wymiana paska - wzrost spalania (mozliwe czy nie?)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Ponieważ jeźdzę tikaczem ods niedawna i moze moje obserwacje mogą być niedokladne pragne zapytać czy .. możliwe jest aby po wymienie paska rozrządu tikacz palil więcej. Pytam bo w takim kierunku idą moje spostrzezenia i obserwacje


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Ponieważ jeźdzę tikaczem ods niedawna i moze moje obserwacje mogą być niedokladne pragne zapytać
    czy .. możliwe jest aby po wymienie paska rozrządu tikacz palil więcej. Pytam bo w takim
    kierunku idą moje spostrzezenia i obserwacje

    Oczywiście, że to jest możliwe. Wystarczy, że po wymianie paska znaki ustawcze nie pokrywają się ze sobą. W tym przypadku zawory nie do końca się zamykają a to oznacza większe spalanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Oczywiście, że to jest możliwe. Wystarczy, że po wymianie paska znaki ustawcze nie pokrywają się
    ze sobą. W tym przypadku zawory nie do końca się zamykają a to oznacza większe spalanie.

    A jak wtedy z innymi oznakami (wyczuwalnymi)zachowania sie samochodu.. Sa jakies czy nie ma? Pomijam tu .. wyczuwalną znaczną zmiane mocy bo takowej nie zauważylem. Wg szacunków spalanie w analogicznych, w miare porównywalnych warunkach wzroslo mi co najmniej o ok 30 % w porownaniu do ostatnich wyników sprzed wymiany. I drugie pytanie..czy zwrost spalania w granicach jak wyzej.. musialby spowodowac wyczuwalny przeze mnie spadek mocy (dodam ze tikacza nie posiadam zbyt dlugo ale nie jest to moj pierwszy pojazd).


  • Admin

    Ponieważ jeźdzę tikaczem ods niedawna i moze moje obserwacje mogą być
    niedokladne pragne zapytać czy .. możliwe jest aby po wymienie paska
    rozrządu tikacz palil więcej. Pytam bo w takim kierunku idą moje
    spostrzezenia i obserwacje

    Ile razy tankowałeś i jaki dystans pokonałeś po wymianie paska?


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm nie wiem, ale wydaje mi się, że może się zdarzyć tak, że tico będzie słabsze i mniej paliło i może się zdarzyć, że tico będzie miało większą moc i większe spalanie przy innym ustawieniu kół zębatych paska rozrządu. Obie sytuacje są możliwe i ich kombinacje.


  • Użytkownik archiwalny

    A jak wtedy z innymi oznakami (wyczuwalnymi)zachowania sie samochodu.. Sa jakies czy nie ma?
    Pomijam tu .. wyczuwalną znaczną zmiane mocy bo takowej nie zauważylem. Wg szacunków
    spalanie w analogicznych, w miare porównywalnych warunkach wzroslo mi co najmniej o ok 30 %
    w porownaniu do ostatnich wyników sprzed wymiany. I drugie pytanie..czy zwrost spalania w
    granicach jak wyzej.. musialby spowodowac wyczuwalny przeze mnie spadek mocy (dodam ze
    tikacza nie posiadam zbyt dlugo ale nie jest to moj pierwszy pojazd).

    Wszystko zależy od tego jak bardzo został przestawiony rozrząd. Śilnik powinien być trochę słabszy bo "moc" ucieka przez nie domknięte zawory ale najlepiej to sprawdzić rozpędzając samochód do maksymalnej prędkości lub po prostu zmierzyć ciśnienie sprężania . Podejrzewam, że osoba która wymieniała ci pasek rozrządu nie ustawiła rozrządu w odpowiedniej fazie i po poluzowaniu śruby napinacza rozrząd się po prostu sam przestawił.


Log in to reply