przy hamowaniu trzesie kierownica w tico ;/


  • Użytkownik archiwalny

    witam
    mam taki problem w Moim Tikaczu.. gdy hamuję jadąc powyżej 60km/h to kierownica trzesie sie jak szalona, porównując iz do 50km/h hamując nic się nie dzieje. jadąc normalnie też kierownica spokojnie sie trzyma.. jaka to moze byc przyczyna tej trzasacej sie kierownicy przy hamowaniu ? pomozcie bo coraz ciężej mi sie z tym jedzie ;/
    pozdrawiam i czekam na odp.


  • Użytkownik archiwalny

    witam

    witam również

    mam taki problem w Moim Tikaczu.. gdy hamuję jadąc powyżej 60km/h to kierownica trzesie sie jak
    szalona, porównując iz do 50km/h hamując nic się nie dzieje. jadąc normalnie też kierownica
    spokojnie sie trzyma.. jaka to moze byc przyczyna tej trzasacej sie kierownicy przy
    hamowaniu ? pomozcie bo coraz ciężej mi sie z tym jedzie ;/
    pozdrawiam i czekam na odp.

    myślę że znalazłbyś dużo w archiwum na ten temat, a co może być powodem? możliwe nierówne tarcz a ksutek przegrzania np, pewnie są już cienkie i wyryte rowki od klocków, możliwe też jest że np któraś opona ci "buli" a co za tym idzie rzuca kołem, kwestia czy kupiłeś takie? czy może stało się to po ingerencji w coś z tym związanego np wymiana tarcz lub klocków, a może wahacza lub końcówki drążka, może coś niedokręcone, może coś lata


  • Użytkownik archiwalny

    Mam to samo co u Ciebie. Sprawdzilem całe przednie zawieszenie i nic nie było luźne. Doszedłem do wniosku ,że to wina tarcz hamulcowych. Są one już pokrzywione ,mają liczne rowki. Nie były wymieniane od nowości więc już siłą rzeczy zakończyły swój żywot. W najbliższym czasie wymienie je.


  • Użytkownik archiwalny

    kola moze trzeba wywazyc?


  • Użytkownik archiwalny

    kola moze trzeba wywazyc?

    raczej niewyważone koła bardziej trzęsą przy swobodnym toczeniu się niż przy hamowaniu, to raczej aż tak by sie nie odczuwało zwłaszcza przy 50km/h, takie jest moje odczucie.


  • Użytkownik archiwalny

    pomozcie bo coraz ciężej mi sie z tym jedzie ;/

    Zanim przystąpisz do dalszego ustalania powodów takiego stanu wyeliminuj wszystko co możesz we własnym zakresie.Czyli sprawdź sam: luzy łożyskowe,sworzeń wahacza i koncówkę drążka kierowniczego.
    Jeżeli te miejsca nie wykażą żadnych luzów, to zostanie Ci do sprawdzenia wyważenia kół,osiowość
    tarcz hamulcowych,luzy na drążkach kierowniczych itp.,ale tego już nie dasz rady zrobić we własnym zakresie.Warto w razie potrzeby skorzystać z szarparki.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzieki za odpowiedzi.
    Myślę,że najbardziej warygodne bedą te tarcze hamulcowe.. ponieważ jakis czas temu wymienialem łozyska w przodu i na szarpaku był sprawdzany i zadnych luzow nie wykryto, a tarcze zakladal mi kumpel mojego kumpla tak, ze byc moze cos nie dokrecil,lub poprostu tarcze wadliwe byly od nowosci,lub tez przy rozgrzanych tarczach wiechalem na kauze woda sie dostala i sie wygiely lub cos w tym stylu, niebawem to sprawdze to napisze jaka przyczyna to jest, pozdroo


  • Użytkownik archiwalny

    jeżeliz masz możliwośc to wjedź na kanal i sprawdź czy nie ma luzu na łączeniu maglownicy kierowniczej, tak jak to u mnie jest czego efektem jest drżąca kierownica przy prędkosci 80km/h i wiecej, no i rownież przy hamowaniu z tej prędkosci



  • pomozcie bo coraz ciężej mi sie z tym jedzie ;/
    Zanim przystąpisz do dalszego ustalania powodów takiego stanu wyeliminuj wszystko co możesz we własnym
    zakresie.Czyli sprawdź sam: luzy łożyskowe,sworzeń wahacza i koncówkę drążka kierowniczego.

    Dodam jeszcze do tego, że warto przy okazji sprawdzić gumowe elementy górnego mocowania amortyzatorów, bo czasami tam też pojawiają się luzy.
    W tym konkretnym jednak przypadku stawiam na tarcze hamulcowe.


  • Użytkownik archiwalny

    Dodam jeszcze do tego, że warto przy okazji sprawdzić gumowe elementy górnego mocowania
    amortyzatorów, bo czasami tam też pojawiają się luzy.

    Sprawdzić warto wszystko najpierw we własnym zakresie,bo wtedy można samemu ustalić co jest do zrobienia bez ponoszenia kosztów.Napewno jednym z takich miejsc jest też górne mocowanie
    amortyzatorów przednich.Np.odpowiednie poruszenie kołem tylnym pozwoli sprawdzić stan tylnych wahaczy.Polecał bym to szczególnie osobom mającym pewne przygotowanie techniczne,
    znającym swoje amochody.Zawsze wyniki sprawdzenia można omówić np. na forum.Pozwoli to na uniknięcie
    chociaż części dość wysokich opłat,oraz zorientowania się co tak naprawdę warsztat czy ASO powinny
    zrobić w naszym samochodzie,i ile to mniej więcej może kosztować.Taka sytuacja jest idealna dla osób potrafiących wykonać samodzielnie wiele napraw.

    W tym konkretnym jednak przypadku stawiam na tarcze hamulcowe.

    Masz rację,przeważnie w tego rodzaju sprawach winna jest tarcza.Jednak wymiana tarcz już na samym początku jest robiona w warsztatach niechlujnie i niezgodnie z wymogami.Wiele jest uwag kierowców
    zdziwionych tak krótką żywotnością nowych tarcz.Widziałem na własne oczy jak założono tarcze,które
    nie zostały nawet odtłuszczone z konserwacji.Niejednkrotnie właściciel zrobi to może dłużej w czasie ale zadba o jakość.


Log in to reply