Odpalanie ciepłego silnika
-
Odpalanie ciepłego silnika w Tiko polega na naciśnięciu przed zapłonem( przekręceniem stacyjki do pozycji start ) pedału gazu ?
Czy pompowaniu pedałem gazu w trakcie rozruchu ?
Ewentualnie - co pada - w sensie sie zaczyna psuć
Bo moja zona stwierdziła ze spali tiko bo za chiny ludowe nie możne go odpalić po powrocie z trasy - pracy -
Na ciepłym silniku tico powinno zapalić bez naciskania pedału gazu. Jeśli jest problem z odpaleniem na ciepłym silniku zacząłbym od sprawdzenia podstawowych parametrów: skład mieszanki, wyprzedzenie zapłonu. Czy samochód posiada instalację gazową??? Po sprawdzeniu tych parametrów można przejść do dalszych, bardziej skomplikowanych diagnoz.
-
Sprawa dzieje się losowo - niezależnie od ilości km czasu pracy - przez ostatni rok możne z 3 razy się to stało
Jestem wrogiem gazu w samochodzieTyle tylko ze gdzieś właśnie czytałem ze tak się "ciepłego" Tico odpala
-
Takie pompowanie gazem to właśnie słuzy do zapalania na lpg po postoju nocnym.Sam o tym się dowiedziałem od kolegi i juz nie uzywam tego niby ssania w włączniku od instalki lpg. A co do wrogości do lpg. Ja tam się długo nie zastanawiałem i założyłem zaraz po kupnie samochodu.To że mi spalił ok 4l na trasie przestawało mnie bawić gdy zatankować do pełna starczało wydać stówkę.Teraz na na gazie jeżdże gdzie chce i nawet nie patrze czy spali 6 czy 6,5 . I to najważniejsze U mnie większość ludzi jeździ na lpg i sobie chwalą.Choć znam jednego co miał vana renówkę i to mu się psuło bardzo.Też się stał przeciwnikim gazu i jeździ vectrą na Pb.
-
Tyle tylko ze gdzieś właśnie
czytałem ze tak się "ciepłego" Tico odpalaW ten sposób odpala się zimny silnik - nacisnąć 2-3 razy gaz przed włączeniem rozrusznika. Oczywiście myślę o benzynie nie o gazie.
-
U mnie na Pb Tico czasem też dziwnie się zachowuje. Jak zimny to pompuje 2-3 razy i pali na dotyk, lecz gdy jest ciepły to raz dłużej trzeba kręcić raz krócej. Nie wiem od czego to jest zależne i już się przyzwyczaiłem do tego.
-
a mógłbyś coś więcej powiedzieć? Może masz tzw. Moduł do wymiany
-
Słowik też o tym myślałem, jednak nie chciałem wysuwać tak daleko idących diagnoz
-
Moduł ?- coś więcej na ten temat
Tak jak wyżej napisałem 3-4 raz w tym roku - z częstotliwością rożną jest problem z odpaleniem ciepłego silnika Tzn przejechanie trasy 10 km pozostawienie auta na 3-5 min - i problem z odpaleniem praktycznie ciepłego silnika - rozwiązaniem jest właśnie dodanie gazu lub pompowanie go w trakcie rozruchu.
Przypadłość losowa - bez konkretnych oznak -
ale jest np. tak, że podczas jazdy gaśnie i nie daje się przez jakiś czas uruchomić?
Poszukaj w archiwum mojego wątku o module i zobacz czy masz podobne objawy