Cieżko chodzące szyby
-
problem nie tkwi w elementach ruchomych, bo tak jak pisałem przesmarowanie uszczelek na chwile rozwiązało problem. Do tego szyba idzie tym lżej im jest wyżej a gdyby przyczyną był mechanizm to wydaje mi się, że opór byłby liniowy.
-
witajcie koledzy,
mam problem z zamykaniem
tylnych szyb w moim tico, mianowicie chodzą bardzo one bardzo ciężko. Dwa tygodnie temu
spryskałem uszczelki wd-40 i to pomogło, tylko że na tydzień teraz sytuacja wróciła do normy.
Macie jakieś pomysły co do przyczyny takiego stanu rzeczy? Przednie też chodzą ciężko, ale nie
mam porównania bo mam elektryczne.
pozdrawiamGdybyś zaczął przygodę z tym forum w sposób, jaki robi to 95% nowych userów, to bym nawet nie przeczytał tego postu do końca
Jeszcze tylko powinieneś w pełni opanować zasadę korzystania z forumowej wyszukiwarki i będzie -
problem nie tkwi w elementach
ruchomych, bo tak jak pisałem przesmarowanie uszczelek na chwile rozwiązało problem.:totalszok:
znaczy, że dla ciebie uszczelki to element ruchomy mechanizmu podnoszenia szyb?
no to mały tips:
w dzwiach jest mechanizm podnoszenia/opuszczania który należało by przesmarować a wygląda tak:
[img]http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/995/46/88/995468856[/img]
do tego są prowadnice, które też należy przesmarować -
:totalszok:
znaczy, że dla ciebie
uszczelki to element ruchomy mechanizmu podnoszenia szyb?Też się zdziwiłem
-
:totalszok:
znaczy, że dla ciebie
uszczelki to element ruchomy mechanizmu podnoszenia szyb?
no to mały tips:
w dzwiach jest mechanizm
podnoszenia/opuszczania który należało by przesmarować a wygląda tak:
[img]http://img13.allegroimg.pl/photos/oryginal/995/46/88/995468856[/img]
do tego są prowadnice, które
też należy przesmarowaćno skoro przesmarowanie uszczelek przyniosło na chwilę skutek to znaczy, że to one są przyczyną, a skoro nią są to elementy ruchome nie mają nic do rzeczy, czyli nigdzie nie powiedziałem, że uszczelki są elementami ruchomymi...
-
no skoro przesmarowanie
uszczelek przyniosło na chwilę skutek to znaczy, że to one są przyczyną, a skoro nią są to
elementy ruchome nie mają nic do rzeczy, czyli nigdzie nie powiedziałem, że uszczelki są
elementami ruchomymi...to ja już nie wiem po co powstał ten wątek skoro wiesz, że winne są uszczelki Wymień je i po problemie, bo każdy kto tu wejdzie będzie wskazywał prowadnice, ew mechanizm podnoszenia
a i małe pytanie kontrolne - nie przyszło Tobie do głowy, że psikając wd40 na uszczelki część tego środka nie dostała się do środka powodując chwilową poprawę? Jeśli nie to pozostaje wymienić uszczelki
-
owszem przyszło, chodzi mi raczej o sposób na pozbycie się tej przypadłości na dłużej niż tydzień. Jeszcze jedno pytanie jak ściągnąć tą korbkę od szyb? Próbowałem na siłę, ale bardzo mocno siedzi
-
Tam pod korbką jest taka zawleczka, którą trzeba jakimś sposobem zdjąć, jakimś cienkim płaskim wkrętakiem lub czymś podobnym (nie jest łatwo).
-
owszem przyszło, chodzi mi
raczej o sposób na pozbycie się tej przypadłości na dłużej niż tydzień.Dlatego wszyscy pisali, żeby sprawdzić i nasmarować środek
Jeszcze jedno pytanie
jak ściągnąć tą korbkę od szyb? Próbowałem na siłę, ale bardzo mocno siedziByło 1000x ale siłowo to można...coś urwać Jak się dobrze przypatrzysz jest tam taki metalowy pręcik w kształcie symbolu Omegi lub Ohma i to on trzyma korbkę - należy go usunąć i korbka wyjdzie bez problemu
-
Było 1000x ale siłowo to
można...coś urwać Jak się dobrze przypatrzysz jest tam taki metalowy pręcik w kształcie
symbolu Omegi lub Ohma i to on trzyma korbkę - należy go usunąć i korbka wyjdzie bez problemuNp. kawałkiem szmatki
-
Np. kawałkiem szmatki
Ja za pierwszym razem 15min walczyłem ze szmatką i nic - potem mały płaski śrubokręt i poszło w 2sek
-
A może kolega ma zjechane prowadnice?
U mnie smarowanie też pomagało na chwilę, teraz szyby od strony kierowcy nie otworzę, bo mi spada z prowadnic. -
A może kolega ma zjechane
prowadnice?
U mnie smarowanie też
pomagało na chwilę, teraz szyby od strony kierowcy nie otworzę, bo mi spada z prowadnic.Dlatego warto zdjąć tapicerkę drzwi i dokładnie obejrzeć cały mechanizm podnoszenia/opuszczania szyb wraz z prowadnicami
Jeśli prowadnice będą proste, to wystarczy miejsca mechanizmu (pokazane przeze mnie wyżej w linku) posmarować smarem (było już o tym jaki ma być to smar), oraz psiknąć prowadnice silikonem w sprayu.
-
Dlatego warto zdjąć tapicerkę
drzwi i dokładnie obejrzeć cały mechanizm podnoszenia/opuszczania szyb wraz z prowadnicamia przy okazji można wykonać konserwację drzwi od wewnątrz
-
oraz psiknąć prowadnice silikonem w sprayu.
Nie wiem czy to nie zbytek , ale jakby przed psiknięciem przeczyścić prowadnice, to szybki by same śmigały.
-
Może też być problem z rozregulowanym mechanizmem. U mnie szyba była krzywo i też tak ciężko chodziła. Po regulacji problem ustąpił.
-
Nie wiem czy to nie zbytek
, ale jakby przed psiknięciem przeczyścić prowadnice, to szybki by same śmigały.Owszem. Najpierw wyczyścić, silikon w sprayu nie zaszkodzi a może baaaardzo pomóc
-
U mnie szyba była krzywo i też tak ciężko chodziła. Po regulacji
problem ustąpił.Też mi to chodziło po głowie, ale wychodzę z założenia, że najpierw należy zająć się sprawami prostymi i oczywistymi. Z drugiej strony, jak już mamy rozbebeszone drzwi warto sprawdzić jak szyba pomyka.