Opis wyprowadzeń czujnika paliwa z rezerwą
-
Dziękuję za info, ale byłem przekonany , że tak jak w maluchu czy polonezie w momencie osiągnięcia rezerwy paliwa odpowiedni styk na pływaku zwierał do masy żarówkę rezerwy. Wobec powyższego , będę musiał zastąpić diodę , żarówką.
-
W pierwszym Tico zakładając czujnik z rezerwą byłem trochę zaskoczony świeceniem żarówki ale po jakimś czasie się przyzwyczaiłem.
W obecnym aucie Polo kontrolka z dystrybutorem zapala się gdy mam jeszcze jakieś 5-7l paliwa .
-
@jaco Wczoraj wykonałem połączenie czujnika paliwa ze wskazaniem rezerwy paliwa . W liczniku wywierciłem otworek 3mm i wcisnąłem tam żaróweczkę miniaturową . Ale jestem trochę zaskoczony działaniem tego ustrojstwa. Po montażu opróżniłem całkowicie zbiornik z paliwa i zacząłem wlewać butelka litrową paliwo. Ale moje zdziwienie wywołała reakcja tej żaróweczki. Po wlaniu pierwszego litra paliwa włączyłem stacyjkę i ku mojemu zdziwieniu , żaróweczka się nie sieci. Dopiero po chwili zaczyna się rozjaśniać. Nie wiem czy to prawidłowe jej zachowanie , czy niewłaściwa żarówka. Przestała się świecić po wlaniu 5 litra paliwa. Dodam, że żaróweczka była wykorzystywana do podświetlenia skali w samochodowym odbiorniku radiowym.
-
@elmor powiedział w Opis wyprowadzeń czujnika paliwa z rezerwą:
Po wlaniu pierwszego litra paliwa włączyłem stacyjkę i ku mojemu zdziwieniu , żaróweczka się nie sieci. Dopiero po chwili zaczyna się rozjaśniać. Nie wiem czy to prawidłowe jej zachowanie , czy niewłaściwa żarówka.
Pokaż fotkę. Żarówka przy jednym litrze w zbiorniku moim zdaniem powinna się normalnie świecić.
Moja kontrolka świeciła się coraz jaśniej wraz z ubywaniem paliwa w zbiorniku.
A tak to sobie zrobiłem.
Nie mam fotki jak świeci.
-
Fotkę postaram się załączyć w późniejszym czasie, ponieważ samochód mam u kolegi w warsztacie. Ale zapytam ponownie, czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce, mając poziom paliwa poniżej tego czujnika rezerwy, kontrolka zapala się natychmiast, czy z pewną bezwładnością, tzn, po chwili dopiero zaczyna się rozjaśniać . Boczytając watek zasugerowny przez kolegę Drzonca, ktoś tam pisał, żę zakupił nowy zbiornik z czujnikiem rezerwy paliwa i pomierzył omomierzem sugerując , ze w pustym zbiorniku czujnik rezerwy wykazywał 800 omów, natomiast przy poziomie paliwa powyżej rezerwy było 1250 omów. Ja zrobiłem próbę na zasilaczu warsztatowym i połączyłem żarówkę poprzez opór 800 omów i żarówka wcale nie świeciła dopiero jak zmniejszyłem ten opór do wartości około 400 omów , żarówka się zaświeciła. Tak , ze te wartości podane wcześniej nie są prawdziwe.
-
-
@elmor powiedział w Opis wyprowadzeń czujnika paliwa z rezerwą:
kontrolka zapala się natychmiast, czy z pewną bezwładnością, tzn, po chwili dopiero zaczyna się rozjaśniać .
U mnie rozjaśniała się sukcesywnie. W końcu pływak myślę po odcięciu napięcia opada na ,,dno zbiornika,, a po podaniu napięcia podnosi się i żarówka zaczyna się rozjaśniać.
-
@jaco To , że żarówka w miarę ubywania paliwa sukcesywnie się rozjaśnia, to sprawa oczywista. Ale nie zrozumiałe dla mnie jest , że przy pustym zbiorniku, po przekręceniu kluczyka w stacyjce musiałem chwilę czekać na stopniowe rozjaśnianie się tej żarówki. Jutro spróbuję zamiast tej miniaturowej żaróweczki, podłączyć typową samochodową żarówkę jakie są stosowane do pozostałych sygnalizacji w liczniku.
-
Witam dzisiaj uporałem się z uruchomieniem wskaźnika paliwa z sygnalizacją rezerwy paliwa. pierwotna wersja sygnalizacji rezerwy paliwa jak na załączonej fotce , ale po zastanowieniu się , jednak postanowiłem wykorzystać kontrolkę od pasów bezpieczeństwa. Wydrapałem symbol niezapiętego pasa i wkleiłem z licznika od F126p symbol rezerwy paliwa jak na fotce, .
-
Ważne aby działało 😃