Suzuki Swift problem ze wspomaganiem



  • Witam forumowiczów,
    Posiadam Suzuki Swift 1,3 benzyna 92km 2005 przed liftem, mam problem z układem kierowniczym mianowicie samochód na postoju w zapalonym silnikiem kierownica chodzi lekko (działa wspomaganie), gdy zaczynam jechać kierownica działa z pewnym wyczuwalnym oporem i kierownica na zakręcie nie wraca. Maglownica została wyciągnięta i zregenerowana nie przyniosło to poprawy. Po podpięciu do komputera występują błędy:
    C1113 - różnica pomiędzy głównym i dodatkowym czujnikiem momentu

    • nieciągły
      C1118 - zbyt silny sygnał czujnika momentu obrotowego
    • nieciągły
      C1122 - sygnał prędkości silnika
    • stały
      Mechanik mówi że jednak musi zostać wymieniona przekładnia kierownicza, u mnie jest Showa 63j5, znalazłem kilka ale z innym roczników ale z tym samym oznaczeniem 63j5. Proszę o informację czy takowa inna będzie pasowała do mojego modelu.
      Ewentualnie proszę o informację czy miał ktoś taki problem ze swoim Swiftem bo nie chce już płacić gościowi za nie trafne diagnozy.

    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
    Kamil


  • Moderator

    @kamilek1805 ciężko będzie odpowiedzieć.
    Ale od początku..czy jesteś w 100% pewny że wachacze i końcówki drążków kierowniczych są sprawne?? Może mechanik postawił złą diagnozę.



  • Te elementy nie były w ogóle brane pod uwagę ponieważ po przeglądzie nic nie było diagnozowane. Na postoju przy włączonym silniku kierownica chodzi lekko tylko jak sie zaczyna jechać to chodzi dużo ciężej.


  • Moderator

    @kamilek1805 napisał w Suzuki Swift problem ze wspomaganiem:

    Te elementy nie były w ogóle brane pod uwagę ponieważ po przeglądzie nic nie było diagnozowane. Na postoju przy włączonym silniku kierownica chodzi lekko tylko jak sie zaczyna jechać to chodzi dużo ciężej.

    Objawy mogą wskazywać na uszkodzony wahacz lub końcowke drążka. Przynajmniej u mnie zawsze tak było.



  • @pacior pytanie czy "regeneracja" maglownicy nie polegała na dokręceniu "kwadratowej" śruby. U siebie kiedyś ją tak skręciłem, że kierownica pozostawała w takiej pozycji w jaką ją ustawiłem... XD


Log in to reply