświeżam temat. Również będę się zabierał za łożyska bo mi przeskakują. Chciałbym także powymieniać te wszystkie pierdółki które tam są (gumy, mocowanie itd.) W ap car tam się to różnie nazywa. Ktoś mógłby dokładnie napisać jakie elementy wchodzą w zestaw mocujący kolumnę mcphersona? Będe bardzo wdzięczny:)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Mam pytanie powiedzcie mi jak wygląda to owe łożysko mcpersona? Bo kurcze kupiłem te łożyska i jest to kawałek plastiku. Zaś na allegro jak szukałem troche to inaczej wygląda i już zgłupiałem teraz. Ktoś pewnie ma jakieś doświadczenie z tym. pozdrawiam



  • Łożysko kolumny to właśnie taki stożkowaty plastik (ponoć teflonowy) oraz metalowa bieżnia (taki metalowy spodek pasujący do tego plastiku).


  • Użytkownik archiwalny

    Łożysko kolumny to
    właśnie taki stożkowaty plastik (ponoć teflonowy) oraz metalowa bieżnia (taki
    metalowy spodek pasujący do tego plastiku).

    dokładnie tak, tak zwane łożysko ślizgowe czyli teflonowa wkładka.


  • Użytkownik archiwalny

    Więc wczoraj wziąłem się za regeneracje gónego mocowania. Wcześniej kupiłem oczywiście to łożysko i gumy które się tam znajdują. Po rozkręceniu jednak okazało się że wszystko jest wporządku wystarczyło by tylko wszystko dobrze wyczyścić. Pełno brudu i rdzy tam było. Jednakże wymieniłem wszystkie te elemnty skoro miałem je już kupione. Oczywiście nie obeszło się bez dwóch urwanych śrub mocyjących kolumne do zwrotnicy, ale i o tym wcześniej pomyślałem:) Po wymianie jest o niebo lepiej stuki zniknęły a kierwonica chodzi jakby ze wspomaganiem:) pozdro


Log in to reply