Kontrola poziomu płynu spryskiwacze/ chłodnica


  • Użytkownik archiwalny

    Witam , pragnę zaprezentować mój najnowszy pomysł czyli układ do kontrolowania poziomu cieczy.
    Układ pierwotnie działa raczej z wodą ale myślę ze płyn w chłodnicy i spryskiwaczach ma podobne właściwości przewodzące. Zamieszczam opis układu prosze o opinie

    [img:center]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5ce67f75ab5a7e4d.html[/img]

    [img:center]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/127678dc49d19e30.html[/img]


  • Użytkownik archiwalny

    a oto całkowice zmontowane układy

    [img:center]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/54d7e6e0d881239c.html[/img]


  • Użytkownik archiwalny

    jak komuś się nie chce maski otwierać to dobry pomysł lecz wolę normalna metodę.
    Im mniej elektryki w samochodzie tym mniej się może zepsuć. :lizulizu:


  • Użytkownik archiwalny

    Prawda im mniej tym lepiej ale.. ja jestem elektronikiem u kocham takie modernizacje:)


  • Użytkownik archiwalny

    a to chyba że bo ja z elektroniki to troszkę "lewy" jestem


  • Użytkownik archiwalny

    takie układy mozna kupić juz zmontowane tylko wystarczy to do auta wpakować wcale to nie takie skomplikowane gdyby ktoś z krakowa potrzebaował pomocy to nie krępować sie



  • A ta sygnalizacja akustyczna dobrze działa?

    No i z czego te elektrody zrobić, żeby nie zabrudziły płynu, ani nie korodowały. Np. Skoda ma problem z takimi czujnikami
    Miedź odpada na 100%...

    P.S.
    Nie widzę przeciwwskazań do podłączenia tego układu bezpośrednio pod instalację samochodową (ok.14V). Jedynie można by zwiększyć odrobinkę wartość opornika przy diodzie. Reszta powinna wytrzymać


  • Użytkownik archiwalny

    jak poziom płynu zejdzie do min to bardzo głosno daje sygnał przerywany (jego czestotliwość mozna zmieniać) a w kwestji tzw sond to jeszcze nad tym pracuje moze cienkie blaszki z nierdzewki??



  • jak poziom płynu zejdzie do
    min to bardzo głosno daje sygnał przerywany
    Nie chciało mi się porządnie analizować schematu
    No ale skoro działa dobrze to dobrze

    tzw sond to jeszcze nad tym pracuje moze cienkie blaszki z nierdzewki??
    Testy długodystansowe trzeba zrobić - tzn. blaszki z nierdzewki jako sondy, kawał aluminium podłączone pod masę (jako blok silnika), zalać toto płynem chłodniczym i w ciepłym, a najlepiej bardzo ciepłym miejscu zostawić na parę tygodni/miesięcy. Bo szkoda silnika zasyfić glutami/glonami, rdzą, czy jeszcze czym gorszym


  • Użytkownik archiwalny

    Nie chciało mi się porządnie
    analizować schematu
    No ale skoro działa dobrze to
    dobrze
    Testy długodystansowe trzeba
    zrobić - tzn. blaszki z nierdzewki jako sondy, kawał aluminium podłączone pod masę (jako blok
    silnika), zalać toto płynem chłodniczym i w ciepłym, a najlepiej bardzo ciepłym miejscu
    zostawić na parę tygodni/miesięcy. Bo szkoda silnika zasyfić glutami/glonami, rdzą, czy
    jeszcze czym gorszym

    Zgadzam sie z tobą ale w kwestji zasilania planowałem troszkę zmniejszyc napiecie zrobic jakiś mały układzik na LM317



  • zrobic jakiś mały układzik na LM317

    Pierwsze primo: Nie ma sensu, bo to w niczym nie pomoże, a zwiększy niepotrzebnie pobór prądu i koszty.
    Drugie primo Jak już koniecznie, to weź np. LM78.. np. któryś spomiędzy LM7809-LM7812. A jeśli by to zabudować w liczniku, to tam jest stabilizowane 10V dostępne
    Trzecie primo : Tnij cytaty I tu malutki tutorialik, mam nadzieję, ze pomoże Wrzucanie Zdjęć


  • Użytkownik archiwalny

    w liczniku, to tam jest stabilizowane 10V dostępne

    a skoro tak to nie bawie sie w robienie układu do zasilania, a napisz mi jeszcze gdzie to 10V ??
    ps. dzięki za wskazówki co do załączników


  • Admin

    a skoro tak to nie bawie sie
    w robienie układu do zasilania, a napisz mi jeszcze gdzie to 10V ??

    Wetnę się : z tyłu zegarów znajdziesz stabilizator (a nawet chyba dwa, nie pamiętam). Tam poszukaj tych 10V.

    ps. dzięki za wskazówki co
    do załączników

    Może spróbujesz za pomocą tych wskazówek umieścić na forum te załączniki? Co prawda będą nieczytelne, ale po ściągnięciu na komputer i powiększeniu powinno być OK. Wyedytuj, proszę, pierwszy post i spróbuj.


  • Admin

    Witam , pragnę zaprezentować
    mój najnowszy pomysł czyli układ do kontrolowania poziomu cieczy.
    Układ pierwotnie działa
    raczej z wodą ale myślę ze płyn w chłodnicy i spryskiwaczach ma podobne właściwości
    przewodzące. Zamieszczam opis układu prosze o opinie

    Pomysł fajny . Biorąc jednak pod uwagę kwestię kosztów i konieczność pewnego zaawansowania majsterkowicza oraz problem z elektrodami (vide dyskusja z Mariuzem) zastanawiam się, czy nie bezpieczniej byłoby wzorować się na bardzo prostym pomyśle Sharky'ego? Wypróbowany na płynie do spryskiwacza, w zbiorniczku z płynem chłodzącym też na pewno dałby radę: KLIK.
    Jak sądzisz?


  • Użytkownik archiwalny

    problem z elektrodami (vide dyskusja z Mariuzem) zastanawiam się, czy nie bezpieczniej byłoby
    wzorować się na bardzo prostym pomyśle Sharky'ego? Wypróbowany na płynie do spryskiwacza, w
    zbiorniczku z płynem chłodzącym też na pewno dałby radę:
    KLIK.
    Jak sądzisz?

    Doskonale znam ten bajer nawet zaopatrzyłem sie w takie (korki) z uno jak dobrze pmiętam ale nie zabrałem sie za to. Cały czas myslałem nad czymś bardziej ćwanym. ale tez spotkałem sie na forum z zastosowaniem orginalnego wskaznika z jakiegoś markowego auta, tyle ze montujemy go na dole zbiorniczka.


  • Użytkownik archiwalny

    Moim zdaniem lepszy był by układ np. z 4 elektrodami które miały by odpowiednie długości i w miarę upływania płynu wygaszała by się linijka świetlna np. z 4 diod, układ taki można wykonać na wzmacniaczach operacyjnych... tylko że nie wiem czy każdy był by w stanie wykonać takie urządzenie bo raczej nie każdy potrafi lutować, wytrawiać i ma do tego odpowiedni sprzęt... wiec jak będę miał trochę więcej czasu postaram się poszukać jakiegoś gotowego układu bo już gdzieś taki widziałem...


  • Użytkownik archiwalny

    Moim zdaniem lepszy był by
    układ np. z 4 elektrodami które miały by odpowiednie długości i w miarę upływania płynu
    wygaszała by się linijka świetlna np. z 4 diod, układ taki można wykonać na wzmacniaczach
    operacyjnych... tylko że nie wiem czy każdy był by w stanie wykonać takie urządzenie bo raczej
    nie każdy potrafi lutować, wytrawiać i ma do tego odpowiedni sprzęt... wiec jak będę miał
    trochę więcej czasu postaram się poszukać jakiegoś gotowego układu bo już gdzieś taki
    widziałem...

    to ja sie dopinam do pomysłu, coś tam lutuje a i wytrawiarka sie znajdzie( kilka dni temu zrobiona)


  • Użytkownik archiwalny

    Znalazłem to co chciałem lecz to jest z forum elektronicznego więc raczej by była tu reklama tamtego forum...


  • Użytkownik archiwalny

    Znalazłem to co chciałem
    lecz to jest z forum elektronicznego więc raczej by była tu reklama tamtego forum...

    to forum o nazwie elekt.....da.pl?? podaj namiary na gg czy maila



  • Doskonale znam ten bajer
    nawet zaopatrzyłem sie w takie (korki) z uno jak dobrze pmiętam ale nie zabrałem sie za to.
    Cały czas myslałem nad czymś bardziej ćwanym. ale tez spotkałem sie na forum z zastosowaniem
    orginalnego wskaznika z jakiegoś markowego auta, tyle ze montujemy go na dole zbiorniczka.

    W tym wątku widać inną przeróbkę, która jest prosta do wykonania i sprawdza się wyśmienicie


Log in to reply