Odpalanie ciepłego silnika


  • Użytkownik archiwalny

    Odpalanie ciepłego silnika w Tiko polega na naciśnięciu przed zapłonem( przekręceniem stacyjki do pozycji start ) pedału gazu ?
    Czy pompowaniu pedałem gazu w trakcie rozruchu ?
    Ewentualnie - co pada - w sensie sie zaczyna psuć
    Bo moja zona stwierdziła ze spali tiko bo za chiny ludowe nie możne go odpalić po powrocie z trasy - pracy



  • Na ciepłym silniku tico powinno zapalić bez naciskania pedału gazu. Jeśli jest problem z odpaleniem na ciepłym silniku zacząłbym od sprawdzenia podstawowych parametrów: skład mieszanki, wyprzedzenie zapłonu. Czy samochód posiada instalację gazową??? Po sprawdzeniu tych parametrów można przejść do dalszych, bardziej skomplikowanych diagnoz.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawa dzieje się losowo - niezależnie od ilości km czasu pracy - przez ostatni rok możne z 3 razy się to stało
    Jestem wrogiem gazu w samochodzie

    Tyle tylko ze gdzieś właśnie czytałem ze tak się "ciepłego" Tico odpala


  • Użytkownik archiwalny

    Takie pompowanie gazem to właśnie słuzy do zapalania na lpg po postoju nocnym.Sam o tym się dowiedziałem od kolegi i juz nie uzywam tego niby ssania w włączniku od instalki lpg. A co do wrogości do lpg. Ja tam się długo nie zastanawiałem i założyłem zaraz po kupnie samochodu.To że mi spalił ok 4l na trasie przestawało mnie bawić gdy zatankować do pełna starczało wydać stówkę.Teraz na na gazie jeżdże gdzie chce i nawet nie patrze czy spali 6 czy 6,5 . I to najważniejsze U mnie większość ludzi jeździ na lpg i sobie chwalą.Choć znam jednego co miał vana renówkę i to mu się psuło bardzo.Też się stał przeciwnikim gazu i jeździ vectrą na Pb.


  • Użytkownik archiwalny

    Tyle tylko ze gdzieś właśnie
    czytałem ze tak się "ciepłego" Tico odpala

    W ten sposób odpala się zimny silnik - nacisnąć 2-3 razy gaz przed włączeniem rozrusznika. Oczywiście myślę o benzynie nie o gazie.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie na Pb Tico czasem też dziwnie się zachowuje. Jak zimny to pompuje 2-3 razy i pali na dotyk, lecz gdy jest ciepły to raz dłużej trzeba kręcić raz krócej. Nie wiem od czego to jest zależne i już się przyzwyczaiłem do tego.


  • Użytkownik archiwalny

    a mógłbyś coś więcej powiedzieć? Może masz tzw. Moduł do wymiany



  • Słowik też o tym myślałem, jednak nie chciałem wysuwać tak daleko idących diagnoz


  • Użytkownik archiwalny

    Moduł ?- coś więcej na ten temat
    Tak jak wyżej napisałem 3-4 raz w tym roku - z częstotliwością rożną jest problem z odpaleniem ciepłego silnika Tzn przejechanie trasy 10 km pozostawienie auta na 3-5 min - i problem z odpaleniem praktycznie ciepłego silnika - rozwiązaniem jest właśnie dodanie gazu lub pompowanie go w trakcie rozruchu.
    Przypadłość losowa - bez konkretnych oznak


  • Użytkownik archiwalny

    ale jest np. tak, że podczas jazdy gaśnie i nie daje się przez jakiś czas uruchomić?
    Poszukaj w archiwum mojego wątku o module i zobacz czy masz podobne objawy


Log in to reply