Dziura w gazie tico


  • Użytkownik archiwalny

    Witam was !!!
    Dawno się nie odzywałem. Miałem problemy z dostępem do netu i w ogóle urwanie głowy na maksa.
    Kiedyś pisałem że mam dziurę w gazie. Była ona niewielka, więc dałem sobie spokój. Teraz objawy się nasilają. Auto kilka razy zgasło na krzyżówce. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, to po trzymaniu gazu w tej samej pozycji silnik nie pracuje równo, lecz obroty lekko falują. Filtr powietrza niedawno zmieniałem. Co to może być ?


  • Użytkownik archiwalny

    Wymień filtr paliwa.Sprawdż wydajność pompy paliwa,ustawienie zapłonu.Zainteresował bym się też uszcelką pod gażnikiem.


  • Użytkownik archiwalny

    Pompa paliwa była wymieniana, filtr paliwa niestety nie. Gdzie on w ogóle jest ?
    Uszczelki pod gaźnikiem nie sprawdzałem.


  • Użytkownik archiwalny

    Pompa paliwa była wymieniana, filtr paliwa niestety nie. Gdzie on w ogóle jest ?
    Uszczelki pod gaźnikiem nie sprawdzałem.

    Filtr paliwa masz koło baku,niedaleko tylnego koła lewego.


  • Użytkownik archiwalny

    miałem podobną sytuację do twojej, wymieniłem pompę paliwa, świecę, filtry - i dziura się zmniejszyła, dodatkowo u siebie przeczyściłem zawór EGR(miałem sporo nagaru) i problem znikł.
    spróbuj, może i u ciebie pomoże


  • Użytkownik archiwalny

    EGR czyściłem. Był zapchany ale nie aż tak bardzo.
    Świece były wymieniane jak go zakupiłem, podobnie przewody. Palec oraz kopułka są w porządku.
    Może to być jednak ten filtr powietrza.


  • Użytkownik archiwalny

    Może to być jednak ten filtr powietrza.

    Może,ale nie musi. Falujące objawy silnika, mogą być spowodowane nie tylko elementami wokół silnika, ale trzeba także pomyśleć o gaźniku i jego elementach sterujących.
    1. Rada sprawdzić elementy wokół gaźnika ( np. linka gazu, pomka paliwa, odma po lewej stronie obok filtra powietrza, czy jakaś rurka nie gubi podciśnienia)
    2. Rada jeśli winny jest filtr to go wyrzucić na czas sprawdzenia.
    3. Rada podjechać do gaźnikowca ( w ostateczności ).


  • Użytkownik archiwalny

    Jak mi się uda zdobyć aparat to nagram filmik jak silnik pracuje.
    Czy przyczyną dziury w gazie może być zawór PCV ? Wymieniałem go kilka miesięcy temu bodajże w czerwcu. Silnik na niskich obrotach i tak się trząsł po wymianie, lecz zdecydowanie mniej.
    Filtr powietrza zmieniany kilka tysięcy temu razem z olejem.
    Co do odmy, także była czyszczona łącznie z EGR.
    Może faktycznie któraś rurka gubi podciśnienie.

    Ciekawy jest fakt, że występuje to tylko przy delikatnym przygazowaniu. Gdy wcisnę pedał zdecydowanie głębiej, dziury po prostu nie ma, albo jest tak mała że jej nie zauważam.


  • Użytkownik archiwalny

    Do tego potrzebna będzie Tobie druga osoba w środku autka, wymontuj wtedy zaworek PVC - tak się na nazywa nie mylić PCV ( czegoś takiego nie ma, jak już to PCW ) - i sprawdź jak się zachowuje silnik wtedy. Ja nadal obstawiam elementy sterujące gaźnikiem lub sam gaźnik coś jest nie tak.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam jestem ciekawy jak zakończyła się Twoja usterka bo mam coś podobnego i może być to cenna rada dla mnie i innych zlosnikiowców:)


  • Użytkownik archiwalny

    ja mam taką dolegliwość po ostatniej wizycie u mech. z tego co widziałem krecił tym od mieszanki i teraz miedzy 2-3tys mam "dziure" w gazie


  • Użytkownik archiwalny

    ja mam taką dolegliwość po
    ostatniej wizycie u mech. z tego co widziałem krecił tym od mieszanki i teraz miedzy 2-3tys
    mam "dziure" w gazie

    Pewnie zbyt uboga mieszanka


  • Użytkownik archiwalny

    Pewnie zbyt uboga mieszanka

    zapewne- bo krecąc tym mówił ze troche za bogatą ma mieszankę i teraz zrobił juz całkiem do du.....


  • Użytkownik archiwalny

    Właśnie! Może ja też mam za ubogą mieszankę, bo mam takie objawy jak już silnik się rozgrzeje. Gdy chodzi na ssaniu to nie ma objawu " turbodziury ".


  • Admin

    Ciąg dalszy rozważań nt. "dziury w gazie": KLIK.


Log in to reply