Dziwne zachowanie jednego z zaworów od podciśnienia


  • Użytkownik archiwalny

    Witam serdecznie.

    Od pewnego czasu zaczął mi dziwnie głośno syczeć jeden zawór od podciśnienia, nie wiem jak on się nazywa także powiem tylko gdzie on leży.
    Jest on zamocowany na ściance grodziowej po lewej stronie na górze. Dochodzi do niego jakaś kostka elektryczna i dwa szare wężyki. To urządzonko właśnie mi zaczęło głośno syczeć i nie bardzo wiem jak to ugryźć.
    Proszę Was o rozwiązanie tegoż problemu i z góry thx.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam serdecznie.
    Od pewnego czasu zaczął mi
    dziwnie głośno syczeć jeden zawór od podciśnienia, nie wiem jak on się nazywa także powiem
    tylko gdzie on leży.

    Kiedy syczy?W czasie włączonego silnika?Po wyłączeniu?

    Jest on zamocowany na ściance
    grodziowej po lewej stronie na górze. Dochodzi do niego jakaś kostka elektryczna i dwa szare
    wężyki. To urządzonko właśnie mi zaczęło głośno syczeć i nie bardzo wiem jak to ugryźć.

    Pewnie chodzi o zawór elektromagnetyczny trójdrożny
    Zaznaczyłem na foto.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam Cię serdecznie.
    Dzięki za odzew.
    Tak dokładnie o ten chodzi. I nie jestem pewny ale syczy głośniej jak jest rozgrzany silnik bo dziś rano odpaliłem otworzyłem maskę i nie było słychać aż tak wyraźnego hałasu z jego strony.

    Masz może jakąś teorię??


  • Użytkownik archiwalny

    Dzięki za odzew.

    Tak dokładnie o ten chodzi. I
    nie jestem pewny ale syczy głośniej jak jest rozgrzany silnik bo dziś rano odpaliłem
    otworzyłem maskę i nie było słychać aż tak wyraźnego hałasu z jego strony.
    Masz może jakąś teorię??

    A czy to on na pewne syczy?
    Przysłuchaj się dobrze czy to nie czasem ten zawór dwudrożny (pomarańczowo-czarny) tuż obok


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Tak na 100% on, obejmowałem go ręką i wyraźnie zmieniałą się tonacja tego syczenia czyli napewno on i napewno głośniej jak jest rozgrzany silnik.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Tak na 100% on, obejmowałem
    go ręką i wyraźnie zmieniałą się tonacja tego syczenia czyli napewno on i napewno głośniej jak
    jest rozgrzany silnik.

    Pewnie zaciął się...Poszukaj na szrocie z innego i podmień.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    NO i zaobserwowałem taką sprawę. silnik mi nie równo pracuje tzn tak jakby przebiera, jak ściągnąłem ten gumowy z lewej strony przewód z owego zaworu to praca silnika się pogorszyła ale kiedy ten przewód przytkałem palcem to silnik odziwo zaczął pracować równiusieńko. O co tu chodzi?????

    Druga sprawa to zauważyłem na twoim zdjęciu, że obok tabliczki masz u siebie taki pomarańczowy zawór, ja natomiast jego nie mam. Też niebardzo wiem o co z tym chodzi????
    Nie wiem ja mam rok 93 i być może mój silnik nie miał oryginalnie tego zaworu ale mnie to troszkę zaniepokoiło.Moglibyście mi to wyjaśnić???


  • Moderator

    Druga sprawa to zauważyłem na
    twoim zdjęciu, że obok tabliczki masz u siebie taki pomarańczowy zawór, ja natomiast jego nie
    mam. Też niebardzo wiem o co z tym chodzi????
    Nie wiem ja mam rok 93 i być
    może mój silnik nie miał oryginalnie tego zaworu ale mnie to troszkę zaniepokoiło.Moglibyście
    mi to wyjaśnić???

    studiowałem ostatnio schematy podciśnień i potwierdzam że Twoja wersja może być pozbawiona tego zaworka



  • Witam.
    NO i zaobserwowałem taką
    sprawę. silnik mi nie równo pracuje tzn tak jakby przebiera, jak ściągnąłem ten gumowy z lewej
    strony przewód z owego zaworu to praca silnika się pogorszyła ale kiedy ten przewód przytkałem
    palcem to silnik odziwo zaczął pracować równiusieńko. O co tu chodzi?????

    W wielkim skrocie - zaburzyles "rownowage" podcisnieniowa gaznika. Moze masz pekniete/sparciale przewody gaznika, moze zle podlaczone niektore, moze cos jest zapchane..

    Druga sprawa to zauważyłem na
    twoim zdjęciu, że obok tabliczki masz u siebie taki pomarańczowy zawór, ja natomiast jego nie
    mam. Też niebardzo wiem o co z tym chodzi????
    Nie wiem ja mam rok 93 i być
    może mój silnik nie miał oryginalnie tego zaworu ale mnie to troszkę zaniepokoiło.Moglibyście
    mi to wyjaśnić???

    O ile pamietam, tico z tego roku nie mialo katalizatora - i stad roznica w osprzecie gaznika.


  • Użytkownik archiwalny

    Jeśli pęknięte to rozumiem trzeba sprawdzi a jeśli zapchane to co głównie się zapycha???



  • Jeśli pęknięte to rozumiem
    trzeba sprawdzi a jeśli zapchane to co głównie się zapycha???

    Tu akurat mialem na mysli sam gaznik, ewentualnie sprawdz zawor PCV oraz odme.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam .
    Które to jest zawór pcv bo według książki za bardzo nie mogę sobie poradzic???


  • Użytkownik archiwalny

    Witam .
    Które to jest zawór pcv bo
    według książki za bardzo nie mogę sobie poradzic???

    Jest podłączony do "trójnika" zaznaczonego na zdjęciu, zaraz pod obudową filtra powietrza

    A tak wygląda:


  • Użytkownik archiwalny

    Witam chris.
    A powiedzcie mi czy jego sięczyści czy tylko wymienia?

    Z przyjemnością przyjme inne porady co sprawdzic co do tych przebierających obrotów.

    Wiem że zawór egr odpowiada za lepsza tez prace silnika ale z tego co wyczytałem bierze się za niego wtedy gdy autem poszarpuje. Dobrze zrozumieałem???


  • Użytkownik archiwalny

    Nie zaszkodzi, jeśli wyciągniesz ten wężyk w kształcie Y który wchodzi na zawór PCV oraz możesz też sam zawór przepłukać w benzynie, podobnie z resztą jak ten wężyk.
    Z reguły jeśli silnik "przebiera" to stan tego zaworku nie jest już najlepszy.

    Więc jak mówiłem, najpierw wyczyść wszystkie te elementy, później jeśli to nie pomoże wymień ów PCV.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam chris.
    A powiedzcie mi czy jego
    sięczyści czy tylko wymienia?
    Z przyjemnością przyjme inne
    porady co sprawdzic co do tych przebierających obrotów.
    Wiem że zawór egr odpowiada
    za lepsza tez prace silnika ale z tego co wyczytałem bierze się za niego wtedy gdy autem
    poszarpuje. Dobrze zrozumieałem???

    Zacznij od wymiany (szrot) tego zaworu elektromagnetycznego trójdrożnego
    Bo on jak wyszukałem w archiwum wpływał on na nierówne obroty silnika na biegu jałowym

    Cytat:

    Witam Wszystkich,
    potrzebuję informacji na temat przeznaczenia, zasady
    działania i podłączenia elektrycznego wyłącznika
    podcisnieniwego i zaworka trójdroznego w Tico.

    O własnie bardzo dobre pytanie.
    Jakieś tydzień temu urwała mi sie własnie jedna z końcówek na węzyk z tego właśnie zaworu trójdrożnego i silnik na wolnych obrotach zaczoł nierówno pracować.

    Zatkałem na razie luźny weżyk kawałkiem szmatki i wszystko jest ok (wolne obroty wruciły do normy) tylko pytnie czy tak można to zostawić. czy może szukać tego zaworka i wymienić go na nowy ?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam chris.

    Witam

    A powiedzcie mi czy jego
    sięczyści czy tylko wymienia?

    Najpierw, jak już napisał kol. piwko, proponuję go przepłukać wraz z trójnikiem.
    Jeśli to nic nie da, to wymienić nie zaszkodzi (koszt ~15zł - uwaga! w sklepach moto mogą zrobić wielkie oczy na pytanie o ten zaworek - proponuję zabrać ze sobą stary zaworek i pokazać o co nam chodzi )

    Wiem że zawór egr odpowiada
    za lepsza tez prace silnika ale z tego co wyczytałem bierze się za niego wtedy gdy autem
    poszarpuje.

    Była kiedyś na forum "wielka akcja czyszczenia zaworu EGR"
    Jedni zaobserwowali lepszą pracę silnika, inni żadnych zmian
    Decyzja należy do Ciebie A jak się go czyści, to znajdziesz na forum


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć

    Co do zaworu egr to wiem jak go wyczyścić.
    Mam jednak pytanie co do tego PVC.
    Jaką on pełni rolę i jak konkretnie sprawdzić czy on jest uszkodzony???

    W sumie to jeszcze jedno pytanie mam.

    W naszych silnikach i w innych również spotyka się takie jakby to powiedzieć grzybkowe zawory. Najczęściej można go spotkać na aparacie zapłonowym i tam to sie nazywa przyspieszacz zapłonu.

    Pytanie moję brzmi, czy ktoś z Was zrobił sam urządzenie to sprawdzania taki zaworów bądź wie jak ten typ zaworu się sprawdza bez urządzenia??

    Pzdr


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć
    Co do zaworu egr to wiem jak
    go wyczyścić.
    Mam jednak pytanie co do tego
    PVC.
    Jaką on pełni rolę i jak
    konkretnie sprawdzić czy on jest uszkodzony???

    KLIK

    KLIK

    KLIK

    KLIK

    KLIK

    KLIK

    Miłej lektury


  • Użytkownik archiwalny

    Czesc .
    o dziękuję, poczytam sobie.
    A co do tej drugiej sprawy to czy ktoś może się wypowiedzieć?


Log in to reply