Zimowy problem ze sprzeglem
-
pompa sprzęgła do wymiany. Przed chwilą wymianiałem w moim drugim aucie. Byl ten sam problem
-
Jaka pompa sprzęgła ??
W Tico jest zwykła linka jedyna możliwość to chyba jej zapieczenie i dlatego nie odbija pedał.
-
fakt fakt przepraszam mój błąd
to w takim razie też proponował bym sprawdzić w jakim stanie jest linka sprzęgła ... może już po prostu gdzieś się przeciera i haczy o cos ...
-
Jaka pompa sprzęgła ??
W Tico jest zwykła linka
jedyna możliwość to chyba jej zapieczenie i dlatego nie odbija pedał.albo woda w pancerzu linki.. co przy obecnych temperaturach powoduje zamarznięcie linki i brak przesuwania...
-
albo woda w pancerzu linki..
co przy obecnych temperaturach powoduje zamarznięcie linki i brak przesuwania...Też bym tak obstawiał, może ta osłona gumowa która jest przy lince pękła albo się zsunęła i dostała się tam woda
-
bo mam pewne pomysly na to:P albo wymienic linke na nową:P tylko ciekawe ile jest z tym roboty i ile ona kosztuje:P albo w pancerz wstrzyknąć plyn hamulcowy bo ten plyn nie zamarza wiec powinno chodzic:P jak wymiana linki jest prosta to raczej wymienie ale nie znam sie na tym moze mi ktros pomoze ile by to mnie kosztowalo pracy i ile linka kosztuje:)
-
Linkę wymieniałem miesiąc temu. Koszt z tego co pamietam coś koło 20 zł. Ale wymiana w - 15 stopni nie należy do przyjemności.
U mnie łatwo bardzo nie poszło musiałem uciąć starą bo nie chciała się śrubka wykręcić a dostęp tam jest taki sobie. Zajęło mi to z 2-3 godziny.
-
uuuu:( to moze poczekam az sie ociepli bo w -15 nie bede siedzial na kanale w garazu:)
-
uuuu:( to moze poczekam az
sie ociepli bo w -15 nie bede siedzial na kanale w garazu:)Użyj jakiejś "farelki" i ogrzej garaż...
Zresztą ja nie zmieniałbym linki na nową, jeśli powodem jej unieruchomienia było tylko zamarznięcie. Wyjąć - zanieść do domu - obejrzeć, czy nie zatarta (poprzerywane druty, rozwiązane, pordzewiałe) - wysuszyć - nalać strzykawką dużo oliwy do pancerza - zamontować - całą końcówkę zabezpieczyć grubo smarem (najlepiej wodoodpornym ŁT 43s3). Nie używaj płynu hamulcowego, to zbyt agresywny płyn, a jako środek smarny jest taki sobie.
Linka fabryczna długo wytrzymuje (np. u mnie 12 lat i prawie 160 kkm, nadal OK). Zaznaczam,że końcówkę przy skrzyni mam zabezpieczoną smarem. -
wciskam sprzęgło a ono zostało na na podłodze i nie chciało odbić
Miałem podobnie, ale nie tak tragicznie. Myślałem ze to coś ze sprzęgłem, nawet w lato pedał odbijał gwałtownie. Wymiana linki pomogła. :zly: Dorażnie można uzyć na przykład oleju silnikowego, jeśli problem nie ustąpi ciąć linke przy dźwigni, wyjąć akumulator wykręcić 2 śrubki linki. Podobno można to zrobić w 0,5 h mi zajeło to 1,5 bo próbowałem wykręcić śrubę reguacyjną ze starej linki. Po obcięciu zrobiłem to w domu w imadle. Dojście do linki od dołu jest możliwe po częściowym demontażu osłony 2 śruby 12 jeśli dobrze pamiętam. Przydała by się 10 rurkowa nie za długa przy zakładaniu nowej, ale wystarczy inny klucz.
-
Miałem podobnie, ale nie tak tragicznie.
Flips, fajny post, aleee...
Zlituj się...śróbę
śrubę
Przydała by by się 10 rórkowa nie za dłóga
rurkowa
długa
no i na marginesie przydałaby się.