Niestabilne wolne obroty w Tico
-
Poszukaj sobie jakie powinny być ustawione obroty na biegu jałowym. Było już pisane na ten
temat.Ale jeżeli ustawię obroty to powinny być stałe,niezależnie od włączonych odbiorników.
-
Ale jeżeli ustawię obroty to powinny być stałe,niezależnie od włączonych odbiorników.
Niekoniecznie duże obciązenie akumulatora( alternatora) zawsze obniżą Ci obroty silnik podaje ci cały czas taka sama dawke paliwa , w momencie jak go obciązasz to gaźnik nie dostaje informacji o tym zeby dać wiecej paliwa wiec autko schodzi ciut z obrotów to normalne. Dla ticaczy z klimą obroty daje sie nawet na 1100 zeby nie spadały za nisko. podobny efekt masz np podjeźdzając pod górke że zwiekszasz "gaz" by auto utrzymywało parametry. jeżeli obroty bez obiążenie Ci nie "pływają" to wszystko jest o.k.
-
Niekoniecznie duże obciązenie akumulatora( alternatora) zawsze obniżą Ci obroty silnik podaje ci
cały czas taka sama dawke paliwa , w momencie jak go obciązasz to gaźnik nie dostaje
informacji o tym zeby dać wiecej paliwa wiec autko schodzi ciut z obrotów to normalne. Dla
ticaczy z klimą obroty daje sie nawet na 1100 zeby nie spadały za nisko. podobny efekt masz
np podjeźdzając pod górke że zwiekszasz "gaz" by auto utrzymywało parametry. jeżeli obroty
bez obiążenie Ci nie "pływają" to wszystko jest o.k.Obroty bez obciążenia nie pływają,ale czy odśrodkowy regulator nie powinien przy obciążeniu wyrównać obrotów.
-
Obroty bez obciążenia nie pływają,ale czy odśrodkowy
regulator nie powinien przy obciążeniu wyrównać
obrotów.Jaki odśrodkowy regulator? Przy aparacie zapłonowym jest podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu. Działa on podczas dodawania gazu i powoduje odpowiednie przyspieszenie lub opóźnienie zapłonu tak by auto mogło przyspieszać. Obroty po włączeniu odbiorników elektrycznych jak i innym obciążeniu spadną trochę i to jest normalne, nic na to nie poradzisz. Obroty powinny być ustawione na około 950-1000 obr/min przy wyłączonych odbiornikach.
-
Jaki odśrodkowy regulator? Przy aparacie zapłonowym jest podciśnieniowy regulator wyprzedzenia
zapłonu. Działa on podczas dodawania gazu i powoduje odpowiednie przyspieszenie lub
opóźnienie zapłonu tak by auto mogło przyspieszać. Obroty po włączeniu odbiorników
elektrycznych jak i innym obciążeniu spadną trochę i to jest normalne, nic na to nie
poradzisz. Obroty powinny być ustawione na około 950-1000 obr/min przy wyłączonych
odbiornikach.Dziękuję.Swoją wiedzę opieram na wydaniu Ossowskiego o Ticu.A tam na jednym rysunku jest regulator odśrodkowy,a na drugim nie ma.Wcześniej przez 3 lata jeżdziłem maluchem,i tam włączenie świateł nie miało wpływu na obroty.Dlatego próbuję ustalić dlaczego w Ticu wolne obroty spadają w tak dużym zakresie.Tico ma 8 lat a na liczniku 190 000 km.I nie chcę dopuścić do sytuacji,że silnik zgaśnie w korku przed skrzyżowaniem,po włączeniu wszystkich odbiorników.
-
ja po czyszczeniu gaźnika zapomniałem podłaczyć elektrozawory i silnik poprostu szalał na wolnych obrotach i prawie ich nie było na obrotomierzu silnik schodził do 300 obr a auto zaczynało gasnąć i zachowywać sie niestabilnie dopiero przy 400 wiec mogę cie zapewnić ze nawet jak obrorty spadną do tych 500 to auto sie nie powinnno zdusić ( co nie znaczy że nie katujemy tak silnika)
-
w tico tez tak mialem,ze jak sie cos wlaczalo to obr min spadaly. lekko je podciagnac i bedzie ok. ew posprawdzac czy podcisnien nie gubi gaznik,moze wtedy jest bardziej czuly na takie rzeczy.
-
w tico tez tak mialem,ze jak sie cos wlaczalo to obr min spadaly. lekko je podciagnac i bedzie
ok. ew posprawdzac czy podcisnien nie gubi gaznik,moze wtedy jest bardziej czuly na takie
rzeczy.Zainstalowałem wczoraj obrotomierz ( Jabel J-91),i zobaczę w tygodniu jakie obroty ma silnik.
-
Obroty po włączeniu odbiorników elektrycznych jak i
innym obciążeniu spadną trochę i to jest normalne, nic na to nie
poradzisz.Prawda.
Obroty powinny być ustawione na około 950-1000 obr/min przy
wyłączonych odbiornikach.Tu bym trochę skorygował - od chwili wprowadzenia obowiązku jazdy na światłach przez całą dobę lepiej ustawiać obroty na te 950-1000 RPM przy załączonych światłach mijania (lub dziennych - zależy, jakie użytkujemy).
-
Dokładnie tak jak Leo pisze, lepiej jest ustawić przy wyłączonych odbiornikach na mniej więcej 1100RPM. Jak sie włączy światła, wentylator chlodnicy to i tak spadną na 950.
Tak samo miałem w CC900. Sam silnik miałem na 1050, po włączeniu wszystkiego spadało na 900RPM.
-
Dokładnie tak jak Leo pisze, lepiej jest ustawić przy wyłączonych odbiornikach na mniej więcej
1100RPM. Jak sie włączy światła, wentylator chlodnicy to i tak spadną na 950.Tak samo miałem w CC900. Sam silnik miałem na 1050, po włączeniu wszystkiego spadało na 900RPM.
Dzisiaj tankowałem i moje regulacje obrotów dają pozytywny efekt,bo spalanie benzyny spadło na 5 litrów z 6-ciu.
-
Witam i pozdrawiam wszystkich na forum.Samochodu Tico używam od miesiąca i mam problem z
ustawieniem wolnych obrotów.Jeżeli ustawię 900 obrotów przy wyłączonych odbiornikach,to po
włączeniu świateł obroty spadają do 800,a jak się włączy jeszcze wentylator to mam prawie
700 obrotów.Uważam że tak nie powinno być.Spróbuje coś z tym zrobić,ale byłbym wdzięczny za
poradę.Z poważaniem.Witam ponownie.Mam prośbę.Na jakiej zasadzie działa stabilizacja wolnych obrotów w Tico.Nigdzie nie mogę znaleść odpowiedzi.Jeżdzę teraz z obrotomierzem ,i praktycznie nie mam żadnej stabilizacji obrotów.
-
Witam i pozdrawiam wszystkich na forum.Samochodu Tico używam od miesiąca i mam problem z
ustawieniem wolnych obrotów.Jeżeli ustawię 900 obrotów przy wyłączonych odbiornikach,to po
włączeniu świateł obroty spadają do 800,a jak się włączy jeszcze wentylator to mam prawie
700 obrotów.Uważam że tak nie powinno być.Spróbuje coś z tym zrobić,ale byłbym wdzięczny za
poradę.Z poważaniem.Witam ponownie.Dalej próbuję ustabilizować obroty silnika.Wszystko wskazuje że podciśnieniowy regulator obrotów nie działa właściwie.Wykręciłem aparat zapłonowy,i okazuje się że oprócz podciśnieniowego regulatora obrotów,jest także odsrodkowy regulator obrotów.Przymierzam się do wymiany całości.I pytanie,czy zapłon ustawia się przy odłączonym podciśnieniowym regulatorze obrotów cczy też nie.Proszę o informację,z góry dziękuję.
-
I pytanie,czy zapłon ustawia się przy odłączonym
podciśnieniowym regulatorze obrotów cczy też nie.Nie odłącza się regulatora podciśnieniowego podczas ustawiania zapłonu.
Czasami odłącza się go, aby sprawdzić, czy regulator podciśnieniowy działa. Jeśłi chcesz więcej szczegółów, napisz.
-
Mam problem z obrotami wymienialem pół roku temu zawór PCV .Teraz gdy zatkam wężyk palcem który wchodzi do pokrywy filtra powietrza to auto równiutko chodzi nie purka z wydechu.Czyzby znowu zawór PCV był zepsuty może ktoś mi to wyjaśnic jak to dokladnie sprawdzić zawór czy jest zepsuty.
-
Przepłukaj go benzyną ekstrakcyjną. Powinno pomóc.
-
może ktoś mi to wyjaśnic jak to dokladnie sprawdzić zawór czy jest
zepsuty.Wyjmujesz go, przemywasz środek benzyną ekstrakcyjną. Potem dmuchasz w oba końce - w jedną stronę powinien przepuszczać powietrze, a w drugą nie może. Przy dmuchaniu w ten króciec, który powietrza nie przepuszcza, powinieneś usłyszeć delikatny stuk kulki w środku zaworu, blokującej przepływ powietrza. Powinna ona lekko się poruszać i zamykać zawór przy niezbyt silnym ciśnieniu.
Jeśli nie jesteś pewien, czy ten zawór jest sprawny, kup nowy. Nie kosztuje wiele (ja zapłaciłem 14 zł). -
Nie odłącza się regulatora podciśnieniowego podczas ustawiania zapłonu.
Czasami odłącza się go, aby sprawdzić, czy regulator podciśnieniowy działa. Jeśłi chcesz więcej
szczegółów, napisz.Dzięki.Ustawiłem zapłon przy podłączonym regulatorze.Przy okazji sprawdziłem odłączając regulator czy jest jakaś reakcja.Niestety niema żadnej reakcji.Przy małych obrotach brak podciśnienia w wężyku,pojawia się dopiero gdy zwiększe obroty silnika.Nie wiem czy taka sytuacja jest prawidłowa,bo nie mam możliwości sprawdzić w innym samochodzie.Dlatego proszę o pomoc.Z poważaniem.